هوالرزاق






ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

چه مواد خوراکی در زمان کم شدن وزن بیشتر به ما کمک می کنند و می توانند اثر بیشتری در چربی سوزی و تناسب اندام ما بگذارند گاهی اوقات دچار توقف کم شدن وزنمان می شویم چگونه می توان با این امر مقابله کرد.

کاهش وزن

به عنوان یک کارشناس تغذیه یکی از مواردی که زیاد به آن بر می خورم توقف کم شدن وزن مراجعینم است.بیشتر آنها چند هفته اول وزن کم می کنند و ناگهان – بوم – دیگر عقربه های ترازو از جای خود تکان نمی خورند. خبر خوبی که از شنیدنش حتما خوشحال می شوید این است که چنین وضعیتی طبیعی است.


به این شکل عمل می کند: هر بار که به شکل عمده روتین خود را تغییر می دهید، طوری که با کمبود کالری مواجه می شوید، شروع به کم شدن وزن می نمایید.اما همین که بدنتان کوچکتر می شود ( وزن کم می نمایید ) برای ادامه این روند کالری دریافتی تان نیز باید کمتر شود. نتیجه نهایی: باید کمتر بخورید ( یا بیشتر بسوزانید ) تا بتوانید به کم شدن وزن ادامه دهید.


در کنار مواردی که روی کم شدن وزن تان اثر می گذارد از جمله، خواب، استرس، و ورزش مواردی نیز وجود دارد که خوردنشان باعث می شود از این مرحله دشوار نجات پیدا نمایید. در ادامه این غذاها را به شما معرفی خواهیم کرد.


خرما و گیلاس
این طبیعت انسان است که چیزی را بخواهد که نمی تواند داشته باشد. محرومیت کامل باعث تحریک افزایش آزاد شدن هورمون کورتیکوتروپین می شود، هورمون مربوط به استرسی که می تواند انگیزه تان به خوردن غذاهای سالم را نابود کند.مغزمان این محرومیت را به شکل استرس می خواند، و بدن برای خشنود کردن مغز، هوس غذاهای ناسالم می کند. این یعنی باید به برنامه غذایی خود شکلات، چیپس و نوشابه اضافه نمایید.


به جای این کار سعی نمایید پیش از اینکه هوس غذایی تان از کنترل خارج شود از میان وعده های سالم استفاده نمایید، مانند خرما پر شده با کره بادام یا گیلاس آغشته به کاکائو. این کار باعث می شود به خاطر خوردن یک کوکی کل بسته را خالی ننمایید.


همچنین تحقیقات نشان داده اضافه کردن انواع متفاوت غذاهای سالم به برنامه غذایی باعث کم شدن هوس غذایی می شود. پس سعی نمایید تنوع در برنامه غذایی را بالا ببرید.


تخم مرغ، بادام، مرغ و ماست
تحقیقات نشان داده برنامه های غذایی با پروتئین بالا جلوی از بین رفتن بافت عضلانی را می گیرد ( بافت عضلانی سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد ) مخصوصا در طول کم شدن وزن در مدت زمان کوتاه.این یعنی اگر در طول برنامه غذایی ورزش می نمایید باید مقدار پروتئین دریافتی خود را نیز افزایش دهید تا بافت عضلانی ترمیم و ریکاوری شود.می توانید یک عدد تخم مرغ آب پز را به کنار ظرف صبحانه خود اضافه نمایید، 15 عدد بادام برای میان وعده صبح میل نمایید، یا در سالاد از قطعات مرغ نیز استفاده نمایید.


برای بعد از شام نیز به جای اینکه به سراغ غذاهای بی اهمیتی که خالی از مواد مغذی هستند می توانید ماست میل نمایید که سرشار از پروتئین و کلسیم است.


تمشک، سیب، بروکلی، و کنگر فرنگی
بیشتر ما تا الان فهمیده ایم که فیبر کلید احساس سیری است. این ماده مغذی زمان بیشتری برای شکسته شدن احتیاج دارد، پس در کنار کمک به سیستم گوارش باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس خوشنودینمایید.شاید این را ندانید، فیبر حساسیت به انسولین را بالا می برد، که باعث می شود بدن قندها را به عنوان چربی ذخیره نکند.به صبحانه خود میوه های سرشار از فیبر نظیر تمشک، سیب، یا گلابی اضافه نمایید. از سبزیجاتی مانند بروکلی و کنگر فرنگی نیز می توانید در وعده های ناهار و شام استفاده نمایید که مقدار زیادی مواد مغذی به همراه خود دارد.


گریپ فروت
اگر مدتی است که روی یک شماره ترازو گیر کرده اید، می توانید از گریپ فروت به عنوان وعده ی پیش از شام استفاده نمایید. خوردن میان وعده ای با آب فراوان و کالری پایین، مانند گریپ فروت، باعث می شود مقدار کالری مصرفی در وعده بعدی کم شدن بیابد.


یک تحقیق نشان داد، خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت، باعث شد داوطلبان 25 درصد کمتر غذا بخورند و 7 درصد وزن کلی بدنشان را از دست بدهند.خوردن نصف یک گریپ فروت پیش از هر وعده را تبدیل به عادت نمایید. حتی می توانید روی این میوه مقداری دارچین بریزید و سپس میل نمایید تا خصوصیات آن دوچندان شود.


پودر فلفل
کپسایسین، یکی از مواد تشکیل دهنده پودر فلفل که تندی را به آن اضافه می کند است، تحقیقات نشان داده کپسایسین چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل می کند.چربی قهوه ای، از چربی سفید بهتر است چون بدن از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند نه مکانی برای ذخیره چربی بیشتر.داشتن چربی قهوه ای حساسیت به انسولین را نیز افزایش می دهد، که از ذخیره کردن چربی بیشتر پیشگیری می کند و انرژی تان برای انجام ورزش را بالا می برد.روی تخم مرغ صبحانه تان مقداری پودر فلفل بریزید، به غذاهای سرخ کردنی اضافه اش نمایید، یا حتی می توانید به ترکیب آب و آبلیمو مقداری از این پودر را اضفه نمایید.

دکتر کرمانی

 
ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

برچسب های
ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 970
تعداد بازدید ماه جاری : 970
تعداد بازدید در هفته جاری : 4
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن


مطالب مرتبط با ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

معرفی قرص های تاخیری برای درمان زود انزالی معرفی قرص های تاخیری برای درمان زود انزالی
زودانزالی مشکلی است که کم و بیش خیلی ها با اون درگیر هستند و میشه گفت مشکلی تقریبا فراگیر است و خب راه حل های متفاوتی دارد که یکی از این را حل ها استفاده از قرص های تاخیری است که خب راه حلی سریع و زود بازده است قند خون چیست قند خون چیست
کلا قند خون به معنای معیاری جهانی است برای اندازه گیری غلطت مولی است و این میزان غلظت برای بررسی های بیماری که به عنوان قند خون شناخته شده است استفاده میگردد، اون عناونی که همه ما به عنوان قند خون شنیده ایم و میشناسیم منظور بالا بودن میزان غلظت مولی است در فرد بیمار. آیا از بین بردن مو با لیزر دائمی است آیا از بین بردن مو با لیزر دائمی است
هزینه از بین بردن مو با روش لیزر چقدر است؟ آشنایی با بواسیر و بواسیر چیست آشنایی با بواسیر و بواسیر چیست
بواسیر یکی از انواع بیماری هاست که به دلیل اینکه نشانه های فراوان و البته نمایان اون به راحتی قابل تشخیص توسط خود فرد نیز میباشد و شما میتونین با کمی مطالعه و تحقیق قبل از مراجعه به دکتر متخصص خودتون متوجه این بشید که به بیماری بواسیر دچار شدین یا دارین میشین و بنابر این پیشگیری رو شروع کنید نگاه به پرسش گیاه خواری چیست نگاه به پرسش گیاه خواری چیست
اگر شما هم مثل من به درستی نمیدونین گیاه خواری چیست و به چه کسانی با چه مشخصاتی گیاه خوار میگن و به طور کلی گیاه خواران چه کارهایی رو انجام میدن امروز رو با ما و با این مطلب همراه باشید تا مطلبی درمورد گیاه خواری رو با هم مرور کنیم و نگاهی بندازیم به این بحث دلیل سیخ شدن موی سر دلیل سیخ شدن موی سر
همواره برای همه ما پیشاومده که موی سرمون سیخ بشه یا این احساس رو داشته باشیم امروز نگاهی انداختیم به دلیل سیخ شدن موی سر نگاهی به رویداد سیخ شدن موهای بدن نگاهی به رویداد سیخ شدن موهای بدن
سیخ شدن موی بدن تجربه همگانی که امروز نگاهی گذرا به این اتفاق داریم خلاصه ای از  خاصیت های بسیاری استفاده انگور قرمز! خلاصه ای از خاصیت های بسیاری استفاده انگور قرمز!
مصرف انگور قرمز فایده های زیادی برای سلامتی مان به همراه دارد می تواند موجب می تواند موجب کاهش فشارخون بالا , درمان یبوست , بیماری آلزایمر و پیشگیری از سرطان شود . از نگاه سلامت  غذا هایی برای پاکسازی و تندرستی کبد! از نگاه سلامت غذا هایی برای پاکسازی و تندرستی کبد!
کارها و وظایف مهمی در بدن انسان برعهده کبد است و کبد یکی از اعضای مهم بدن انسان میباشد.به همین منظور نیاز است که انسان زندگی اش را طوری مدیریت کند که به کبدش آسیب نرسد و در عوض کبدش را بهبود ببخشد.خوراکی هایی وجود دارند که با استفاده از آن ها میتوانید کمک زیادی به سلامت کبدتان کنید و در واقع خواهید توانست کبدتان را از هر مضراتی دور نگه دارید. از سلامتی  مواد غذا ای که سبب زیاد شدن کلسترول خون می شوند! از سلامتی مواد غذا ای که سبب زیاد شدن کلسترول خون می شوند!
برخی مواد تغذیه ای می توانند در افزایش کلسترول خون شما تاثیرگذار باشند و عوارضی همچون بیماری های قلبی و دیابت را در بر داشته باشند می خواهیم به بررسی برخی عوارض افزایش کلسترول و همچنین روش های درمانی کلسترول خون بالا اشاره کنیم سعی کنید مانع ازدیاد رسوب چربی در عروق خود شوید .
پنیر تبریزی، سفید یا خامه‌ای؟ پنیر تبریزی، سفید یا خامه‌ای؟
متخصصان تغذیه به این پرسش پاسخ می‌دهند . وقتی می‌خواهید صبحانه میل کنید، کدام پنیر انتخاب شماست؛ پنیر تبریزی، پنیر سفید یا پنیر خامه‌ای؟! 5 تا از سالم‌ترین خوراکی‌ها برای روده 5 تا از سالم‌ترین خوراکی‌ها برای روده
ماست، موز، لوبیا، سیر و مارچوبه از سالم‌ترین خوراکی‌ها برای روده هستند. اگر استرس دارید این 11 ماده غذایی را امتحان کنید اگر استرس دارید این 11 ماده غذایی را امتحان کنید
اگر شما هم جز آن دسته افراد هستید که استرس دارد 11 ماده غذایی زیر را امتحان کنید. كمبود آهن را جدي بگيريد!/تغذیه مناسب برای رفع كمبود آهن كمبود آهن را جدي بگيريد!/تغذیه مناسب برای رفع كمبود آهن
احتمالا بسياري از افراد نمي‌دانند كه تقريبا از هر 10 نفر افراد جامعه، به‌ويژه زنان و كودكان، پنج نفر مبتلا به كمبود آهن هستند. كمبود اين ريزمغذي ضروري از نظر اثربخشي آن روي رشد جسمي، رشد مغزي، قدرت يادگيري و. . . بسيار حائز اهميت است. چهار گیاه ضد کم‌خونی را بشناسید چهار گیاه ضد کم‌خونی را بشناسید
کم‌خونی در اکثر آقایان و خانم‌ها وجود دارد و اینکه کم‌خونی بیماری نیست بلکه نشانه بیماری است. بخور نخورهای اصلی در حساسیت فصلی بخور نخورهای اصلی در حساسیت فصلی
یکی از مشکلات شایعی که در فصل بهار برای برخی افراد پیش می آید، ابتلا به آلرژی بهاره به دلیل آغاز گرده افشانی گل ها و گیاهان است. بهتر است این افراد در فصل بهار، رژیم غذایی مناسبی داشته باشند که کمترین موارد حساسیت را برای آنها ایجاد کند. چرا باید هر روز آب آناناس بنوشیم چرا باید هر روز آب آناناس بنوشیم
با توجه به فلسفه آیورودا، باید صبح با معده خالی آب آناناس بخورید.آناناس یک منبع غنی از برخی از عناصر کم مصرف است که بدن شما نیاز دارد. اعجاز این خوراکی در تقویت سیستم ایمنی بدن اعجاز این خوراکی در تقویت سیستم ایمنی بدن
برخی شواهد جدید حاکی از آن است که مصرف قارچ موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود. پاکسازی کبد چرب با .... پاکسازی کبد چرب با ....
این روزها در هر میوه فروشی که وارد می‌شوید آووکادو نیز به چشم می خورد. می توانید بودجه سبد میوه تان را طوری تنظیم کنید که از خواص فوق العاده این میوه نیز بهره‌مند شوید. بهترین و بدترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن بهترین و بدترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن
آبمیوه‌ها و بالأخص آبمیوه‌های صنعتی برای لاغری مناسب نیستند. اما اسموتی‌ها کالری کمتری به نسبت آبمیوه‌ها دارند و تا حدی در رژیم لاغری مجاز هستند.


کم‌خون‌ها کباب را با این خوراکی نخورند کم‌خون‌ها کباب را با این خوراکی نخورند
کم‌خونی انواع مختلفی دارد اما در همه آن‌ها ما با کاهش میزان هموگلوبین خون مواجه هستیم که البته این مشکل باعث کاهش میزان اکسیژن‌رسانی به مغز و سایر اندام‌های بدن می‌شود.
مدل کفش کرم زنانه پاشنه بلند مدل کفش کرم زنانه پاشنه بلند
مدل کفش کرم زنانه پاشنه بلند
مدل شال و روسری شیک و رسمی مدل شال و روسری شیک و رسمی
مدل شال و روسری شیک و رسمی
مقدار مجاز مصرف روزانه قهوه چقدر است؟ مقدار مجاز مصرف روزانه قهوه چقدر است؟
قهوه برای سلامتی انسان خوب است ولی مثل هر خوراک دیگر، باید در نوشیدن قهوه هم زیاده روی نکرد. بسیاری از طرفداران قهوه، نمی دانند که جه مقدار باید قهوه بنوشند تا ضرر نکند.
فواید بی نظیر نوشیدن آب گوجه ‌فرنگی فواید بی نظیر نوشیدن آب گوجه ‌فرنگی
آیا می‌دانید که نوشیدن یک لیوان آب گوجه‌ فرنگی تأثیر زیادی در ارتقای سلامتی دارد. چون با این نوشیدنی میزان زیادی ویتامین و مواد معدنی قوی نصیبتان می‌شود که انرژی و قدرت کافی را برای شروع یک روز بانشاط به شما هدیه می‌دهد.
لباس اسپرت زنانه با تم مشکی و سفید لباس اسپرت زنانه با تم مشکی و سفید
لباس اسپرت زنانه با تم مشکی و سفید
مدل کفش مردانه جدید و زیبا مدل کفش مردانه جدید و زیبا
مدل کفش مردانه جدید و زیبا
حقایق تغذیه ای درباره گیلاس و آلبالو حقایق تغذیه ای درباره گیلاس و آلبالو
گیلاس و آلبالو جزو میوه های کم کالری هستند ولی در عین اینکه کم کالری هستند سرشار از مواد مغذی هستند
پنج فایده آب نارگیل برای زنان پنج فایده آب نارگیل برای زنان
برای خانمها نوشیدن آب نارگیل توصیه شده است .
مدل کت دخترانه با تم رنگی صورتی مدل کت دخترانه با تم رنگی صورتی
مدل کت دخترانه با تم رنگی صورتی
خرید بک لینک دانلود آهنگ دانلود بازی کم حجم مدل آستین مانتو