هوالرزاق




ads


با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!

با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!

از آنجایی که اوج ساعت های سودمند درس خواندن و مرور مطالب برای امتحان روز بعد، بین ساعت ۵ عصر تا ۹ شب است، بنابراین در این فاصله، هر یک ساعت تا یک ساعت و نیم، یک بار خوراکی مفیدی به فرزندتان بدهید.

تغذیه در ایام امتحانات

صبحانه

از آنجایی که فاصله بین شام تا صبحانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت متغیر است، بنابراین صبحانه برای کودکان مخصوصاً دانش آموزان بسیار مهم است. طفره رفتن از خوردن صبحانه، مخصوصاً به دلیل اضطراب ناشی از امتحان، یکی از مشکلات شما، والدین است اما با تهیه صبحانه ای اشتها برانگیز موفق خواهید شد.


مواد غذایی که می توانید با آن ها صبحانه ای کامل و اشتها آور فراهم نمایید، شامل:
* نان روغنی یکی از نان های خوشمزه و انرژی زا است. خوردن مقدار کمی از آن، حداقل تا 40 دقیقه، انرژی مورد احتیاج بدن را کاملاً تأمین می کند. بنابراین چند نکته نان روغنی به همراه پنیر و گردو، صبحانه ای مقوی و سودمند است.
* یک لیوان شیر بهتر است گرم باشد، که البته متداولاً بچه ها آن را دوست ندارند! به همراه دو قاشق عسل یا چند حلقه موز.
* سیب و جوانه گندم به تنهایی صبحانه کاملی است. برای پیشگیری از ایجاد حالت تهوع، بهتر است چند تکه نان و پنیر و گردو نیز مصرف شود.
* یک کاسه عدسی (لوبیا پیشنهاد نمی شود) به همراه کمی کره در آن، صبحانه مفیدی است.
* خامه یا عسل به همراه کمی چای یا یک لیوان شیر.


* نان و پنیر به همراه خیار یا گوجه فرنگی و پنیر و یک استکان چای شیرین، صبحانه ای سودمند و انرژی زاست.
اگر فرزندتان عصرانه کافی خورده و میلی به شام ندارد، به او اصرار ننمایید. شاید پرخوری، باعث ناراحتی او شده و در اثر ناراحتی ناشی از پرخوری فردا نتواند سر جلسه حاضر شود
* تخم مرغ، منبع کاملی از پروتئین و سایر مواد مورد احتیاج بدن است و به هر شکل که مصرف شود (آب پز، نیمرو، پخته) سودمند است و تا مدتی طولانی کودکان را سیر نگه می دارد.
* از خوردن غذاهای پرحجم باقیمانده از شب پیش به عنوان صبحانه، مثل قورمه سبزی یا قیمه، آبگوشت و... بپرهیزید. این غذاها، حجم معده را افزایش داده و احساس سنگینی و خواب آلودگی ایجاد می کنند و در روزهای امتحان اصلاً پیشنهاد نمی شوند.
* به طور کلی صبحانه ای سودمند و مغذی است که در عین کم حجم بودن، غنی بوده و حداقل 2 تا 3 ساعت کودک را سیر نگه دارد و مهم تر این که انرژی مورداحتیاج او را تأمین کند.


میان وعده
به دلیل این که اکثر مدارس، ساعت های درسی را در روزهای نزدیک به امتحان با برگزاری کلاس های تقویتی افزایش می دهند، از این رو حتماً احتیاج است تا برای زنگ تفریح، مخصوصاً ساعت های پایانی، خوراکی های مغذی به بچه ها داده شود ولی این خوراکی ها نباید اشتهای کودکان را برای ناهار از بین ببرند. بنابراین بهترین خوراکی های زنگ های تفریح، انواع میوه، ساندویچ های بسیار کوچک (به غیر از سوسیس و کالباس) و تنقلاتی مثل انواع آجیل خام است.


ناهار
* اگر فرزند شما بعضی غذاها را دوست ندارد، اما برای او سودمند است، سعی نمایید آن غذا را با چاشنی های مفید، خوشمزه نمایید.
* انواع غذاهای دریایی مخصوصاً ماهی، انتخاب بسیار خوبی برای ناهار، خصوصاً در زمان امتحانات است." فسفر" موجود در ماهی بهترین ماده مغذی برای "مغز" است. اما متأسفانه اغلب بچه ها، ماهی دوست ندارند و علت آن "بوی" ماهی است. از این رو، ماهی را طوری بپزید که بوی آن از بین برود.
* غذاهای سبزی دار، مثل انواع خورش (کرفس، قورمه سبزی، نعنا، جعفری و ...) خوراک مرغ به همراه هویج، کلم و... غذاهای سودمند و عالی برای کودکان هستند.


* از پختن غذاهای پرحجم مثل آبگوشت در دوران امتحانات بپرهیزید. این قبیل غذاها، حجم معده را افزوده و احساس خواب، سستی و نفخ شنظررا ایجاد می کنند. این قبیل غذاها، حداقل ۴ تا ۵ ساعت زمان لازم دارند تا کمی هضم شوند.
* در دوران امتحان، از فرزند خود بخواهید تا غذاهای مورد علاقه اش را به شما بگوید. شما نیز تا حد امکان همان غذاها را تهیه نمایید. این مسئله اشتهای فرزندتان را برانگیخته و او با اشتیاق غذا میل می کند و همین امر نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.
* سالاد، سبزی خوردن، ماست و... مواد غذایی خوبی برای تحریک اشتها هستند. آن ها را فراموش ننمایید.


عصرانه
* از بین خوراکی ها، آن هایی را که مفیدترند، در رأس برنامه عصرانه قرار بدهید.
* خرید خوراکی های مفیدی چون انواع آجیل های خام، انواع میوه (مخصوصاً آن هایی را که فرزندتان بیشتر دوست دارد)، شیر با طعم های متفاوت (اگر در منزل شیر با میوه ها مخلوط شود بهتر است) و... را فراموش ننمایید.
اگر فرزند شما بعضی غذاها را دوست ندارد، اما برای او سودمند است، سعی نمایید آن غذا را با چاشنی های مفید، خوشمزه نمایید


* نان و پنیر و گردو، کره و عسل، کیک ساده عصرانه به همراه چای، شیر با آبمیوه (ترجیحاً در منزل تهیه شود) عصرانه مفیدی است.
* توجه نمایید؛ از آنجایی که اوج ساعت های سودمند درس خواندن و مرور مطالب برای امتحان روز بعد، بین ساعت ۵ عصر تا ۹ شب است، بنابراین در این فاصله، هر یک ساعت تا یک ساعت و نیم، یک بار خوراکی مفیدی به فرزندتان بدهید. بهترین ساعت برای عصرانه، پس از استراحت فرزندتان و پیش از شروع مطالعه و همچنین در میان ساعت های مطالعه است.


شام
* اگر فرزندتان عصرانه کافی خورده و میلی به شام ندارد، به او اصرار ننمایید. شاید پرخوری، باعث ناراحتی او شده و در اثر ناراحتی ناشی از پرخوری فردا نتواند سر جلسه حاضر شود.
* برای تهیه شام، از فرزندتان کمک بخواهید و غذایی را که او دوست دارد تهیه نمایید.
* نگذارید فرزندتان به جای شام از تنقلات بی فایده مثل چیپس و پفک، شکلات و... استفاده کند.
* برنامه غذایی برای وعده شام را زیاد تغییر ندهید، بلکه بکوشید تا از غذاهای مقوی و کم حجم استفاده نمایید.

آوای سلامتی


با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!

برچسب های
با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :1394/10/09-37 ماه قبل
کل بازدید : 2,228
تعداد بازدید ماه جاری : 2,228
تعداد بازدید در هفته جاری : 1
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید! داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!


مطالب مرتبط با با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!

چجوری از اضطراب و تپش قلب پیشگری کنیم چجوری از اضطراب و تپش قلب پیشگری کنیم
برای سلامت فرزندان پسرتان این موارد آلت تناسلی را چک کنید برای سلامت فرزندان پسرتان این موارد آلت تناسلی را چک کنید
برای داشتن سلامتی بیشتر این مواد غذایی را بیشتر استفاده کنید برای داشتن سلامتی بیشتر این مواد غذایی را بیشتر استفاده کنید
شکل شکم مادران باردار و وضعیت جنسی و جسمی جنین شکل شکم مادران باردار و وضعیت جنسی و جسمی جنین
چجوری با روش هایی ساده پوست سفیدتری داشته باشیم چجوری با روش هایی ساده پوست سفیدتری داشته باشیم
در روزهای اول بعد از زایمان چی بخوریم در روزهای اول بعد از زایمان چی بخوریم
رای بهبود زخم جسم پس از زایمان از بعضی راهکارهای اثربخش می توانید یاری بگیرید غذا در روزهای اول زایمان زیاد باارزش و حائز ارزش است برای بازیابی قوای جسمی مادر بعضی موادخوراکی سودمند به آن ها توصیه می کنیم که زیاد سودمند و پرفایده هستند این موادخوراکی سبب زیاد شدن شیر مادر و زیاد شدن تندرستی مادر و نوزاد نیز خواهند شد . مراقبت غذایی بعد از سقط جنین مراقبت غذایی بعد از سقط جنین
سقط جنین برای هر مادری موضوعی دردناک و آزادستهنده است.مادرانی که بچه خود را از دست می دهند افزون بر حمایت عاطفی احتیاج دارند از دید غذا تثبیت شوند.زیرا سقط جنین سبب ضعیف شدن جسم می شود راه کارهایی ساده برای بهبود بخیه زایمان راه کارهایی ساده برای بهبود بخیه زایمان
زایمان طبیعی نسبت به سزارین فرق های زیادی دارد. هر کس با توجه به توانایی بدنی و همینطور آمادگی روحی که دارد یکی از این شیوه ها را برای زایمان انتخاب می کند. هر دوی این شیوه ها پیامد ویژه خود را دارند. امروز در شیثار می خواهیم درباره شیوه های بهبود بخیه زایمان طبیعی با شما صحبت کنیم بررسی مشکل گودی کمر و کنترل درمان آن بررسی مشکل گودی کمر و کنترل درمان آن
گودی کمر یکی از مسائل مردم است که علت آن ایجاد انحنای بیش از اندازه در ستون فقرات جسم می باشد. با اصلاح روش نشستن و انجام ورزش های ویژه می توان این مسئله را برطرف کردن کرد. ایجاد گودی کمر دلایل مختلفی دارد که از بین آن ها می توان به بزرگی شکم مردم، چاقی و اضافه وزن و ضعیف بودن عضلات جسم ذکر کرد. حل مشکل دردهای معده با روش بوعلی سینا حل مشکل دردهای معده با روش بوعلی سینا
مردم امروزه بیشتر از هر وقت دیگری می‌ توانند از انواع گوناگون مواد غذایی استفاده کنند. ولی اکثرا به علت تغذیه نا مناسب و اشتباه به عوارض ناشی از آن غذاهای ناسالم مبتلا می‌شوند . برای درمان این عوارض ناچارند از داروهای شیمیایی استفاده کنند. ما در اینجا گیاهان دارویی به شما معرفی می کنیم تا درد‌ و ورم معده را به روش بوعلی‌سینا آرام کنید.
تاثیر مستقیم نحوه زندگی بر روی پوست تاثیر مستقیم نحوه زندگی بر روی پوست
شیوه زندگی شما میتونه بر سلامتی شما و تک تک اجزاء بدنتون تاثیر مستقیم داشته باشه ، که امروز تنها نگاهی کردیم به تاثیر زندگی بر روی پوست شما دوستان فواید عرق کردن فواید عرق کردن
زمان ی صحبت از عرق کردن می شود، فقط به جنبه منفی آن یعنی بوی نامطبوع آن فکر می کنیم، در حالی که عرق کردن به عنوان یکی از فرایندهای طبیعی بدن و یکی از نعمت های خدادادی، دارای فواید بیشماری برای حفظ تندرستی است. مدل لباس شب برای خانم ها مدل لباس شب برای خانم ها
مدل لباس شب برای خانم ها برای پاکسازی و تصفیه خون این گیاه ها را استفاده کنید برای پاکسازی و تصفیه خون این گیاه ها را استفاده کنید
تصفیه خون میتواند برای شما دوستان تاثیرات خوبی داشته باشد و در حال  و حس شما خوب باشد و شما بتونین سرحالتر و سرزنده تر باشید ،تصفیه ی خون به داشتن پوستی زیبا و سالم کمک کرده و سلول‌ها را از پیری زودرس حفظ می‌کند. کشک بادمجان بخورید تاااااااااااا کشک بادمجان بخورید تاااااااااااا
کشک بادمجان جزء غذاهای تقریبا پرطرفداری است که اتفاقا خیلی هم مقوی و خوب است که شاید برای شما دوستان باور نکردنی نیز باشه، از این نارنجی پوش ها بیشتر بدانید از این نارنجی پوش ها بیشتر بدانید
امروز چندتا مطلب بامزه درباره چند میوه نارنجی پوش دوست داشتنی براتون داریم، از پرتقال و نارنگی و... اگر در زمان غذا خوردن عرق میکنید بخوانید اگر در زمان غذا خوردن عرق میکنید بخوانید
یک فوق تخصص غدد و متابولیسم به بررسی علت‌های اصلی آسیب به سیستم عصبی خودکار پرداخت و گفت: آسیب به سیستم عصبی خودکار منجر به بروز علائم مختلفی در افراد می‌شود که تشخیص آن نیاز به مراجعه بیمار به پزشک و انجام بررسی‌های لازم دارد. اگر پوست سفید می خواهید این مطلب را بخوانید اگر پوست سفید می خواهید این مطلب را بخوانید
امروز ماسک هایی رو براتون داریم که با استفاده از آن ها میتونین صورتی سفید و زیباتر را داشته باشید این شما و این 5 ماسک سفید کننده صورت اختلال هراس یا پانک قلب چیست اختلال هراس یا پانک قلب چیست
،اختلال هراس یا پانیک قلب چیست و آیا درباره این اختلال قلبی آگاهی دارید ، پانیک نوعی تپش قلب است بهترین رژیم برای کاهش وزن بهترین رژیم برای کاهش وزن
امروز رژیم غذایی رو براتون داریم که با استفاده از اون میتونین به بهترین نحو ممکن وزن خودتون رو کاهش بدید بدون اینکه دچار مشکلی باید و مسئله ای براتون پیش بیاد


مدل پیراهن رسمی زنانه با رنگ سفید مدل پیراهن رسمی زنانه با رنگ سفید
مدل پیراهن رسمی زنانه با رنگ سفید
آیا ذرت کالری زیادی دارد؟ آیا ذرت کالری زیادی دارد؟
بسیاری از اشخاص معتقدند که ذرت، کالری و قند زیادی دارد.
پنج فایده آب نارگیل برای زنان پنج فایده آب نارگیل برای زنان
برای خانمها نوشیدن آب نارگیل توصیه شده است .
مدل کفش مردانه جدید و زیبا مدل کفش مردانه جدید و زیبا
مدل کفش مردانه جدید و زیبا
مدل کفش مخمل پاشنه دار مجلسی مدل کفش مخمل پاشنه دار مجلسی
مدل کفش مخمل پاشنه دار مجلسی
فواید بی نظیر نوشیدن آب گوجه ‌فرنگی فواید بی نظیر نوشیدن آب گوجه ‌فرنگی
آیا می‌دانید که نوشیدن یک لیوان آب گوجه‌ فرنگی تأثیر زیادی در ارتقای سلامتی دارد. چون با این نوشیدنی میزان زیادی ویتامین و مواد معدنی قوی نصیبتان می‌شود که انرژی و قدرت کافی را برای شروع یک روز بانشاط به شما هدیه می‌دهد.
همراهان ماست؛ خوب‌ها و بدها همراهان ماست؛ خوب‌ها و بدها
افزودن برخی مواد غذایی به ماست، راه مناسبی برای افزایش کیفیت این ماده غذایی است و برخی دیگر موجب ایجاد اختلال در کار هضم و جذب مواد مغذی می‌شود...
مدل شال و روسری شیک و رسمی مدل شال و روسری شیک و رسمی
مدل شال و روسری شیک و رسمی
مدل کفش مردانه شیک و مدروز مجلسی و اسپرت مدل کفش مردانه شیک و مدروز مجلسی و اسپرت
مدل کفش مردانه شیک و مدروز مجلسی و اسپرت
کم‌خون‌ها کباب را با این خوراکی نخورند کم‌خون‌ها کباب را با این خوراکی نخورند
کم‌خونی انواع مختلفی دارد اما در همه آن‌ها ما با کاهش میزان هموگلوبین خون مواجه هستیم که البته این مشکل باعث کاهش میزان اکسیژن‌رسانی به مغز و سایر اندام‌های بدن می‌شود.
خرید بک لینک دانلود آهنگ دانلود بازی کم حجم مدل آستین مانتو