هوالرزاق




ads


تازگی ها خیلی زود خسته می شوم

تازگی ها خیلی زود خسته می شوم

آیا شماهم تازگی ها خیلی خسته میشود و احساس خستگی مفرط و زود هنگام دارید؟ و آیا براتون پیش اومده که وقتی اینجوری خسته شدید سریع به خواب و کم خوابی فکر کنید؟ ولی شاید دلیل این خستگی کم خوابی نباشه و دلایل دیگه ای داشته باشه

1- زمان ی خسته هستیم کمتر نرمش می کنیم و فکر می کنیم با کم کردن فعالیت فیزیکی، ته مانده انرژی خود را ذخیره کرده ایم! براساس تحقیقی که در دانشگاه جورجیا انجام شده است، نرمش هفتگی فقط در حد سه روز در هفته و هر روز بیست دقیقه می تواند پس از یک ماه و نیم، احساس خستگی را کمتر کرده و احساس انرژی داشتن را در هر یک از ما ایجاد کند. نرمش منظم با رساندن اکسیژن و مواد غذایی به بافت ها، زمینه کم شدن خستگی را فراهم می کند.

2- ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم. از دست دادن بخشی از آب بدن، می تواند تاثیر محسوس روی سطح خستگیما داشته باشد (تحقیقی آمی گودسن). براساس گزارش گودسن، کم شدن آب بدن موجب کم شدن حجم خون و افزایش غلظت آن می شود که به تبع آن، کارآیی قلب در پمپاژ خون کم شدن می یابد.

طبیعی می باشد که در این حالت اکسیژن و مواد غذایی به اندازه پیش به اندام ها و بافت ها نمی رسند. گودسن در تحقیقات خود توصیه می کند هر کس به ازای هر کیلوگرم وزن خود در طول روز مناسب می باشد 30 سی سی آب بنوشد. به عبارتی فرذدی با وزن 50 کیلوگرم، باید یک و نیم لیتر آب در روز بنوشد.

3- گاهی به اندازه کافی، آهن به بدن ما نمی رسد. کمبود آهن می تواند احساس لختی و خستگی، ضعف و عدم تمرکز را ایجاد کند. همچنین کسانی که کمبود آهن دارند، زودتر ممکن می باشد عصبانی شوند. دلیل این امر هم، مانند بسیاری از موارد دیگر، به دلیل کم شدن اکسیژنی می باشد که به ماهیچه ها و سلول ها می رسد. طبیعی می باشد که کمبود آهن ممکن می باشد به خاطر رژیم غذایی نامناسب یا به خاطر بیماری های متفاوت باشد که در حالت دوم، بررسی و نظر دکتر لازم خواهد بود.

4- کمالگرایی می تواند دلیلی برای احساس خستگیدائمی باشد. کسانی که کمالگرا بوده و تلاش می کنند هر کاری را به بهترین شیوه قابل تصور انجام دهند (که معمولا هم امکانپذیر نیست) انرژی و زمان بیشتری را صرف کار می کنند و این می تواند برای آنها خستگیدائمی به همراه داشته باشد.

دانشمندان ضمن تاکید بر اهمیت انتخاب هدف های چالش برانگیز، پیشنهاد می کنند که اهداف غیرقابل دسترس نداشته باشیم. یکی از راه های مناسب، تعیین محدودیت زمان ی برای هر کار یا پروژه است.

اگر شما روی جزییات گزارشی که می نویسید حساس هستید و بارها آن را مرور می نمایید، شاید راه مناسب این باشد که با خود بگویید من تحت هر شرایطی، بیشتر از 2 ساعت برای این گزارش زمان نخواهم گذاشت.

5- نگرانی های بیهوده می تواند عامل مهمی برای خستگیباشد. اگر هر فریاد مدیرتان، برای شما خطر اخراج را تداعی می کند، اگر هر شب منتظر هستید که داعش به ایران حمله می کند یا نه، اگر هر روز صبح خیابان را نگاه می نمایید تا ببینید بالاخره ماشین تان را دزدیدند یا این کار را قرار می باشد در روزهای آتی انجام دهند، اگر هر روز نگران تصادف فرزند خود در مسیر خانه به مدرسه هستید، قطعا این اضطراب دائمی شما را خسته و فرسوده خواهد کرد.

بیرون رفتن از خانه، کمی نرمش کردن، اجتناب از خواندن اخبار حوادث و سوانح (که برخلاف تصور برخی که آنها را آگاهی بخش می دانند، کارکردهای منفی آنها خیلی بیشتر است) و مطرح کردن دغدغه ها با سایر دوستان، می تواند در کم شدن این نگرانی ها موثر باشد.

6- ارزیابی بازار نخوردن صبحانه می تواند باعث خستگیشود. بعضی از ما احساس می کنیم شامی که شب خورده ایم، ذخیره شده تا انرژی صبح ما را تامین کند در حالی که غذای شب، انرژی کار کردن قلب و خون رسانی به بدن در طول مدت خواب را تامین کرده و صبح هن گام ، نیازمند انرژی و سوخت تازه ای برای بدن خود هستیم.

طبیعی می باشد که هر یک از ما، براساس ذائقه خود، نوع متفاوتی از صبحانه را انتخاب می کنیم اما به هر حال، شیر کم چرب، میوه جات و سایر غذاهای سالم، می توانند گزینه های خوبی برای راه انداختن جدی تر سیستم متابولیسم باشند.

7- عادت های کاری نادرست هم می توانند منشاء جدی خستگیباشند. دفتر کار شلوغ، قدرت تمرکز و همینطور پردازش اطلاعاتت را از مغز ما می گیرد. کار کردن در روزهای تعطیل، چک کردن ایمیل ها در کافی شاپ و زمان ی که قرار بوده صرف استراحت شود، پاسخ دادن به تلفن در تمام ساعات شبانه روز، نمونه دیگری از عادات نادرستی هستندکه مجال استراحت را از بدن و مغز می گیرند.

تغییر ساعت خواب در روزهای تعطیل هم می تواند موجب بروز خستگیشود. دیر خوابیدن ها و دیر بیدار شدن، عادت زمان ی بدن را به هم می ریزد و یکی دو روز زمان لازم خواهد بود تا بدن دوباره به ساعات کار هفته عادت کند. قطعا روزهای تعطیل نیازمند خواب و استراحت هستیم اما شب بیداری های طولانی می تواند تاثیر واقعا نامطلوبی داشته باشد.

8- وابستگی بسیار زیاد به کافئین هم می تواند تبعات نامطلوبی داشته باشد. استفاده متعادل از کافئین بد نیست، روزانه سه فنجان قهوه، مشکل خاصی در روند زندگی ایجاد نمی کند اما اگر در تمام مدت روز از کافئین برای حفظ هوشیاری خود استفاده می نمایید، مجبور خواهید بود هزینه های متعددی را به صورت خستگی و بی خوابی بپردازید.

کافئین مانع کارکرد درست آدنوزین می شود، ماده ای که با انباشته شدنش، ما خواب آلوده می شویم. نیمه عمر قهوه بالاست. حتی قهوه ای که شش ساعت پیش از خواب خورده می شود، روی کیفیت خواب تاثیر می گذارد. مصرف قهوه را در بعدازظهر هر روز متوقف نمایید و اثرات شگفت انگیز آن را ببینید.

9- موبایل و تبلت و لپ تاپ، وسایل خوبی برای همبستری نیستند! ملاتونین هورمونی می باشد که سیکل خواب و بیداری ما را تنظیم می کند. خیره شدن به صفحه موبایل و لپ تاپ و تبلت و خواندن آخرین ایمیل ها و آخرین عکس های اینستاگرام و خبرهای روزانه و ... روی وسطح ملاتونین تاثیر می گذارد.

البته تحقیقات نشان می دهد که حساسیت انسان ها به نور صفحات نمایش ابزارهای دیجیتال از فردی به فرد دیگر مختلف می باشد اما ایده بدی نیست که از بردن این وسایل به تختخواب اجتناب نمایید.

اگر ترک این عادت خود موجب «بیماری» می شود، لااقل صفحه نمایش این وسایل را با فاصله ای بیش از 30 سانتیمتر نسبت به چشم خود نگه دارید.

هفته نامه امید جوان


تازگی ها خیلی زود خسته می شوم

برچسب های
تازگی ها خیلی زود خسته می شوم - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :1393/12/05-44 ماه قبل
کل بازدید : 2,335
تعداد بازدید ماه جاری : 2,335
تعداد بازدید در هفته جاری : 1
تعداد علاقه مندی ها : 0
تعداد 0رای به تازگی ها خیلی زود خسته می شوم داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به تازگی ها خیلی زود خسته می شوم


مطالب مرتبط با تازگی ها خیلی زود خسته می شوم

آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟ آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟
بیماری های مربوط به چشم به دلیل آنکه می تواند از درصد بینایی ما بکاهد باید هرچه سریع تر پیگیری شوند. این بیماری ها در برخی از موارد آنقدر شایع می شوند که باید برای آنها چاره ای اندیشیده شود. برخی از محققان عقیده دارند که شاید ژنتیک در ابتلا به برخی از بیماری ها نقش داشته باشد. هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد
ملتهب شدن کبد یا هپاتیت ب توسط چند ویروس انجام خواهد شد ، از بین ویروس ها می توان به مهم ترین و شایع ترین آنها یعنی نوع A و B اشاره داشت. معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A
هپاتیت A نوعی بیماری مربوط به آب و غذا خواهد بود ، در بیماری هپاتیت بررسی ها نشان می دهد که متاسفانه درمان دارویی تأثیر زیادی نخواهد داشت. بیماری آبله مرغان در کودکان بیماری آبله مرغان در کودکان
آبله مرغان یا بیماری chicken pox در زمره ی بیماری هایی قرار دارد که بسیار مسری بوده و در کمترین زمان توسط تماس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی
بسیاری از ما با تغییر فصل شروع فصل جدید و تغییرات آب و هوایی دچار مشکلات آلرژی فصلی می شود سرفه آبریزش یکی از مهمترین مشکلات شایعه این بیماری می باشد میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟ میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟
میخچه نوعی بیماری بر روی نقاط فشاری بدن بخصوص در پاها می باشد که حالت پینه بسته شدن پوست بوده و معمولا به صورت خودبه خودی از بین خواهد رفت. بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!! بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!!
متأسفانه بیماری کبد چرب با علائم هشدار دهنده خاصی همراه نیست و زمانی تشخیص داده می شود که دیگر کار از کار گذشته و آسیب جدی به کبد وارد  کرده است. آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی
غذا خوردن میتونه یکی از لذت های زندگی هر فردی باشه  است اما برای خیلی ها مهم است که چه غذایی استفاده بکنند و چی کار بکنند که انرژی بیشتری به بدن فرد جذب بشه و به قولی بتونین بمب انرژی غذایی داشته باشند چیزی که خیلی ها از ورزشکار گرفته تا دانشجو و.. دنبالش هستند مختصری در مورد هیدروسل مختصری در مورد هیدروسل
هیدروسل به نام لاتین Hydrocele به بیماری تجمع مایع در داخل اسکروتوم یا داخل بخش بیضه است در اصطلاح عادی به آن آب آوردن بیضه گفته میشود خواص درمانی میوه ی زرشک خواص درمانی میوه ی زرشک
زرشک میوه ای است که نه تنها به صورت خام بلکه در غذا هم می توانید از طعم خوشمزه آن استفاده کنید ، زرشک پلو یکی از معروف ترین غذاهایی است که با استفاده از آن طبخ می شود.
راه های برطرف کردن پرخوری بخاطر استرس راه های برطرف کردن پرخوری بخاطر استرس
با چه روش هایی می توانیم با پرخوری عصبی مقابله کنیم و روش های کنترل این مشکل کدامند با چه روش هایی می توانیم هورمون استرس و هورمون های عصبی منجر به این عارضه را سرکوب کنیم. آشنایی با خاصیت های بی نظیر لیموشیرین آشنایی با خاصیت های بی نظیر لیموشیرین
لیموشیرین میوه ای از خانواده ی مرکبات است که بومی آسیای جنوب شرقی است. درخت آن تا 60 متر رشد می کند و در سال های پنجم تا هفتم از رشد درخت، میوه می دهد؛ میوه هایی به رنگ زرد و گرد که با رشد بیشتر کاملاً زردرنگ می شوند. خوردن سوپ چه فوایدی برای بدن دارد! خوردن سوپ چه فوایدی برای بدن دارد!
خوردن سوپ چه تاثیرات مفیدی روی بدن میگذارد و چه فوایدی برای بدن ما دارد چه بیمارانی باید سوپ میل کنند و سوپ مرغ برای چه بیمارانی مفید است؟در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. اگر می خواهید دچار استرس نشوید ، این مغز را بخورید! اگر می خواهید دچار استرس نشوید ، این مغز را بخورید!
نتایج پژوهش های علمی نشان می دهد پسته روی واکنش های شدید مربوط به استرس تأثیر مثبت دارد. با این مواد غذایی قوای ذهنی خود را پرورش دهید! با این مواد غذایی قوای ذهنی خود را پرورش دهید!
با چه مواد خوراکی می توانیم به پرورش قوای ذهن خود کمک کنیم و مانع زوال عقل و بروز مشکلات در آن شویم چه مواد خوراکی کمک شایانی در این زمینه به ما می کنند در این مطلب لیستی از بهترین مواد غذایی را برایتان آورده ایم. برای رفع بوی بد دهان این تغییرات را در عادات غذایی خود ایجاد کنید! برای رفع بوی بد دهان این تغییرات را در عادات غذایی خود ایجاد کنید!
با خوردن برخی غذاها بوی دهانمان بلند می شود چگونه می توانیم این مشکل را برطرف کنیم و مقابله با این نوع خوراکی ها با چه تغییراتی در نحوه پخت و مصرف آن ها امکانپذیر خواهد بود. آیا خواص بی نظیر آناناس را می دانید؟! آیا خواص بی نظیر آناناس را می دانید؟!
از آناناس می توانیم برای درمان سرفه کمک بگیریم و موجب درمان آن و بهبود این عارضه شویم آب آناناس خاصیت درمان کنندگی برای سرفه دارد و می تواند برای رفع آن موثر باشد. برای درمان التهاب در بدن چه بخوریم؟ برای درمان التهاب در بدن چه بخوریم؟
از چه خوراکی هایی برای مقابله با التهاب بدن می توان استفاده کرد چه درمان های خوراکی برای این عارضه وجود دارد چگونه از طریق مواد غذایی می توانیم با التهاب بدنمان را برطرف کنیم. عواقب استفاده زیاد از شکر! عواقب استفاده زیاد از شکر!
شکر پرطرفدارترین ماده خوراکی برای انواع دسرها و پیش غذاها و شیرینی هاست مصرف آن برای دیابتی ها و افراد مسن بسیار مضر است می خواهیم در مورد عواقب استفاده از آن بیشتر بدانیم. دارچین ادویه ای برای مقابله با این بیماری! دارچین ادویه ای برای مقابله با این بیماری!
در سال 2013، محققان دانشگاه کالیفرنیا از تأثیر ادویه ای ساده در حفظ و ارتقای سلامت مغز پرده برداشتند. این ادویه چیزی نبود جز ... .


پیمان معادی و تیشرت جالب او در نیویورک پیمان معادی و تیشرت جالب او در نیویورک

امروز همراه با خلاصه ای از بیوگرافی پیمان معادی عکس بامزه از او رو برای شما دوستان داریم که امیدوارم باب میلتون بوده باشه÷


آیا کشک هم خاصیت دارد؟ آیا کشک هم خاصیت دارد؟

کشک هم مثل بقیه لبنیات در هرم غذایی جایگاه ویژه ایی دارد و باید در رژیم غذایی روزانه وجود داشته باشد .


درامی عاشقانه از بهاره رهنما درامی عاشقانه از بهاره رهنما

اینبار با خبری از یک درام عاشقان هاز بهاره رهنما از شما دوستان با شماییم خبری از کار جدید بهاره رهنماو همسرش


بدخوابی در کودکان بدخوابی در کودکان

آیا کودک شما هم بدخواب است و در زمانی که قصد خوابیدن واستراحت کردن دارید با او مشکل دارید


کدام عطر های زنانه طرفدار بیشتری دارند کدام عطر های زنانه طرفدار بیشتری دارند

اگر دنبال به روز ترین و بهترین عطرهای زنانه هستید لیست زیر را حتما یادداشت کنید


مصرف امگا 3 باعث کاهش افسردگی بعد زایمان می شود مصرف امگا 3 باعث کاهش افسردگی بعد زایمان می شود

خیلی از خانمهای باردار بعد از زایمان به علت تغییرات هرمونی دچار افسردگی می شوند.اخیرا دانشمندان به تاثیر امگا 3 بر کاهش این افسردگی پی برده اند. 


نیازهای سفر با کودک نیازهای سفر با کودک

خیلی از ما ها بعد از اینکه بچه دار میشویم تازه با مسائل دیگری روبرو میشویم که خب تجربه اون رو قبلا به هیچ عنوان نداشته ایم مانند سفر رفتن با کودکمون


افزایش خلاقیت کودک با خنداندن او افزایش خلاقیت کودک با خنداندن او

خیلی از ما در دوران کودکی بچه های خودمن فکر میکنیم که چگونه میتونیم او رو بیشتر خلاق کنیم و برای آنیده کودکمون روزهای خوبی رو انتظار داریم


مصاحبه با مژده لواسانی مصاحبه با مژده لواسانی

امروز برای شما یکی دیگراز گفت و گو های بامزه این روزها رو داریم اونم گفت و گویی است با مژده لواسانی که امیدوارم باب میل شما دوستان باشه


ماسک خانگی ضد استرس ماسک خانگی ضد استرس

امروز نحوه ساخت ماسک خانگی رو برای شما دوستان داریم که برای کم کردن استرس نیز مناسب است و شما میتونین به خوبی از اون برای کاهش استرس های روزانه خودتون و دوستانتون استفاده کنید


خرید بک لینک دانلود آهنگ دانلود بازی کم حجم مدل آستین مانتو