هوالرزاق






با این مواد غذایی قوای ذهنی خود را پرورش دهید!

با این مواد غذایی قوای ذهنی خود را پرورش دهید!

با چه مواد خوراکی می توانیم به رشد قوای ذهن خود کمک کنیم و مانع زوال عقل و بروز مشکلات در آن شویم چه مواد خوراکی کمک شایانی در این زمینه به ما می کنند در این مطلب لیستی از بهترین مواد غذایی را برایتان آورده ایم.

پرورش قوای ذهنی

با چه مواد خوراکی می توانیم به رشد قوای ذهن خود کمک کنیم و مانع زوال عقل و بروز مشکلات در آن شویم چه مواد خوراکی کمک شایانی در این زمینه به ما می کنند در این مطلب لیستی از بهترین مواد غذایی را برایتان آورده ایم.علاوه بر ژنتیک و ورزش که نقش مهمی در تندرستی مغز دارند، تغذیه هم می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند اثرات معجزه‌آسایی در پیشگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر داشته باشند و حافظه و عملکرد شناختی مغز را تقویت ‌کنند.

فلاونول‌های کاکائو
فلاونول‌های موجود در کاکائو می‌تواند برای تندرستی مغز  بسیار سودمند باشد.البته شکلات سیاه مقادیر بیشتری فلاونول دارد و از این طریق برای مغز مفیدتر است. فلاونول‌های شکلات متداولی به علت وجود شیر و شکر کمتر است. مطالعات متعددی نشان داد که خوردن فلاونول‌های کاکائو در قسمتی از مغز اثر می‌گذارد که مستقیم مربوط به پیری می‌شود. محققان معتقدند که این قسمت مغز است که مربوط به از دست دادن حافظه می‌شود.

اسیدهای چرب امگا 3
انواع متفاوت ماهی همچون ماهی قزا‌آلا، ماهی خال مخالی و ماهی تن حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که علاوه بر اینکه به سلامت مغز شما کمک می‌کند، باعث تقویت قدرت مغزی شما نیز می‌شوند. تحقیقات حاکی از آن است که مصرف این ماده غذایی هن گام پیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند.

خشکبار
خشکبار هم مانند ماهی حاوی مقادیری از اسید‌های چرب امگا 3 است. پس اضافه کردن این ماده غذایی به برنامه غذاییتان می‌تواند بسیار سودمند باشد. گردو خود حافظه را تقویت کرده و با از دست دادن حافظه مبارزه می‌کند. مطالعات نشان داده است که گردو به علت داشتن مقادیری از اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و ملاتونین عملکرد مغز را تقویت می‌کند.

منیزیم
محققان نشان داده‌اند که کمبود منیزیم منجر به زوال شناختی، پیری مغز و در نهایت منجر به زوال عقلی می‌شود. پس مصرف مکمل‌هایی از منیزیم یا خوردن مواد غذایی مانند برگ چغندر، اسفناج، دانه کدو تنبل، ماست، بادام، لوبیا سیاه و سفید، آووکادو، انجیر، شکلات سیاه و موز که دارای مقادیر زیادی منیزیم است می‌تواند از پیری مغز پیشگیری کند.

زغال‌اخته
زغال‌اخته علاوه بر خوش‌مزه بودن به تقویت مغز نیز کمک می‌کند. این ماده غذایی خصوصیات آنی‌اکسیدانی و ضد التهاب دارد. علاوه بر این، زغال‌اخته حاوی آنتوسیانین است و برای تقویت حافظه بسیار سودمند است. نوشیدن آب زغال‌اخته به طور روزانه یادگیری و یادآوری کلمات را بهتر کرده و سطح گلوکز خون و علائم افسردگی را کم شدن می‌دهد.

کلم بروکلی و اسفناج
بر اساس گزارش موسسه ملی پیری، خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات میتوانند باعث پیشگیری از زوال شناختی شود. علاوه بر این، این مواد غذایی می‌توانند باعث مهار بیماری‌های مزمنی همچون بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 شوند. برخی از سیزیجات به خصوص کلم بروکلی و اسفناج می‌توانند اثرات معجزه‌آسایی در پیشگیری از پیری مغز داشته باشند.

چای سبز
چای سبز خصوصیات فراوانی دارد و از مغز نیز محافظت می‌کند. تحقیقات نشان داده است که چای سبز سرعت فکر و عملکرد مغز شما را تقویت می‌کند. گفته می‌شود که این چای شکل پذیری سیناپسی کوتاه مدت مغز را نیز تقویت می‌کند.

دکتر سلام


با این مواد غذایی قوای ذهنی خود را پرورش دهید!

برچسب های
با این مواد غذایی قوای ذهنی خود را پرورش دهید! - - - - - - - - - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 1,051
تعداد بازدید ماه جاری : 1,051
تعداد بازدید در هفته جاری : 2
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به با این مواد غذایی قوای ذهنی خود را پرورش دهید! داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به با این مواد غذایی قوای ذهنی خود را پرورش دهید!