هوالرزاق




ads


جدید  چگونه بفهمیم ویتامین ها و املاح مورد احتیاج  جسم ما  کم شدن  یافته اند؟!

جدید چگونه بفهمیم ویتامین ها و املاح مورد احتیاج جسم ما کم شدن یافته اند؟!

چگونه می توانیم بفهمیم ویتامین ها و املاح مورد احتیاج جسم ما کم شدن یافته اند و با مصرف چه شیوه هایی می توانیم آن ها را تامین کنیم پیشنهاد های متفاوت متخصصین تغذیه در این زمینه کدامند؟

املاح مورد احتیاج بدن

آب سبزیجات را با غرور سر می کشیم، بشقاب ناهار خود را با انواع سبزیجات رنگارنگ می کنیم ( بعضی زمان ها البته ) و مولتی ویتامین هر روزه مان را هم سر زمان می بلعیم! همه این کارها برای چه؟ فقط برای اینکه مطمئن شویم ویتامین و مینرال مورد احتیاج خود در طول روز را گرفته ایم.


اما، این کار ساده نیست، هر چقدر هم بروکلی بخورید گاهی برخی ویتامین ها و مینرال ها را جا می اندازید، چون نمی توان گفت میزان هر کدام از اینها جدا گانه چه مقدار است.


پس چطور بگوییم که برنامه خوراکی مان کامل است یا خیر؟
ابتدا اجازه دهید یک خبر مناسب بدهم، روزهایی که یک فرد بر اثر کمبود شدید ویتامین و مینرال دچار بیمار هایی نظیر بری بری می شد گذشته است و ما همچین موردی را شاهد نیستیم. اما مشکل امروز مردمی هستند که بیمار های دستگاه گوارش دارند و یا برنامه های خوراکی مصرف می کنند موجب کم شدن میزان ویتامین و مینرال در بدنشان می شود.


کمبود مینرال زیادتر از کمبود ویتامین است، و بهترین راه برای فهمیدنش نگاهی جامع به برنامه خوراکی است که داریم. اگر رنگین کمانی از میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، روغن های سالم، پروتئین بدون چربی، استفاده نمایید و اگر عملکرد گوارشی طبیعی داشته باشید، شانس اینکه کمبود مواد غذایی داشته باشید تقریبا صفر است.


ویتامین ها و مینرال ها چگونه کار می کنند
ما به آنزیم های فعال شده احتیاج داریم تا بتوانیم تمام عملکردهای بدنی خود را انجام دهیم. آنزیم ها با ویتامین ها و مینرال ها فعال می شوند.


آنزیم های نمایان به ویتامین های خاصی نیز برای فعال شدن احتیاج دارند. برای مثال یک آنزیم خاص برای فعال شدن به ویتامین B6 احتیاج دارد. این آنزیم باید فعال باشد تا پالس های عصبی به نوک انگشتان ارسال شوند. اگر کمبود ویتامین B6 وجود داشته باشد، امکان پذیر است نوک انگشتان دستتان احساس مور مور شدن داشته باشید.


علامت های کمبود
اما اگر از آن دسته باشیم که نوع غذا خوردنمان مشکل ساز است چه؟ اما گاهی اسیر یک نوع روتین خوراکی می شویم چون به آن عادت کردیم، اگر این چنین است به احتمال زیاد در بعضی از مواد غذایی خاص زیادتر از موارد دیگر کمبود دارید. در تمامی ویتامین ها و مینرال هایی که در ادامه لیست شده اند، برای ردیابی کمبود هیچ علائمی نمی توان پیدا کرد، اما اگر هر کدام از علامت هایی که گفته می شود را دیدید حتما به پزشکتان مراجعه نمایید تا مدقت شوید چه خبر است.


ویتامین A: مشکل بینایی – با شب کوری شروع می شود  و کم شدن عملکرد سیستم ایمنی.
ویتامین C: بی حالی، درد عضلانی، این مردم به سادگی کبود می شوند و از لثه هایشان خون می آید.
ویتامین D: می تواند شتاب ابتلا به نرمی استخوان را افزیش دهد ( قوس برداشتن استخوان های پا ) همینطور کمبود ویتامین D می تواند عامل ضعیف شدن ساختار استخوان و شکنندگی آن شود ( پوکی استخوان )
ویتامین E: کم خونی و آسیب رسیدن به سلول های عصبی
پتاسیم: گرفتگی عضلات، ضعف و آریتمی قلبی
آهن: کم خونی و ریزش مو
کلسیم:  بی قراری، پریدن چشم و آریتمی
سدیم: ضعف، گرفتگی، گیجی منتهی به کما


بهترین شیوه برای جلوگیری از کمبود چیست؟
برنامه خوراکی سالم شامل غذاهای کامل مصرف نمایید. ویتامین ها و مینرال ها به صورت هم افزایی با یکدیگر کار می کنند، این یعنی برنامه خوراکی ما به انواع متفاوت غذا احتیاج دارد. برای مثال زمان ی یک پرتقال می خورید، مطمئن شوید که مقداری از بخش سفید رنگ آن نیز مصرف می نمایید. این بخش شامل بیوفلاونوئید است که به بدن در جذب ویتامین C از میوه پرتقال یاری می کند. این مثالی کامل از این بود که چرا باید یک میوه تازه را با تمام اجرایش از جمله پوست و گوشتش میل کنیم.


اما اهمیت ورزش را نیز نباید فراموش کنیم. ورزش به بدن یاری می کند استخوان هایی قوی بسازد و جریان خون را بهبود می بخشد که این کار مواد غذایی را به سراسر بدن می فرستد. مصرف برنامه خوراکی سالم و مولتی ویتامین مینرال در کنار آن یاری می کند میزان ویتامین و مینرال های بدن را در حالتی طبیعی نگه داریم و بتوانیم سالم و پویا زندگی کنیم. بدن به سوختی درست احتیاج دارد تا درست کار کند، پس با غذاهای سالم به آن سوخت رسانی نمایید تا دیگر بی قرار کمبود ویتامین ها و مینرال ها نباشید. به دلیل داشته باشید، آنچه که می خورید هستید! تندرستی بزرگترین دارایی ماست، درست حفظش کنیم.

دکتر سلام


جدید  چگونه بفهمیم ویتامین ها و املاح مورد احتیاج  جسم ما  کم شدن  یافته اند؟!

برچسب های
جدید چگونه بفهمیم ویتامین ها و املاح مورد احتیاج جسم ما کم شدن یافته اند؟!

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :1394/12/06-31 ماه قبل
کل بازدید : 702
تعداد بازدید ماه جاری : 702
تعداد بازدید در هفته جاری : 3
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به جدید چگونه بفهمیم ویتامین ها و املاح مورد احتیاج جسم ما کم شدن یافته اند؟! داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به جدید چگونه بفهمیم ویتامین ها و املاح مورد احتیاج جسم ما کم شدن یافته اند؟!


مطالب مرتبط با جدید چگونه بفهمیم ویتامین ها و املاح مورد احتیاج جسم ما کم شدن یافته اند؟!

آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟ آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟
بیماری های مربوط به چشم به دلیل آنکه می تواند از درصد بینایی ما بکاهد باید هرچه سریع تر پیگیری شوند. این بیماری ها در برخی از موارد آنقدر شایع می شوند که باید برای آنها چاره ای اندیشیده شود. برخی از محققان عقیده دارند که شاید ژنتیک در ابتلا به برخی از بیماری ها نقش داشته باشد. هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد
ملتهب شدن کبد یا هپاتیت ب توسط چند ویروس انجام خواهد شد ، از بین ویروس ها می توان به مهم ترین و شایع ترین آنها یعنی نوع A و B اشاره داشت. معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A
هپاتیت A نوعی بیماری مربوط به آب و غذا خواهد بود ، در بیماری هپاتیت بررسی ها نشان می دهد که متاسفانه درمان دارویی تأثیر زیادی نخواهد داشت. بیماری آبله مرغان در کودکان بیماری آبله مرغان در کودکان
آبله مرغان یا بیماری chicken pox در زمره ی بیماری هایی قرار دارد که بسیار مسری بوده و در کمترین زمان توسط تماس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی
بسیاری از ما با تغییر فصل شروع فصل جدید و تغییرات آب و هوایی دچار مشکلات آلرژی فصلی می شود سرفه آبریزش یکی از مهمترین مشکلات شایعه این بیماری می باشد میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟ میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟
میخچه نوعی بیماری بر روی نقاط فشاری بدن بخصوص در پاها می باشد که حالت پینه بسته شدن پوست بوده و معمولا به صورت خودبه خودی از بین خواهد رفت. بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!! بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!!
متأسفانه بیماری کبد چرب با علائم هشدار دهنده خاصی همراه نیست و زمانی تشخیص داده می شود که دیگر کار از کار گذشته و آسیب جدی به کبد وارد  کرده است. آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی
غذا خوردن میتونه یکی از لذت های زندگی هر فردی باشه  است اما برای خیلی ها مهم است که چه غذایی استفاده بکنند و چی کار بکنند که انرژی بیشتری به بدن فرد جذب بشه و به قولی بتونین بمب انرژی غذایی داشته باشند چیزی که خیلی ها از ورزشکار گرفته تا دانشجو و.. دنبالش هستند مختصری در مورد هیدروسل مختصری در مورد هیدروسل
هیدروسل به نام لاتین Hydrocele به بیماری تجمع مایع در داخل اسکروتوم یا داخل بخش بیضه است در اصطلاح عادی به آن آب آوردن بیضه گفته میشود خواص درمانی میوه ی زرشک خواص درمانی میوه ی زرشک
زرشک میوه ای است که نه تنها به صورت خام بلکه در غذا هم می توانید از طعم خوشمزه آن استفاده کنید ، زرشک پلو یکی از معروف ترین غذاهایی است که با استفاده از آن طبخ می شود.
کمک موز برای ورزشکاران!! کمک موز برای ورزشکاران!!
ورزشکاران و افرادی که علاقه مند به عضله سازی هستند بیشتر از دیگران موز مصرف می کنند چون پروتئین موجود در آن بهترین گزینه برای عضله سازی آن ها به شمار میرود مصرف موز با شیر یا آب برای آنها بهترین گزینه است. به آرامش رساندن عضلات و رفع گرفتگی آن ها با کرفس و هویج+روش تهیه به آرامش رساندن عضلات و رفع گرفتگی آن ها با کرفس و هویج+روش تهیه
در این مطلب می خواهیم نقش تغذیه را در به آرامش رساندن عضلات و رفع گرفتگی آن ها بررسی کنیم. کرفس و هویج دو ماده ی غذایی مفید هستند که ترکیب آن ها به صورت یک نوشیدنی سالم و طبیعی باعث نرمی و رفع خستگی عضلاتتان خواهد شد. با قهوه در برابر این بیماریها ایمن شوید! با قهوه در برابر این بیماریها ایمن شوید!
آیا می دانستید افرادی که روزانه قهوه مصرف می کنند نسبت به دیگران قلب سالم تری دارند و بیماری هایی مانند دیابت و افسردگی و چاقی در امان می مانند بهتر است با مصرف کافئین قلبتان را در برابر انواع مشکلات بیمه کنید. بررسی کمبودهای ویتامینی و مواد مغذی رایج ! بررسی کمبودهای ویتامینی و مواد مغذی رایج !
بسیاری از مواد مغذی برای سلامتی لازم و ضروری هستند و امکان دریافت بسیاری از آن ها از غذاها وجود دارد. با این حال، شاهد کمبود بعضی مواد مغذی هستیم. در قسمت اول و دوم این مطلب کمبودهای مواد معدنی را بررسی کردیم. در این مطلب، به بررسی کمبودهای ویتامینی رایج می پردازیم. آلبالو سرشار ازاین ویتامین‌ها و املاح! آلبالو سرشار ازاین ویتامین‌ها و املاح!
خوردن آلبالو چه تاثیراتی روی سلامتی ما میگذارد آیا می دانستید به جای مصرف انواع مسکن ها و تب بر ها می توانید آلبالو را جایگزین کنید این میوه به خاطر وجود آنتی اکسیدان بالا برای درمان انواع مشکلات و بیماری های مختلف می تواند به ما کمک کند. میوه هایی برای افزودن به طول عمر شما! میوه هایی برای افزودن به طول عمر شما!
اگر می خواهید مانع پیری زودرس شوید توصیه می کنیم از برخی میوه های موثر در این زمینه استفاده کنید تا در افزایش سلامتی خود نقشی داشته باشید و به طول عمرتان کمک کنید. مطلبی تازه درباره  خلال پوست لیمو و تنظیم این مشکل در بدن! مطلبی تازه درباره خلال پوست لیمو و تنظیم این مشکل در بدن!
می خواهیم در این مطلب به خواص و فواید پوست لیمو اشاره کنیم این میوه خاصیت های زیادی برای افراد دیابتی دارد. جدید  ارتباط استرس مزمن و چاقی و پرخوری! جدید ارتباط استرس مزمن و چاقی و پرخوری!
برای کاهش استرس از چه روش هایی می توانیم بهره بگیریم و چگونه می توانیم در رفع این عارضه تاثیرگذار باشیم اضطراب و استرس طولانی تاثیرات مضری روی بدن ما میگذارد و باعث افزایش وزن و چاقی مفرط در افراد مبتلا می شود. دید سلامتی  ترک کافئین و قهوه چه فوایدی برای بدن دارد ! دید سلامتی ترک کافئین و قهوه چه فوایدی برای بدن دارد !
ترک کافئین چه فوایدی برای بدن دارد و با کنارگذاشتن آن از چه عارضه هایی در امان می مانیم می خواهیم تغییرات بدن پس از ترک کافئین را بدانیم مصرف زیاد آن آسیب های زیادی به سلامتی مان میزند. برای درمان دیابت چای سبز و این خوراکی های مفید را بخاطر بسپارید! برای درمان دیابت چای سبز و این خوراکی های مفید را بخاطر بسپارید!
سیب، دارچین، سرکه، کاهو، چای سبز، ماهی، برنج قهوه ای را برای درمان دیابت به خاطر بسپارید....


از نگاه سلامت  راه های آلوده شدن شیر چیست؟! از نگاه سلامت راه های آلوده شدن شیر چیست؟!
شیر به دو طریق آلوده می گردد: یکی از طریق بیماریهای دام و دیگری از طریق عدم رعایت بهداشتی قبل و بعد از دوشیدن شیر.
متفاوت متفاوت:  از استفاده کله پاچه برای سحری تان پرهیز نمایید! متفاوت متفاوت: از استفاده کله پاچه برای سحری تان پرهیز نمایید!
از مصرف کله پاچه برای سحری تان پرهیز کنید چون موجب تشنگی بیشترتان می شود این غذای قوی و خوش طعم و پرطرفدار برای افرادی که چربی خون دارند مضر است.
از نگاه سلامت  پیامد و ضرر های دراثر استفاده سوسیس! از نگاه سلامت پیامد و ضرر های دراثر استفاده سوسیس!
سوسیس و فست فود از مهمترین خوراکی هایی هستند که طرفداران زیادی به خود جذب کرده اند اما مصرف کنندگان از مواد تشکیل دهنده آنها هیچ اطلاعی ندارند.
از سلامتی  غذا هایی که برای سفر زیان آور هستند! از سلامتی غذا هایی که برای سفر زیان آور هستند!
اگر در این فصل قصد سفر دارید بهتر است از همراه بردن برخی خوراکی های مضر خوداری کنید و با توجه به گرمای هوا از این قبیل خوراکی ها که مستعد فاسدشدن هستند استفاده نکنید.
دید سلامتی  هرگز در سفره افطارتان از این آشامیدنی مصرف ننمایید! دید سلامتی هرگز در سفره افطارتان از این آشامیدنی مصرف ننمایید!
هرگز در سفره افطارتان از نوشابه گازدار استفاده نکنید چون می تواند آسیب های زیادی به معده و روده شما وارد کند و این امر باعث به وجود آمدن مشکلات گوارشی در بدنتان خواهد شد.
از نگاه سلامت  خوراکی هایی که نبایست در نوبت سحری استفاده نمایید! از نگاه سلامت خوراکی هایی که نبایست در نوبت سحری استفاده نمایید!
برخی غذاها را نباید در وعده سحری مصرف کنید چون به ضرر شما تمام می شوند و ممکن است شما را دچار مشکلات گوارشی کنند
خلاصه ای از  آیا از زیان آوررات و عوارض استفاده تن ماهی اطلاعی دارید؟! خلاصه ای از آیا از زیان آوررات و عوارض استفاده تن ماهی اطلاعی دارید؟!
آیا از عوارض و مضرات مصرف تن ماهی اطلاعی دارید این خوراکی پرطرفدار که افراد شاغل کسانی که از خار ماهی فراری هستند آن را مصرف می کنند می تواند شما را تا مرز مرگ بکشاند.
مطلبی تازه درباره  مردم چاق استفاده این ماده را فراموش نکنند! مطلبی تازه درباره مردم چاق استفاده این ماده را فراموش نکنند!
مواد غذایی حاوی مس به افراد چاق کمک می کنند تا به تناسب اندام برسند مس یکی از موادمعدنی پر اهمیت برای سلامتی شماست.
بخوانید  در مدت وقت میان افطار تا سحر از چه بخوریم؟! بخوانید در مدت وقت میان افطار تا سحر از چه بخوریم؟!
در مدت زمان میان افطار تا سحر از چه خوراکی ها و غذاهایی می توانیم استفاده کنیم توصیه های متخصصین تغذیه را در این زمینه مطالعه کنید.
گردآوری از  چه گونه عادات خوراکی سبب بی خوابی ما می شوند؟! گردآوری از چه گونه عادات خوراکی سبب بی خوابی ما می شوند؟!
چه نوع عادات غذایی باعث بی خوابی ما می شوند سبک تغذه ای تاثیرگذار در این زمینه چیست اختلالات خواب با چه رفتارهای غذایی به وجود می آیند.
خرید بک لینک دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ دانلود بازی کم حجم مدل آستین مانتو