هوالرزاق




ads


ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

چه مواد خوراکی در زمان کم شدن وزن بیشتر به ما کمک می کنند و می توانند اثر بیشتری در چربی سوزی و تناسب اندام ما بگذارند گاهی اوقات دچار توقف کم شدن وزنمان می شویم چگونه می توان با این امر مقابله کرد.

کاهش وزن

به عنوان یک کارشناس تغذیه یکی از مواردی که زیاد به آن بر می خورم توقف کم شدن وزن مراجعینم است.بیشتر آنها چند هفته اول وزن کم می کنند و ناگهان – بوم – دیگر عقربه های ترازو از جای خود تکان نمی خورند. خبر خوبی که از شنیدنش حتما خوشحال می شوید این است که چنین وضعیتی طبیعی است.


به این شکل عمل می کند: هر بار که به شکل عمده روتین خود را تغییر می دهید، طوری که با کمبود کالری مواجه می شوید، شروع به کم شدن وزن می نمایید.اما همین که بدنتان کوچکتر می شود ( وزن کم می نمایید ) برای ادامه این روند کالری دریافتی تان نیز باید کمتر شود. نتیجه نهایی: باید کمتر بخورید ( یا بیشتر بسوزانید ) تا بتوانید به کم شدن وزن ادامه دهید.


در کنار مواردی که روی کم شدن وزن تان اثر می گذارد از جمله، خواب، استرس، و ورزش مواردی نیز وجود دارد که خوردنشان باعث می شود از این مرحله دشوار نجات پیدا نمایید. در ادامه این غذاها را به شما معرفی خواهیم کرد.


خرما و گیلاس
این طبیعت انسان است که چیزی را بخواهد که نمی تواند داشته باشد. محرومیت کامل باعث تحریک افزایش آزاد شدن هورمون کورتیکوتروپین می شود، هورمون مربوط به استرسی که می تواند انگیزه تان به خوردن غذاهای سالم را نابود کند.مغزمان این محرومیت را به شکل استرس می خواند، و بدن برای خشنود کردن مغز، هوس غذاهای ناسالم می کند. این یعنی باید به برنامه غذایی خود شکلات، چیپس و نوشابه اضافه نمایید.


به جای این کار سعی نمایید پیش از اینکه هوس غذایی تان از کنترل خارج شود از میان وعده های سالم استفاده نمایید، مانند خرما پر شده با کره بادام یا گیلاس آغشته به کاکائو. این کار باعث می شود به خاطر خوردن یک کوکی کل بسته را خالی ننمایید.


همچنین تحقیقات نشان داده اضافه کردن انواع متفاوت غذاهای سالم به برنامه غذایی باعث کم شدن هوس غذایی می شود. پس سعی نمایید تنوع در برنامه غذایی را بالا ببرید.


تخم مرغ، بادام، مرغ و ماست
تحقیقات نشان داده برنامه های غذایی با پروتئین بالا جلوی از بین رفتن بافت عضلانی را می گیرد ( بافت عضلانی سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد ) مخصوصا در طول کم شدن وزن در مدت زمان کوتاه.این یعنی اگر در طول برنامه غذایی ورزش می نمایید باید مقدار پروتئین دریافتی خود را نیز افزایش دهید تا بافت عضلانی ترمیم و ریکاوری شود.می توانید یک عدد تخم مرغ آب پز را به کنار ظرف صبحانه خود اضافه نمایید، 15 عدد بادام برای میان وعده صبح میل نمایید، یا در سالاد از قطعات مرغ نیز استفاده نمایید.


برای بعد از شام نیز به جای اینکه به سراغ غذاهای بی اهمیتی که خالی از مواد مغذی هستند می توانید ماست میل نمایید که سرشار از پروتئین و کلسیم است.


تمشک، سیب، بروکلی، و کنگر فرنگی
بیشتر ما تا الان فهمیده ایم که فیبر کلید احساس سیری است. این ماده مغذی زمان بیشتری برای شکسته شدن احتیاج دارد، پس در کنار کمک به سیستم گوارش باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس خوشنودینمایید.شاید این را ندانید، فیبر حساسیت به انسولین را بالا می برد، که باعث می شود بدن قندها را به عنوان چربی ذخیره نکند.به صبحانه خود میوه های سرشار از فیبر نظیر تمشک، سیب، یا گلابی اضافه نمایید. از سبزیجاتی مانند بروکلی و کنگر فرنگی نیز می توانید در وعده های ناهار و شام استفاده نمایید که مقدار زیادی مواد مغذی به همراه خود دارد.


گریپ فروت
اگر مدتی است که روی یک شماره ترازو گیر کرده اید، می توانید از گریپ فروت به عنوان وعده ی پیش از شام استفاده نمایید. خوردن میان وعده ای با آب فراوان و کالری پایین، مانند گریپ فروت، باعث می شود مقدار کالری مصرفی در وعده بعدی کم شدن بیابد.


یک تحقیق نشان داد، خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت، باعث شد داوطلبان 25 درصد کمتر غذا بخورند و 7 درصد وزن کلی بدنشان را از دست بدهند.خوردن نصف یک گریپ فروت پیش از هر وعده را تبدیل به عادت نمایید. حتی می توانید روی این میوه مقداری دارچین بریزید و سپس میل نمایید تا خصوصیات آن دوچندان شود.


پودر فلفل
کپسایسین، یکی از مواد تشکیل دهنده پودر فلفل که تندی را به آن اضافه می کند است، تحقیقات نشان داده کپسایسین چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل می کند.چربی قهوه ای، از چربی سفید بهتر است چون بدن از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند نه مکانی برای ذخیره چربی بیشتر.داشتن چربی قهوه ای حساسیت به انسولین را نیز افزایش می دهد، که از ذخیره کردن چربی بیشتر پیشگیری می کند و انرژی تان برای انجام ورزش را بالا می برد.روی تخم مرغ صبحانه تان مقداری پودر فلفل بریزید، به غذاهای سرخ کردنی اضافه اش نمایید، یا حتی می توانید به ترکیب آب و آبلیمو مقداری از این پودر را اضفه نمایید.

دکتر کرمانی

 
ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

برچسب های
ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :1394/10/21-35 ماه قبل
کل بازدید : 1,028
تعداد بازدید ماه جاری : 1,028
تعداد بازدید در هفته جاری : 2
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن


مطالب مرتبط با ترفندهای غذایی برای ایست کاهش وزن

آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟ آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟
بیماری های مربوط به چشم به دلیل آنکه می تواند از درصد بینایی ما بکاهد باید هرچه سریع تر پیگیری شوند. این بیماری ها در برخی از موارد آنقدر شایع می شوند که باید برای آنها چاره ای اندیشیده شود. برخی از محققان عقیده دارند که شاید ژنتیک در ابتلا به برخی از بیماری ها نقش داشته باشد. هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد
ملتهب شدن کبد یا هپاتیت ب توسط چند ویروس انجام خواهد شد ، از بین ویروس ها می توان به مهم ترین و شایع ترین آنها یعنی نوع A و B اشاره داشت. معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A
هپاتیت A نوعی بیماری مربوط به آب و غذا خواهد بود ، در بیماری هپاتیت بررسی ها نشان می دهد که متاسفانه درمان دارویی تأثیر زیادی نخواهد داشت. بیماری آبله مرغان در کودکان بیماری آبله مرغان در کودکان
آبله مرغان یا بیماری chicken pox در زمره ی بیماری هایی قرار دارد که بسیار مسری بوده و در کمترین زمان توسط تماس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی
بسیاری از ما با تغییر فصل شروع فصل جدید و تغییرات آب و هوایی دچار مشکلات آلرژی فصلی می شود سرفه آبریزش یکی از مهمترین مشکلات شایعه این بیماری می باشد میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟ میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟
میخچه نوعی بیماری بر روی نقاط فشاری بدن بخصوص در پاها می باشد که حالت پینه بسته شدن پوست بوده و معمولا به صورت خودبه خودی از بین خواهد رفت. بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!! بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!!
متأسفانه بیماری کبد چرب با علائم هشدار دهنده خاصی همراه نیست و زمانی تشخیص داده می شود که دیگر کار از کار گذشته و آسیب جدی به کبد وارد  کرده است. آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی
غذا خوردن میتونه یکی از لذت های زندگی هر فردی باشه  است اما برای خیلی ها مهم است که چه غذایی استفاده بکنند و چی کار بکنند که انرژی بیشتری به بدن فرد جذب بشه و به قولی بتونین بمب انرژی غذایی داشته باشند چیزی که خیلی ها از ورزشکار گرفته تا دانشجو و.. دنبالش هستند مختصری در مورد هیدروسل مختصری در مورد هیدروسل
هیدروسل به نام لاتین Hydrocele به بیماری تجمع مایع در داخل اسکروتوم یا داخل بخش بیضه است در اصطلاح عادی به آن آب آوردن بیضه گفته میشود خواص درمانی میوه ی زرشک خواص درمانی میوه ی زرشک
زرشک میوه ای است که نه تنها به صورت خام بلکه در غذا هم می توانید از طعم خوشمزه آن استفاده کنید ، زرشک پلو یکی از معروف ترین غذاهایی است که با استفاده از آن طبخ می شود.
دید سلامتی  ترک کافئین و قهوه چه فوایدی برای بدن دارد ! دید سلامتی ترک کافئین و قهوه چه فوایدی برای بدن دارد !
ترک کافئین چه فوایدی برای بدن دارد و با کنارگذاشتن آن از چه عارضه هایی در امان می مانیم می خواهیم تغییرات بدن پس از ترک کافئین را بدانیم مصرف زیاد آن آسیب های زیادی به سلامتی مان میزند. جدید  ارتباط استرس مزمن و چاقی و پرخوری! جدید ارتباط استرس مزمن و چاقی و پرخوری!
برای کاهش استرس از چه روش هایی می توانیم بهره بگیریم و چگونه می توانیم در رفع این عارضه تاثیرگذار باشیم اضطراب و استرس طولانی تاثیرات مضری روی بدن ما میگذارد و باعث افزایش وزن و چاقی مفرط در افراد مبتلا می شود. مطلبی تازه درباره  خلال پوست لیمو و تنظیم این مشکل در بدن! مطلبی تازه درباره خلال پوست لیمو و تنظیم این مشکل در بدن!
می خواهیم در این مطلب به خواص و فواید پوست لیمو اشاره کنیم این میوه خاصیت های زیادی برای افراد دیابتی دارد. از نگاه سلامت  دلیل مضر بودن لواشک فله ای! از نگاه سلامت دلیل مضر بودن لواشک فله ای!
علاقه مندان به ترشی جات و لواشک‌های فله‌ای بهتر است اقدام به خرید نوع دست ساز و بدون بسته بندی آن ها نکنند و سعی کنند از خرید انواع فله آن ها خودداری کنند چون به سلامتی شان آسیب های زیادی وارد می کنند. گردآوری از  با مصرف فیبرها و سبوس از این بیماری خطرناک در امان بمانید! گردآوری از با مصرف فیبرها و سبوس از این بیماری خطرناک در امان بمانید!
آیا می دانستید با مصرف مواد خوراکی حاوی فیبر در دروان نوجوانی می توانید از خطر مبتلاشدن به انواع سرطان ها در امان بمانید و مانع بروز آن در بدنتان شوید مصرف خوراکی های فیبر دار برای پیشگیری از انواع سرطان دهان از اهمیت زیادی برخوردار است. با قهوه در برابر این بیماریها ایمن شوید! با قهوه در برابر این بیماریها ایمن شوید!
آیا می دانستید افرادی که روزانه قهوه مصرف می کنند نسبت به دیگران قلب سالم تری دارند و بیماری هایی مانند دیابت و افسردگی و چاقی در امان می مانند بهتر است با مصرف کافئین قلبتان را در برابر انواع مشکلات بیمه کنید. گردآوری از  پیشگیری از انواع بیماریهای این عضو بدن با قهوه ! گردآوری از پیشگیری از انواع بیماریهای این عضو بدن با قهوه !
آیا می دانستید با مصرف قهوه می توانیم از ابتلا به انواع مشکلات کبدی در امان بمانیم روزانه دو فنجان قهوه شما را از انواع بیماری های مربوط به کبد در امان نگه میدارد بهتر است این نوشیدنی مفید را از یاد نبرید. کمک موز برای ورزشکاران!! کمک موز برای ورزشکاران!!
ورزشکاران و افرادی که علاقه مند به عضله سازی هستند بیشتر از دیگران موز مصرف می کنند چون پروتئین موجود در آن بهترین گزینه برای عضله سازی آن ها به شمار میرود مصرف موز با شیر یا آب برای آنها بهترین گزینه است. متفاوت متفاوت:  10 ماده ی غذایی که باعث ایجاد جوش و آکنه می شود! متفاوت متفاوت: 10 ماده ی غذایی که باعث ایجاد جوش و آکنه می شود!
برخی از متخصصان بر این باور هستند که خورد و خوراک ربطی به بروز آکنه و جوش ندارد. اما خیلی ها معتقدند که محتویات بشقاب ها در داشتن پوستی زیبا و بدون آکنه تأثیر دارند. در این مطلب در خصوص 10 ماده ی غذایی که باعث ایجاد جوش و آکنه می شود بیشتر صحبت می کنیم. به آرامش رساندن عضلات و رفع گرفتگی آن ها با کرفس و هویج+روش تهیه به آرامش رساندن عضلات و رفع گرفتگی آن ها با کرفس و هویج+روش تهیه
در این مطلب می خواهیم نقش تغذیه را در به آرامش رساندن عضلات و رفع گرفتگی آن ها بررسی کنیم. کرفس و هویج دو ماده ی غذایی مفید هستند که ترکیب آن ها به صورت یک نوشیدنی سالم و طبیعی باعث نرمی و رفع خستگی عضلاتتان خواهد شد.


تست روانپزشکی :شاد هستید یا نه تست روانپزشکی :شاد هستید یا نه
تست روانپزشکی :شاد هستید یا نه
اول هفته های خسته و کلافه ام چراااااا اول هفته های خسته و کلافه ام چراااااا
آیا شما هم اول هفته ها خسته  وکلافه هستید و حس هیچ کاری رو ندارید وبراتون سخته روز های رو شروع کنید و کلا روزهای اول هفته براتون روزهای سخت و سنگینی است
گفت و گو با کتایون ریاحی و پوریا در جزیره کیش گفت و گو با کتایون ریاحی و پوریا در جزیره کیش
امروز گفت گویی داریم با کتایون ریاحی که به جزیره کیش رفته بود،پیرو سفرهای او به افریقا و سیستان وبلوچستان تا گفت گویی بلا او درباره کتاب جدیدش
حلیم پر انرژی و سرشار از ویتامین حلیم پر انرژی و سرشار از ویتامین
فصل سرماست و خوردنی های خوب و دل چسب روزهای سرد و از این جمله حلیم خوب و خوش مزه که سرشار از انرژی و البته ویتامین است
اس ام اس و جک های خنده دار سری دی ماه 93 اس ام اس و جک های خنده دار سری دی ماه 93
اس ام اس و جک های خنده دار سری دی ماه 93
عکس هایی متفاوت از طناز طباطبایی با همسرش و ... عکس هایی متفاوت از طناز طباطبایی با همسرش و ...
عکس هایی متفاوت از طناز طباطبایی با همسرش و ...
سری عکس های خنده دار 1 سری عکس های خنده دار 1
سری عکس های خنده دار 1
عکس بهاره افشاری و مونا فرجاد عکس بهاره افشاری و مونا فرجاد
عکس بهاره افشاری و مونا فرجاد
سری دوم عکس های خنده دار سری دوم عکس های خنده دار
سری دوم عکس های خنده دار
مدل موی جدید علیرضا حقیقی در جام ملت ها مدل موی جدید علیرضا حقیقی در جام ملت ها
مدل موی جدید علیرضا حقیقی در جام ملت ها
خرید بک لینک دانلود آهنگ دانلود بازی کم حجم مدل آستین مانتو