هوالرزاق




ads


متفاوت متفاوت:  تقویت بافت ها و عضلات بدنتان با برخی روغن ها!

متفاوت متفاوت: تقویت بافت ها و عضلات بدنتان با برخی روغن ها!

با مصرف برخی روغن ها می توانید به تقویت بافت ها و عضلات بدنتان کمک نمایید و از بروز آسیب به بافتهای بدنتان جبوگیری نمایید سالمندان ،کودان و افراد ورزشکار مهمترین افرادی هستند که باید مراقب غضروف های بدنشان باشند.

تقویت عضلات

غضروف ها عملکرد مهمی در بدن دارند زیرا مانع از اصطکاک بین مفاصل می شوند و از سایش استخوان ها پیشگیری می کنند. پس لازم است از آنها مراقبت شود و ریز مغذی های لازم به آنها برسد.


با این که غضروف ها قسمت های بسیار مهمی در بدن هستند اما چندان توجهی به تندرستی آنها نمی شود. کارکرد آنها برقراری ارتباط بین استخوان ها و امکان تحرک آنهاست. غضروف ها نه مانند استخوان ها سفت هستند و نه مانند ماهیچه ها نرم.


این بافت ها متداولا در معرض آسیب هستند که به خصوص در ورزشکاران، افراد بسیار پرتحرک و سالمندان دیده می شود و نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که پس از یک بار آسیب دیدگی بسیار سخت ترمیم می شود. در این صورت زمینه ساز دردهای مزمن مانند آرتریت می شود. البته پیچ خوردگی آسیب های متداولی است که به تدریج بهبود می یابد. غضروف های قوزک پا، زانو، انگشتان، آرنج و شانه ها بیشتر در معرض آسیب هستند. البته سوختگی های شدید و تصادف نیز ممکن است به غضروف ها آسیب برساند که با درد بسیاری همراه هستند و مشکلات حرکتی ایجاد می کنند.


علل بروز مشکلات غضروف ها
سالمندی
بیماری های استحاله ای
فعالیت جسمانی بیش از حد
چاقی
استرس
حمل اجسام سنگین
دریافت ناکافی ریز مغذی ها


حفظ تندرستی غضروف ها به خصوص غضروف های زانو بسیار اهمیت دارد زیرا تقریبا وزن همه بدن را تحمل می کنند.
احساس درد هن گام حرکت دادن دست ها و پاها، محدودیت حرکت، تغییر شکل مفصل، التهاب و قرمزی علائم هشدار دهنده آسیب غضروف ها هستند.


تغذیه و تندرستی غضروف ها
رژیم غذا مناسب می تواند از غضروف ها محافظت کند و در بازسازی و ترمیم طبیعی این قسمت های بدن مؤثر باشد. برای داشتن تغذیه متعادل در این باره حتما ویتامین های A، C و D، کلسیم، فسفر، فلوئور، لیزین، منیزیوم و پروتئین ها را در برنامه غذا بگنجانید. همچنین لازم است به میزان کافی آب نوشیده شود تا رطوبت مفاصل و غضروف ها تامین گردد.


از جمله ریز مغذی های ضروری برای حفظ تندرستی غضروف ها و پیشگیری از بروز درد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
لیزین
این ترکیب خاصیتی دارد که مانع از خستگی می شود و در صورت بروز آسیب روند ترمیم و بهبود را تسریع می کند. مقدار پیشنهاد لیزین به ازای هر کیلوگرم 12 میلی گرم است. حبوبات، گوشت قرمز، تخم مرغ، ماهی روغن، سویا، پنیر و خشکبار منابع سرشار این ماده هستند.


ویتامین C
این ویتامین قدرت آنتی اکسیدانی قوی دارد و می تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و از طرفی باعث تولید کلاژن طبیعی می شود. ویتامین C علاوه بر بهبود عملکرد رگ های خونی و انتقال خون اکسیژن دار خاصیتی دارد که ترمیم بافت های ارتباطی را تسریع می کند. از جمله غذا های سرشار از این ویتامین می توان به مرکبات، گوجه فرنگی، آناناس، هلو، کلم، توت فرنگی، کیوی، پیاز، فلفل، کاهو، تربچه و تمشک اشاره کرد.


حداقل مقدار پیشنهاد شده برایزنان 75 میلی گرم و برای آقایان 90 میلی گرم است.


ویتامین D
قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین شیوه برای دریافت ویتامین D است. این ویتامین می تواند حرکت مفاصل را بهبود بخشد و از ابتلا به بیماری های پوکی استخوان، آرتریت و مشکلات غضروف ها جلوگیری کند. البته ویتامین D در بعضی مواد غذا نیز وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از : نان و غلات سبوس دار، شیر، ماهی آزاد و شاه ماهی.


کلاژن
این پروتئین بافت های غضروفی، تاندون ها و استخوان ها را استحکام می بخشد و برای بازسازی غضروف های ران ها و زانوها عالی است. تحقیقات ثابت می کند که کلاژن ارتباط بین آنها را تسهیل می کند. ساده ترین شیوه استفاده از آن مصرف ژله و ژلاتین است. البته باید توجه داشت که بدون کالری باشد زیرا شکر ماده ای است که خصوصیات کلاژن را کم شدن می دهد.
مقدار مناسب روزانه 10 گرم است. اگر این ماده به طور منظم مصرف شود می تواند به طور کامل از علائم آرتروز جلوگیری کند.


ادویه ها و گیاهان ضد التهاب
برای بهبود و ترمیم غضروف ها و مفاصل بسیار مهم است که ادویه ها و گیاهان در برنامه غذا گنجانده شود. از جمله آنها می توان به زردچوبه، زنجبیل و بید اشاره کرد. مصرف این غذا ها همراه با دمنوش ها و غذاها به استحکام دست ها و پاها کمک می کند.


اسیدهای چرب امگا 3
برای تقویت مفاصل به خصوص زانوها باید مصرف چربی های اشباع محدود شده و پروتئین های کم چرب و اسیدهای چرب امگا 3 جایگزین شود. در واقع این چربی ها التهابات مزمن را کم شدن می دهند. ماهی تن، ساردین، اسفناج، کلم پیچ و دانه های روغنی جز منابع اسیدهای چرب امگا 3 هستند.


بهترین عادات برای جلوگیری از تحلیل غضروف ها
رعایت برنامه پیشگیرانه از آسیب های غضروفی بهترین پیشنهاد برای حفظ تندرستی این قسمت های بدن است. علاوه بر تغذیه صحیح لازم است نکات زیر مددیدقرار گیرد:


انجام تمرینات ورزشی در سطح شیوهو افزایش تدریجی شدت آنها
پیاده روی روزانه
حرکات کششی دست ها، پاها و شانه ها
ماساژ قسمت های آسیب دیده و مستعد بیماری
مراقبت هن گام پوشیدن کفش های پاشه بلند
مشورت با دکتر در صورت بروز علائم بیماری

قدس آنلاین


متفاوت متفاوت:  تقویت بافت ها و عضلات بدنتان با برخی روغن ها!

برچسب های
متفاوت متفاوت: تقویت بافت ها و عضلات بدنتان با برخی روغن ها!

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :1394/11/22-35 ماه قبل
کل بازدید : 854
تعداد بازدید ماه جاری : 854
تعداد بازدید در هفته جاری : 1
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به متفاوت متفاوت: تقویت بافت ها و عضلات بدنتان با برخی روغن ها! داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به متفاوت متفاوت: تقویت بافت ها و عضلات بدنتان با برخی روغن ها!


مطالب مرتبط با متفاوت متفاوت: تقویت بافت ها و عضلات بدنتان با برخی روغن ها!

حل مشکل دردهای معده با روش بوعلی سینا حل مشکل دردهای معده با روش بوعلی سینا
مردم امروزه بیشتر از هر وقت دیگری می‌ توانند از انواع گوناگون مواد غذایی استفاده کنند. ولی اکثرا به علت تغذیه نا مناسب و اشتباه به عوارض ناشی از آن غذاهای ناسالم مبتلا می‌شوند . برای درمان این عوارض ناچارند از داروهای شیمیایی استفاده کنند. ما در اینجا گیاهان دارویی به شما معرفی می کنیم تا درد‌ و ورم معده را به روش بوعلی‌سینا آرام کنید. آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟ آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟
بیماری های مربوط به چشم به دلیل آنکه می تواند از درصد بینایی ما بکاهد باید هرچه سریع تر پیگیری شوند. این بیماری ها در برخی از موارد آنقدر شایع می شوند که باید برای آنها چاره ای اندیشیده شود. برخی از محققان عقیده دارند که شاید ژنتیک در ابتلا به برخی از بیماری ها نقش داشته باشد. هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد
ملتهب شدن کبد یا هپاتیت ب توسط چند ویروس انجام خواهد شد ، از بین ویروس ها می توان به مهم ترین و شایع ترین آنها یعنی نوع A و B اشاره داشت. معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A
هپاتیت A نوعی بیماری مربوط به آب و غذا خواهد بود ، در بیماری هپاتیت بررسی ها نشان می دهد که متاسفانه درمان دارویی تأثیر زیادی نخواهد داشت. بیماری آبله مرغان در کودکان بیماری آبله مرغان در کودکان
آبله مرغان یا بیماری chicken pox در زمره ی بیماری هایی قرار دارد که بسیار مسری بوده و در کمترین زمان توسط تماس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی
بسیاری از ما با تغییر فصل شروع فصل جدید و تغییرات آب و هوایی دچار مشکلات آلرژی فصلی می شود سرفه آبریزش یکی از مهمترین مشکلات شایعه این بیماری می باشد میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟ میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟
میخچه نوعی بیماری بر روی نقاط فشاری بدن بخصوص در پاها می باشد که حالت پینه بسته شدن پوست بوده و معمولا به صورت خودبه خودی از بین خواهد رفت. بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!! بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!!
متأسفانه بیماری کبد چرب با علائم هشدار دهنده خاصی همراه نیست و زمانی تشخیص داده می شود که دیگر کار از کار گذشته و آسیب جدی به کبد وارد  کرده است. آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی
غذا خوردن میتونه یکی از لذت های زندگی هر فردی باشه  است اما برای خیلی ها مهم است که چه غذایی استفاده بکنند و چی کار بکنند که انرژی بیشتری به بدن فرد جذب بشه و به قولی بتونین بمب انرژی غذایی داشته باشند چیزی که خیلی ها از ورزشکار گرفته تا دانشجو و.. دنبالش هستند مختصری در مورد هیدروسل مختصری در مورد هیدروسل
هیدروسل به نام لاتین Hydrocele به بیماری تجمع مایع در داخل اسکروتوم یا داخل بخش بیضه است در اصطلاح عادی به آن آب آوردن بیضه گفته میشود
عواقب استفاده زیاد از شکر! عواقب استفاده زیاد از شکر!
شکر پرطرفدارترین ماده خوراکی برای انواع دسرها و پیش غذاها و شیرینی هاست مصرف آن برای دیابتی ها و افراد مسن بسیار مضر است می خواهیم در مورد عواقب استفاده از آن بیشتر بدانیم. برای درمان التهاب در بدن چه بخوریم؟ برای درمان التهاب در بدن چه بخوریم؟
از چه خوراکی هایی برای مقابله با التهاب بدن می توان استفاده کرد چه درمان های خوراکی برای این عارضه وجود دارد چگونه از طریق مواد غذایی می توانیم با التهاب بدنمان را برطرف کنیم. آیا خواص بی نظیر آناناس را می دانید؟! آیا خواص بی نظیر آناناس را می دانید؟!
از آناناس می توانیم برای درمان سرفه کمک بگیریم و موجب درمان آن و بهبود این عارضه شویم آب آناناس خاصیت درمان کنندگی برای سرفه دارد و می تواند برای رفع آن موثر باشد. خوراکی هایی که حاوی ویتامین دی و پیشگیری کننده از ام اس هستند! خوراکی هایی که حاوی ویتامین دی و پیشگیری کننده از ام اس هستند!
برای پیشگیری از مبتلاشدن به عارضه ام اس از چه منابع غذایی می توانیم کمک بگیریم ،آیا مصرف غذاهای حاوی ویتامین دی می توانند در این زمینه مفید باشند و به درمان ام اس کمک کنند. با این مواد غذایی قوای ذهنی خود را پرورش دهید! با این مواد غذایی قوای ذهنی خود را پرورش دهید!
با چه مواد خوراکی می توانیم به پرورش قوای ذهن خود کمک کنیم و مانع زوال عقل و بروز مشکلات در آن شویم چه مواد خوراکی کمک شایانی در این زمینه به ما می کنند در این مطلب لیستی از بهترین مواد غذایی را برایتان آورده ایم. هر مزاجی چه نوع گوشتی باید مصرف کند ! هر مزاجی چه نوع گوشتی باید مصرف کند !
هر مزاجی چه نوع گوشتی باید مصرف کند و توصیه های مختلف طب سنتی برای مصرف انواع گوشت در انواع مزاج ها چیست و چه کسانی با چه نوع طبعی از چه گوشتی باید استفاده کنند. خوردن سوپ چه فوایدی برای بدن دارد! خوردن سوپ چه فوایدی برای بدن دارد!
خوردن سوپ چه تاثیرات مفیدی روی بدن میگذارد و چه فوایدی برای بدن ما دارد چه بیمارانی باید سوپ میل کنند و سوپ مرغ برای چه بیمارانی مفید است؟در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. مصرف مکرر سیب زمینی چه عوارضی دارد! مصرف مکرر سیب زمینی چه عوارضی دارد!
آیا می دانستید با مصرف غذاهای حاوی سیب زمینی به مبتلاشدن به دیابت یک قدم نزدیکتر خواهید شد بهتر است برای سیب زمینی جایگزینی مناسب پیدا کنید و از مصرف آن پرهیز کنید و اشکال مختلف آن را در غذاهایتان کنار بگذارید. راه های برطرف کردن پرخوری بخاطر استرس راه های برطرف کردن پرخوری بخاطر استرس
با چه روش هایی می توانیم با پرخوری عصبی مقابله کنیم و روش های کنترل این مشکل کدامند با چه روش هایی می توانیم هورمون استرس و هورمون های عصبی منجر به این عارضه را سرکوب کنیم. چه نوع صبحانه هایی می توانند برای بدن ما مفید باشند! چه نوع صبحانه هایی می توانند برای بدن ما مفید باشند!
چه نوع صبحانه هایی می توانند برای بدن ما مفید باشند و موجب انرژی زایی در آغاز روز شوند .


عکسهای اختصاصی شیثار از لاله های واژگون گلستانکوه خوانسار عکسهای اختصاصی شیثار از لاله های واژگون گلستانکوه خوانسار
عکسهای اختصاصی شیثار از لاله های واژگون گلستانکوه خوانسار
عکسهایی از نوه و عروس ملکه انگلستان |(سری دوم) عکسهایی از نوه و عروس ملکه انگلستان |(سری دوم)
عکسهایی از نوه و عروس ملکه انگلستان
تصاویر ناراحت کننده از زاینده رود تصاویر ناراحت کننده از زاینده رود
تصاویر ناراحت کننده از زاینده رود
عکسهایی از نوه و عروس ملکه انگلستان |(سری اول) عکسهایی از نوه و عروس ملکه انگلستان |(سری اول)
عکسهایی از نوه و عروس ملکه انگلستان
گفت گویی با امیر حسین مدرس درباره مجریگری تا بازیگری گفت گویی با امیر حسین مدرس درباره مجریگری تا بازیگری
امروز گفت و گویی برای شما دوستان داریم با امیر حسین مدرس که در آن با او از مجری گری تا بازیگری صحبت کرده ایم
جدیدترین عکس های لیلا حاتمی در فستیوال فیلم کن جدیدترین عکس های لیلا حاتمی در فستیوال فیلم کن
جدیدترین عکس های لیلا حاتمی در فستیوال فیلم کن
گفت و گوی متفاوت با مجید صاحلی گفت و گوی متفاوت با مجید صاحلی
مجید صالحی از جمله هنرمندانی است که کارهای زیبا و دوست داشتنی بسیاری انجام داده است و جزء محبوبترین هنرمندان تلویزیون است
چند دانستنی راجب لبخند زدن چند دانستنی راجب لبخند زدن
لبخند زدن یکی از زیباترین رفتارهای اجتماعی ماست که تاثیر بسیار زیادی در روابط اجتماعی نیزدارد
عکس های تازه ای شبنم قلی خانی عکس های تازه ای شبنم قلی خانی
عکس های تازه ای شبنم قلی خانی
لیلا حاتمی در فستیوال فیلم کن لیلا حاتمی در فستیوال فیلم کن
لیلا حاتمی در فستیوال فیلم کن
خرید بک لینک دانلود آهنگ دانلود بازی کم حجم مدل آستین مانتو