هوالرزاق




ads


با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!

با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!

از آنجایی که اوج ساعت های سودمند درس خواندن و مرور مطالب برای امتحان روز بعد، بین ساعت ۵ عصر تا ۹ شب است، بنابراین در این فاصله، هر یک ساعت تا یک ساعت و نیم، یک بار خوراکی مفیدی به فرزندتان بدهید.

تغذیه در ایام امتحانات

صبحانه

از آنجایی که فاصله بین شام تا صبحانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت متغیر است، بنابراین صبحانه برای کودکان مخصوصاً دانش آموزان بسیار مهم است. طفره رفتن از خوردن صبحانه، مخصوصاً به دلیل اضطراب ناشی از امتحان، یکی از مشکلات شما، والدین است اما با تهیه صبحانه ای اشتها برانگیز موفق خواهید شد.


مواد غذایی که می توانید با آن ها صبحانه ای کامل و اشتها آور فراهم نمایید، شامل:
* نان روغنی یکی از نان های خوشمزه و انرژی زا است. خوردن مقدار کمی از آن، حداقل تا 40 دقیقه، انرژی مورد احتیاج بدن را کاملاً تأمین می کند. بنابراین چند نکته نان روغنی به همراه پنیر و گردو، صبحانه ای مقوی و سودمند است.
* یک لیوان شیر بهتر است گرم باشد، که البته متداولاً بچه ها آن را دوست ندارند! به همراه دو قاشق عسل یا چند حلقه موز.
* سیب و جوانه گندم به تنهایی صبحانه کاملی است. برای پیشگیری از ایجاد حالت تهوع، بهتر است چند تکه نان و پنیر و گردو نیز مصرف شود.
* یک کاسه عدسی (لوبیا پیشنهاد نمی شود) به همراه کمی کره در آن، صبحانه مفیدی است.
* خامه یا عسل به همراه کمی چای یا یک لیوان شیر.


* نان و پنیر به همراه خیار یا گوجه فرنگی و پنیر و یک استکان چای شیرین، صبحانه ای سودمند و انرژی زاست.
اگر فرزندتان عصرانه کافی خورده و میلی به شام ندارد، به او اصرار ننمایید. شاید پرخوری، باعث ناراحتی او شده و در اثر ناراحتی ناشی از پرخوری فردا نتواند سر جلسه حاضر شود
* تخم مرغ، منبع کاملی از پروتئین و سایر مواد مورد احتیاج بدن است و به هر شکل که مصرف شود (آب پز، نیمرو، پخته) سودمند است و تا مدتی طولانی کودکان را سیر نگه می دارد.
* از خوردن غذاهای پرحجم باقیمانده از شب پیش به عنوان صبحانه، مثل قورمه سبزی یا قیمه، آبگوشت و... بپرهیزید. این غذاها، حجم معده را افزایش داده و احساس سنگینی و خواب آلودگی ایجاد می کنند و در روزهای امتحان اصلاً پیشنهاد نمی شوند.
* به طور کلی صبحانه ای سودمند و مغذی است که در عین کم حجم بودن، غنی بوده و حداقل 2 تا 3 ساعت کودک را سیر نگه دارد و مهم تر این که انرژی مورداحتیاج او را تأمین کند.


میان وعده
به دلیل این که اکثر مدارس، ساعت های درسی را در روزهای نزدیک به امتحان با برگزاری کلاس های تقویتی افزایش می دهند، از این رو حتماً احتیاج است تا برای زنگ تفریح، مخصوصاً ساعت های پایانی، خوراکی های مغذی به بچه ها داده شود ولی این خوراکی ها نباید اشتهای کودکان را برای ناهار از بین ببرند. بنابراین بهترین خوراکی های زنگ های تفریح، انواع میوه، ساندویچ های بسیار کوچک (به غیر از سوسیس و کالباس) و تنقلاتی مثل انواع آجیل خام است.


ناهار
* اگر فرزند شما بعضی غذاها را دوست ندارد، اما برای او سودمند است، سعی نمایید آن غذا را با چاشنی های مفید، خوشمزه نمایید.
* انواع غذاهای دریایی مخصوصاً ماهی، انتخاب بسیار خوبی برای ناهار، خصوصاً در زمان امتحانات است." فسفر" موجود در ماهی بهترین ماده مغذی برای "مغز" است. اما متأسفانه اغلب بچه ها، ماهی دوست ندارند و علت آن "بوی" ماهی است. از این رو، ماهی را طوری بپزید که بوی آن از بین برود.
* غذاهای سبزی دار، مثل انواع خورش (کرفس، قورمه سبزی، نعنا، جعفری و ...) خوراک مرغ به همراه هویج، کلم و... غذاهای سودمند و عالی برای کودکان هستند.


* از پختن غذاهای پرحجم مثل آبگوشت در دوران امتحانات بپرهیزید. این قبیل غذاها، حجم معده را افزوده و احساس خواب، سستی و نفخ شنظررا ایجاد می کنند. این قبیل غذاها، حداقل ۴ تا ۵ ساعت زمان لازم دارند تا کمی هضم شوند.
* در دوران امتحان، از فرزند خود بخواهید تا غذاهای مورد علاقه اش را به شما بگوید. شما نیز تا حد امکان همان غذاها را تهیه نمایید. این مسئله اشتهای فرزندتان را برانگیخته و او با اشتیاق غذا میل می کند و همین امر نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.
* سالاد، سبزی خوردن، ماست و... مواد غذایی خوبی برای تحریک اشتها هستند. آن ها را فراموش ننمایید.


عصرانه
* از بین خوراکی ها، آن هایی را که مفیدترند، در رأس برنامه عصرانه قرار بدهید.
* خرید خوراکی های مفیدی چون انواع آجیل های خام، انواع میوه (مخصوصاً آن هایی را که فرزندتان بیشتر دوست دارد)، شیر با طعم های متفاوت (اگر در منزل شیر با میوه ها مخلوط شود بهتر است) و... را فراموش ننمایید.
اگر فرزند شما بعضی غذاها را دوست ندارد، اما برای او سودمند است، سعی نمایید آن غذا را با چاشنی های مفید، خوشمزه نمایید


* نان و پنیر و گردو، کره و عسل، کیک ساده عصرانه به همراه چای، شیر با آبمیوه (ترجیحاً در منزل تهیه شود) عصرانه مفیدی است.
* توجه نمایید؛ از آنجایی که اوج ساعت های سودمند درس خواندن و مرور مطالب برای امتحان روز بعد، بین ساعت ۵ عصر تا ۹ شب است، بنابراین در این فاصله، هر یک ساعت تا یک ساعت و نیم، یک بار خوراکی مفیدی به فرزندتان بدهید. بهترین ساعت برای عصرانه، پس از استراحت فرزندتان و پیش از شروع مطالعه و همچنین در میان ساعت های مطالعه است.


شام
* اگر فرزندتان عصرانه کافی خورده و میلی به شام ندارد، به او اصرار ننمایید. شاید پرخوری، باعث ناراحتی او شده و در اثر ناراحتی ناشی از پرخوری فردا نتواند سر جلسه حاضر شود.
* برای تهیه شام، از فرزندتان کمک بخواهید و غذایی را که او دوست دارد تهیه نمایید.
* نگذارید فرزندتان به جای شام از تنقلات بی فایده مثل چیپس و پفک، شکلات و... استفاده کند.
* برنامه غذایی برای وعده شام را زیاد تغییر ندهید، بلکه بکوشید تا از غذاهای مقوی و کم حجم استفاده نمایید.

آوای سلامتی


با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!

برچسب های
با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :1394/10/09-33 ماه قبل
کل بازدید : 2,175
تعداد بازدید ماه جاری : 2,175
تعداد بازدید در هفته جاری : 4
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید! داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!


مطالب مرتبط با با تغذیه در ایام امتحانات آشنا شوید!

آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟ آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟
بیماری های مربوط به چشم به دلیل آنکه می تواند از درصد بینایی ما بکاهد باید هرچه سریع تر پیگیری شوند. این بیماری ها در برخی از موارد آنقدر شایع می شوند که باید برای آنها چاره ای اندیشیده شود. برخی از محققان عقیده دارند که شاید ژنتیک در ابتلا به برخی از بیماری ها نقش داشته باشد. هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد
ملتهب شدن کبد یا هپاتیت ب توسط چند ویروس انجام خواهد شد ، از بین ویروس ها می توان به مهم ترین و شایع ترین آنها یعنی نوع A و B اشاره داشت. معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A
هپاتیت A نوعی بیماری مربوط به آب و غذا خواهد بود ، در بیماری هپاتیت بررسی ها نشان می دهد که متاسفانه درمان دارویی تأثیر زیادی نخواهد داشت. بیماری آبله مرغان در کودکان بیماری آبله مرغان در کودکان
آبله مرغان یا بیماری chicken pox در زمره ی بیماری هایی قرار دارد که بسیار مسری بوده و در کمترین زمان توسط تماس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی
بسیاری از ما با تغییر فصل شروع فصل جدید و تغییرات آب و هوایی دچار مشکلات آلرژی فصلی می شود سرفه آبریزش یکی از مهمترین مشکلات شایعه این بیماری می باشد میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟ میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟
میخچه نوعی بیماری بر روی نقاط فشاری بدن بخصوص در پاها می باشد که حالت پینه بسته شدن پوست بوده و معمولا به صورت خودبه خودی از بین خواهد رفت. بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!! بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!!
متأسفانه بیماری کبد چرب با علائم هشدار دهنده خاصی همراه نیست و زمانی تشخیص داده می شود که دیگر کار از کار گذشته و آسیب جدی به کبد وارد  کرده است. آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی
غذا خوردن میتونه یکی از لذت های زندگی هر فردی باشه  است اما برای خیلی ها مهم است که چه غذایی استفاده بکنند و چی کار بکنند که انرژی بیشتری به بدن فرد جذب بشه و به قولی بتونین بمب انرژی غذایی داشته باشند چیزی که خیلی ها از ورزشکار گرفته تا دانشجو و.. دنبالش هستند مختصری در مورد هیدروسل مختصری در مورد هیدروسل
هیدروسل به نام لاتین Hydrocele به بیماری تجمع مایع در داخل اسکروتوم یا داخل بخش بیضه است در اصطلاح عادی به آن آب آوردن بیضه گفته میشود خواص درمانی میوه ی زرشک خواص درمانی میوه ی زرشک
زرشک میوه ای است که نه تنها به صورت خام بلکه در غذا هم می توانید از طعم خوشمزه آن استفاده کنید ، زرشک پلو یکی از معروف ترین غذاهایی است که با استفاده از آن طبخ می شود.
معرفی صبحانه های سالم  برای کودکان! معرفی صبحانه های سالم برای کودکان!
یک صبحانه سالم شامل ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین است سعی کنید غلات کامل مانند جو دوسر، نان تست سبوس دار، و یا غلات کامل را با یک منبع پروتئینی مانند شیر، ماست، کره بادام زمینی، تخم مرغ، و یا پنیر ترکیب کنید. اضافه کردن میوه باعث افزایش ویتامین ها و مواد معدنی، میشود و برای صبحانه بچه ها خیلی خوبست . خوردنی هایی که برای نارسایی کبد ممنوع هستند! خوردنی هایی که برای نارسایی کبد ممنوع هستند!
بدون شک مصرف الکل قطعاً روزی به سیروز کبدی منتهی خواهد شد. این بیماری که کبد در آن به تدریج نابود می شود، به مواد غذایی مصرفی نیز وابسته است. خمیرها، نان ها، پنیرها و ... از جمله همین مواد محسوب می شوند. با خواص این سبزیجات سفیدرنگ آشنا شوید! با خواص این سبزیجات سفیدرنگ آشنا شوید!
سبزیجات سفیدرنگ مانند پیاز، گل کلم، سیر، سیب زمینی و قارچ حاوی مواد مغذی فوق العاده ای هستند که سلامتی را برایتان به ارمغان می آورند. نوشیدن یک فنجان شکلات داغ در روز، چه فایده ای دارد! نوشیدن یک فنجان شکلات داغ در روز، چه فایده ای دارد!
بر اساس نتایج تحقیقات اخیر، نوشیدن یک فنجان شکلات داغ در روز، احتمال بروز حملات قلبی را در 10 سال آینده تا 31 درصد کاهش می دهد. نحوه و میزان نمک مصرفی در غذاهایتان! نحوه و میزان نمک مصرفی در غذاهایتان!
بهتر است میزان نمک مصرفی در غذاهایتان را کاهش دهید و در زمینه زیاده روی در مصرف نمک مراقب باشید و حتما از نمک یددار استفاده کنید. روزانه چه میزان آب باید بنوشیم؟ روزانه چه میزان آب باید بنوشیم؟
یکی از سوالاتی که بسیار پرسیده می شود و به دنبال پاسخ صحیح آن هستد، این است که در طول روز چه مقدار یا چند لیوان آب باید بخوریم تا آب بدن تامین شود. پرسش در مورد میزان نیاز روزانه به آب، پاسخ های ساده ای می تواند داشته باشد از قبیل ین که نیازهای روزانه به این نوشیدنی در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل بسیاری از جمله سلامت بدن، فعالیت روزانه و محلی که فرد در آن زندگی می کند مرتبط می شود. انواع روغن هایی که ضد سرطان هستند را بشناسید! انواع روغن هایی که ضد سرطان هستند را بشناسید!
برخی روغن ها می توانند از بدنمان در برابر بیماری ها مراقبت کنند و مانع ایجاد سرطان شوند و توصیه متخصصین تغذیه استفاده از این روغن هاست خواص ضدسرطانی این روغن ها می تواند بسیار موثر و مفید باشد. بهترین خوراکی ها برای تقویت بینایی شما! بهترین خوراکی ها برای تقویت بینایی شما!
برای تقویت بینایی تان بهتر است از برخی میوه ها و سبزیجات موثر در این زمینه استفاده ببرید و تاثیرات شگفت انگیز آن ها را بر بینایی خود ببینید می خواهیم به برخی از بهترین خوراکی ها در این زمینه اشاره کنیم با ما همراه باشید. پیامد و نتیجه خوردن کاچی چیست؟ پیامد و نتیجه خوردن کاچی چیست؟
به خانم هایی که تازه زایمان می کنند معمولا مصرف غذاهای مقوی و دسرهایی با طبع گرم پیشنهاد می شود و برای تجدید قوا و دریافت انرژی از دست رفته پس از وضع حمل اطرافیان به تهیه اینگونه غذاها می پردازند کاچی یکی از این غذاهاست. از خواص گیاه ریواس چه می دانید!؟ از خواص گیاه ریواس چه می دانید!؟
از خواص گیاه ریواس چه می دانید و درباره روش های درمانی با آن چه میزان اطلاع دارید این گیاه چه تاثیراتی می تواند روی بدن ما بگذارد؟


یک ترفند برای مصرف لیمو ترش با پوست! یک ترفند برای مصرف لیمو ترش با پوست!
لیموترش اگر با پوست مصرف شود بسیار پرخاصیت تر و پرفایده تر خواهد بود اما چگونه و با چه روشی می توان اینکار را انجام داد روش مفید و موثر برای مصرف لیمو با پوستش را در ادامه بخوانید.
آداب طب اسلامی در زمینه غذا خوردن آداب طب اسلامی در زمینه غذا خوردن
طب اسلامی در مورد غذاخوردن چه سفارش هایی به ما می کند و چه نکات مهمی را در این زمینه به ما توصیه می کند از نظر طب اسلامی غذاخوردن صحیح چه آداب و ترتیبی دارد؟
عوارض نگرانی را میدانید؟ عوارض نگرانی را میدانید؟
نگرانی تاثیراتی بر بدن دارد که ممکن است تعجب کنید
خطرناک ترین بیماری هایی که با این خوراکی ها به آن مبتلا می شوید! خطرناک ترین بیماری هایی که با این خوراکی ها به آن مبتلا می شوید!
اگر می خواهید هرگز دچار بیماری نشوید و علائم ونشانه های بیماری های خطرناک در بدنتان پیدا نشوند بهتر است بی خیال برخی غذاهای مضر مانند فست فودها و نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه شوید.
مصرف کنندگان داروهای ضدافسردگی بخوانند! مصرف کنندگان داروهای ضدافسردگی بخوانند!
مصرف بیش از شش ماه داروی ضدافسردگی در زنان سلامتی استخوانها را به خطر می اندازد
خشنود کردن دیگران را خاتمه دهید! خشنود کردن دیگران را خاتمه دهید!
شما هیچ وقت نمی توانید همه کسانی را که با آنها در تعامل هستید راضی کنید
مهارت نه گفتن را یاد بگیرید! مهارت نه گفتن را یاد بگیرید!
نه گفتن را یاد بگیرید
با انار این بیماری های شایع را درمان کنید! با انار این بیماری های شایع را درمان کنید!
انار سرشار از آنتی اکسیدان ها است و همیشه خواص آن برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی و برخی از سرطان ها مورد بررسی پژوهشگران قرار گرفته است. اما اخیراً محققان به این نتیجه رسیده اند که فواید انار فراتر از این حرف ها است.
مچ گیری از استرس! مچ گیری از استرس!
برای پیشگیری و کاهش استرس روش‌های مدیریتی را درک کرده و از آن‌ها استفاده نمایید
ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن
چه مواد خوراکی در زمان کاهش وزن بیشتر به ما کمک می کنند و می توانند تاثیر بیشتری در چربی سوزی و تناسب اندام ما بگذارند گاهی اوقات دچار توقف کاهش وزنمان می شویم چگونه می توان با این امر مقابله کرد.
خرید بک لینک دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ دانلود بازی کم حجم مدل آستین مانتو