هوالرزاق






با سلامتی استفادهمیان وعده های سالم مغذی!

با سلامتی استفادهمیان وعده های سالم مغذی!

اگر سرتان به کار و خرید و مهیا شدن برای عید گرم است و نمی توانید غذای کامل تهیه و میل نمایید به فکر استفادهمیان وعده های سالم غذاییباشید. چون زمانی که به سختی کار می نمایید بدنتان خسته شده و احتیاجبه کسب انرژی لازم دارد. اجازه ندهید شکمتان گرسنه بماند و به سراغ چیپس و هله هوله ها هم نروید.

میان وعده

روزهای آخر سال با خرید و کارهای خانه، روزهای شلوغ و خسته کننده ای است. متأسفانه در این ایام شلوغ نیز خیلی ها یادشان می رود که بایستغذای درستی داشته باشند و غذا بخورند. اگر سرتان به کار و خرید و مهیا شدن برای عید گرم است و نمی توانید غذای کامل تهیه و میل نمایید به فکر استفادهمیان وعده های سالم غذاییباشید. چون زمانی که به سختی کار می نمایید بدنتان خسته شده و احتیاجبه کسب انرژی لازم دارد. اجازه ندهید شکمتان گرسنه بماند و به سراغ چیپس و هله هوله ها هم نروید. در این مطلب چند میان وعده  ی سالم معرفی می کنیم.


میوه های خشک؛ سیرکننده و مقوی
میوه های خشک بهترین گزینه برای جایگزینی هله هوله های شیرین، پرکالری و بدون اهمیت خوراکیهستند. سیب خشک، خرما، زردآلوی خشک، انجیر، گونههایمیوه های خشک مانند آلبالو خشک و غیره جزو بهترین میان وعده های ترش و شیرین هستند که به راحتی شما را سیر می کنند و انرژی می دهند. انجیر خشک یک ماده ی خوراکیلبریزاز قند طبیعی است که به شما یاریمی کند ساعت ها بدون گرسنگی به کارهایتان برسید. تمام این میوه های خشک بخصوص زردآلوی خشک و خرما انرژی و ویتامین و مواد معدنی خوبی به بدنتان می رسانند. درنتیجهاگر زمانبرای صرف یک غذای کامل ندارید حتماً این میوه های خشک را دم دستتان قرار داده و میل نمایید.


موز؛ میان وعده ای فوق العاده
موز یک ماده ی خوراکیغذاییاست که می تواند یک میان وعده سالم و طبیعی باشد. استفادهآن زیادساده است و شما در هر مکان و هر وقتمی توانید از این میوه مصرفنمایید. پیشنهاد می کنیم اگر به خرید می روید حتماً موز در کیفتان داشته باشید. این میوه لبریزاز قندهای طبیعی بوده و انرژی زا است. اگر در منزل هستید می توانید کمی کره ی بادام زمینی به آن زده و میل نمایید. اگر در چنین روزهایی هوس بستنی می نمایید می توانید به موز یخ زده نیز فکر نمایید. چون یک جایگزین خوببرای بستنی های لبریزاز قند است.
موز یک ماده ی خوراکیغذاییاست که می تواند یک میان وعده سالم و طبیعی باشد. استفادهآن زیادساده است و شما در هر مکان و هر وقتمی توانید از این میوه مصرفنمایید

نارگیل: پرفایدهو انرژی بخش
نارگیل به دارا بودن خصوصیات انرژی زا محبویتفراوانی دارد. ورزشکاران قبل از شروع ورزش از شیر نارگیل مصرفمی کنند تا از الکترولیت ها و قندهای این میوه بهره مند شود. اگر عادت دارید که از بیرون شیر نارگیل تهیه نمایید حواستان باشد که از گونههایبدون قند افزوده خریداری نمایید. چون خیلی از مردمعادت دارند به این نوشیدنی قند اضافه می کنند تا نوشیدنی خوش طعمی دست مشتری بدهند. استفادهگوشت این میوه نیز زیادسیر کننده است و یک میان وعده ی کامل و سالم محسوب می شود.


تخمه ی آفتابگردان: سرگرمی و انرژی
درست است که خیلی از ما تخمه را وقتتماشای فیلم استفادهمی کنیم. اما در این روزهای شلوغ گاهی دست از کار بکشید و یک مشت تخمه بشنمایید. تخمه ی آفتابگردان به راحتی شما را سیر می کند و انرژی زیادی برایتان به همراه دارد. این تخمه ها شاملچربی های سالم و آنتی اکسیدان های زیادی هستند. در واقع می توان تخمه ی آفتابگردان را منشاچربی های اشباع نشده بدانید. البته خوبتراست از تخمه های کم نمک مصرفنمایید.


توت فرنگی: خوش آب و رنگ و انرژی بخش
امروزه در هر فصلی می توانید توت فرنگی خریداری کرده و میل نمایید. این میوه قرمز و خوشرنگ ترش و شیرین شاملفیبرهای محلول در آب است و با استفادهچند عدد از آن به خوبی احساس سیری خواهید کرد. توت فرنگی علاوه بر فیبر شاملمواد غذاییزیادی نیز هست. قندهای طبیعی موجود در این میوه طعم شیرینی به این میوه می دهد.


کرفس و کره ی بادام زمینی
کرفس یک ماده ی خوراکیکم کالری و در عین حال سیر کننده است. می توانید این سبزی پرفایدهرا خرد کرده و روی میز قرار دهید و میل نمایید. می توانید روی کرفس تان کمی کره ی بادام زمینی بزنید تا طعم جدیدی پیدا کند. ترکیب آن با کشمش نیز انرژی بیشتری به شما خواهد داد. کره ی بادام زمینی لبریزاز روغن انرژی زا است که خستگی بعد از ظهر را از بین می برد.


ماست یک میان وعده ی سالم و بی نظیر
کافی است یکبار امتحان نمایید. ماست یک میان وعده ی فوق العاده است. البته خوبتراست مقداری خیار یا کمی نعنای خشک داخل آن ریخته و میل نمایید. خوبتراست ماست یونانی انتخاب نمایید. این ماست شاملمقدارزیادی پروتئین است که شما را به مدت طولانی سیر نگه می دارد.
ماست و نعنا


سبزیجات و هوموس
هوموس یک اسنک خوشمزه و سالم است که خوشبختانه در حال محبویتگرفتن است. هوموس از ترکیب نخود، کنجد و ادویه ها تشکیل می شود. حتماً می دانید که نخود لبریزاز فیبرهای محلول در آب، کربوهیدرات ها و پروتئین ها است. نصف فنجان هوموس محدوده6 گرم پروتئین به بدن می رساند و با استفادهآن 200 کالری نصیبتان می شود. پیشنهاد می کنیم هوموس را با سبزیجات میل نمایید. سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای قرمز که لبریزاز قند و فیبر گیاهی است به همراه این میان وعده انرژی خوبی به شما خواهند داد.


هندوانه: دوستدار بدن و سلامتی
این روزها هندوانه نیز مانند توت فرنگی زیاد در بازار میوه و تره بار دیده می شود. این میوه ی خوشمزه و پرطرفدار لبریزاز آب و همینطورفیبرهای خوراکیاست که به خوبی آب بدن را تأمین کرده و شما را مدت وقتطولانی سیر نگه می دارد. هندوانه لبریزاز قندهای طبیعی است که انرژی زیادی به بدن می دهند و شما را سرحال می آورند. اگر زمانتهیه ی غذا را ندارید می توانید از هندوانه به عنوان میان وعده مصرفنمایید. می توانید کمی آب لیموترش یا زنجبیل به آن زده و طعم جدیدی را تجربه نمایید. همینطورمی توانید مقداری از آن را در جایخی قرار دهید تا بستنی هندوانه ای داشته باشید.

تبیان


با سلامتی استفادهمیان وعده های سالم مغذی!

برچسب های
با سلامتی استفادهمیان وعده های سالم مغذی!

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 555
تعداد بازدید ماه جاری : 555
تعداد بازدید در هفته جاری : 3
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به با سلامتی استفادهمیان وعده های سالم مغذی! داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به با سلامتی استفادهمیان وعده های سالم مغذی!


مطالب مرتبط با با سلامتی استفادهمیان وعده های سالم مغذی!