هوالرزاق






ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

چه مواد خوراکی در زمان کم شدن وزن بیشتر به ما کمک می کنند و می توانند اثر بیشتری در چربی سوزی و تناسب اندام ما بگذارند گاهی اوقات دچار توقف کم شدن وزنمان می شویم چگونه می توان با این امر مقابله کرد.

کاهش وزن

به عنوان یک کارشناس تغذیه یکی از مواردی که زیاد به آن بر می خورم توقف کم شدن وزن مراجعینم است.بیشتر آنها چند هفته اول وزن کم می کنند و ناگهان – بوم – دیگر عقربه های ترازو از جای خود تکان نمی خورند. خبر خوبی که از شنیدنش حتما خوشحال می شوید این است که چنین وضعیتی طبیعی است.


به این شکل عمل می کند: هر بار که به شکل عمده روتین خود را تغییر می دهید، طوری که با کمبود کالری مواجه می شوید، شروع به کم شدن وزن می نمایید.اما همین که بدنتان کوچکتر می شود ( وزن کم می نمایید ) برای ادامه این روند کالری دریافتی تان نیز باید کمتر شود. نتیجه نهایی: باید کمتر بخورید ( یا بیشتر بسوزانید ) تا بتوانید به کم شدن وزن ادامه دهید.


در کنار مواردی که روی کم شدن وزن تان اثر می گذارد از جمله، خواب، استرس، و ورزش مواردی نیز وجود دارد که خوردنشان باعث می شود از این مرحله دشوار نجات پیدا نمایید. در ادامه این غذاها را به شما معرفی خواهیم کرد.


خرما و گیلاس
این طبیعت انسان است که چیزی را بخواهد که نمی تواند داشته باشد. محرومیت کامل باعث تحریک افزایش آزاد شدن هورمون کورتیکوتروپین می شود، هورمون مربوط به استرسی که می تواند انگیزه تان به خوردن غذاهای سالم را نابود کند.مغزمان این محرومیت را به شکل استرس می خواند، و بدن برای خشنود کردن مغز، هوس غذاهای ناسالم می کند. این یعنی باید به برنامه غذایی خود شکلات، چیپس و نوشابه اضافه نمایید.


به جای این کار سعی نمایید پیش از اینکه هوس غذایی تان از کنترل خارج شود از میان وعده های سالم استفاده نمایید، مانند خرما پر شده با کره بادام یا گیلاس آغشته به کاکائو. این کار باعث می شود به خاطر خوردن یک کوکی کل بسته را خالی ننمایید.


همچنین تحقیقات نشان داده اضافه کردن انواع متفاوت غذاهای سالم به برنامه غذایی باعث کم شدن هوس غذایی می شود. پس سعی نمایید تنوع در برنامه غذایی را بالا ببرید.


تخم مرغ، بادام، مرغ و ماست
تحقیقات نشان داده برنامه های غذایی با پروتئین بالا جلوی از بین رفتن بافت عضلانی را می گیرد ( بافت عضلانی سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد ) مخصوصا در طول کم شدن وزن در مدت زمان کوتاه.این یعنی اگر در طول برنامه غذایی ورزش می نمایید باید مقدار پروتئین دریافتی خود را نیز افزایش دهید تا بافت عضلانی ترمیم و ریکاوری شود.می توانید یک عدد تخم مرغ آب پز را به کنار ظرف صبحانه خود اضافه نمایید، 15 عدد بادام برای میان وعده صبح میل نمایید، یا در سالاد از قطعات مرغ نیز استفاده نمایید.


برای بعد از شام نیز به جای اینکه به سراغ غذاهای بی اهمیتی که خالی از مواد مغذی هستند می توانید ماست میل نمایید که سرشار از پروتئین و کلسیم است.


تمشک، سیب، بروکلی، و کنگر فرنگی
بیشتر ما تا الان فهمیده ایم که فیبر کلید احساس سیری است. این ماده مغذی زمان بیشتری برای شکسته شدن احتیاج دارد، پس در کنار کمک به سیستم گوارش باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس خوشنودینمایید.شاید این را ندانید، فیبر حساسیت به انسولین را بالا می برد، که باعث می شود بدن قندها را به عنوان چربی ذخیره نکند.به صبحانه خود میوه های سرشار از فیبر نظیر تمشک، سیب، یا گلابی اضافه نمایید. از سبزیجاتی مانند بروکلی و کنگر فرنگی نیز می توانید در وعده های ناهار و شام استفاده نمایید که مقدار زیادی مواد مغذی به همراه خود دارد.


گریپ فروت
اگر مدتی است که روی یک شماره ترازو گیر کرده اید، می توانید از گریپ فروت به عنوان وعده ی پیش از شام استفاده نمایید. خوردن میان وعده ای با آب فراوان و کالری پایین، مانند گریپ فروت، باعث می شود مقدار کالری مصرفی در وعده بعدی کم شدن بیابد.


یک تحقیق نشان داد، خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت، باعث شد داوطلبان 25 درصد کمتر غذا بخورند و 7 درصد وزن کلی بدنشان را از دست بدهند.خوردن نصف یک گریپ فروت پیش از هر وعده را تبدیل به عادت نمایید. حتی می توانید روی این میوه مقداری دارچین بریزید و سپس میل نمایید تا خصوصیات آن دوچندان شود.


پودر فلفل
کپسایسین، یکی از مواد تشکیل دهنده پودر فلفل که تندی را به آن اضافه می کند است، تحقیقات نشان داده کپسایسین چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل می کند.چربی قهوه ای، از چربی سفید بهتر است چون بدن از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند نه مکانی برای ذخیره چربی بیشتر.داشتن چربی قهوه ای حساسیت به انسولین را نیز افزایش می دهد، که از ذخیره کردن چربی بیشتر پیشگیری می کند و انرژی تان برای انجام ورزش را بالا می برد.روی تخم مرغ صبحانه تان مقداری پودر فلفل بریزید، به غذاهای سرخ کردنی اضافه اش نمایید، یا حتی می توانید به ترکیب آب و آبلیمو مقداری از این پودر را اضفه نمایید.

دکتر کرمانی

 
ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

برچسب های
ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 910
تعداد بازدید ماه جاری : 910
تعداد بازدید در هفته جاری : 6
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن


مطالب مرتبط با ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن