هوالرزاق






از سلامتی  لیستی از مناسبترین مواد خوراکی و غذا های شامل ویتامین!

از سلامتی لیستی از مناسبترین مواد خوراکی و غذا های شامل ویتامین!

با مصرف بعضی مواد خوراکی می توانید مریضیهای خود را رفع نمایید و با مصرف مواد خوراکی و گیاهی خوب بدنتان را در برابر گونه های امراض مقاوم سازی نمایید لیستی از مناسبترین مواد خوراکی و غذا برایتان آورده ایم.

مواد خوراکی شامل ویتامین

غذا خوردن بیش از هرچیز به طبع و ذائقه شما بستگی دارد اما اگر بتوانید ذائقه خود را با غذاهای سودمند و غذایی سازگارتر نمایید، مسلما سود بیشتری عایدتان خواهد شد. اگرچه کارشناسان غذا معتقدند تمام غذاها خصوصیات خود را دارند و از تمام گروه‌های خوراکی بایست بهره بگیرید، اما توجه به احتیاجهای بدن‌تان و یافتن این احتیاجها در غذاهای متفاوت کمترین کاری است که در مورد غذا خود می‌توانید انجام دهید.


بعضی میوه‌ها و غذاها آنقدر غنی از ویتامین‌ها و مواد غذایی هستند که می‌توانید آنان را در اولویت خوراکی خود قرار دهید و به شکل هر روزه استفاده نمایید. لازم است بدانید بعضی مواد خوراکی برخلاف آنچه عموم مردم می‌پندارند، لبریز از خصوصیات سودمند هستند که ما را به خوردن این مواد غذا ملزم می‌کنند. در این مطلب بعضی غذاهای زیاد سودمند که شاید از آنان غافل باشید را برای‌تان آورده‌ایم تا خصوصیات آنان را یادآوری کنیم.


منشا کامل برای ویتامین C
گیاه گواوا یک میوه گرمسیری و منشا غنی از ویتامین‌C است. ویتامین‌C موجود در یک فنجان گواوا پنج‌برابر بیشتر از یک پرتقال متوسط است (377‌میلی‌گرم در مقابل 83‌میلی‌گرم)؛ یعنی احتیاج هر روزه شما به این ویتامین را پنج‌برابر بیشتر تامین می‌کند. به‌علاوه، این میوه لبریز از لیکوپن است (26درصد بیشتر از یک گوجه‌فرنگی)؛ ماده‌ای که استفاده آن کم شدن ریسک ابتلا به مریضی‌های قلبی را به‌دنبال دارد. اگر می‌خواهید از مریضی‌های قلبی در امان باشید و ویتامین‌C بدن‌تان تامین شود، از گیاه گواوا غافل نشوید.


لذیذ و ضدسکته
یک عدد موز لبریز از پتاسیم است و به کنترل فشار‌خون و ارتقای عملکرد سیستم عصبی یاری می‌کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، پتاسیم سبب کم شدن ریسک ابتلا به سکته مغزی می‌شود. با این حال، اغلب خانم ها فقط نیمی از پتاسیم مورد‌احتیاج خود را گرفتن می‌کنند که با این کار خود را در‌معرض ابتلا به سکته مغزی قرار می‌دهند. موز بخورید تا بتوانید سال‌های بیشتری از سکته مغزی دور باشید.


مقوی سیستم ایمنی و ضد یبوست
کره بادام‌زمینی افزون بر منیزیم (سبب تقویت استخوان‌ها می‌شود) و ویتامین6‌B (سبب تقویت سیستم ایمنی جسم می‌شود)؛ لبریز از ویتامین‌ها و مواد آلی مورداحتیاج جسم است.
فیبر و پروتئین موجود در کره بادام‌زمینی شما را برای مدتی سیر نگه می‌دارد و به پیشگیری از چاقی یاری می‌کند. به علاوه، این کره لبریز از چربی‌های اشباع نشده‌ای است که به کم شدن وزن و جلوگیری از دیابت یاری می‌کنند. برخلاف کره‌های بادام‌زمینی خامه‌ای، گونه های ترد این کره متداولا شامل فیبر بیشتر و قند کمتری هستند. با خوردن کره بادام زمینی اگرچه انرژی و مواد غذایی بسیاری گرفتن می‌نمایید اما همچنان سالم خواهید ماند.

دشمن افسردگی
ذرت بو داده شامل آنتی‌اکسیدان‌های ضدالتهابی است که از مریضی قلبی و افسردگی پیشگیری می‌کند. ذرت بو داده به‌طور کامل جزء غلات فرآوری نشده است، از این رو مناسبترین میان‌نوبت‌ای است که می‌توانید با خوردن آن احتیاج جسم به غلات را تامین نمایید. مطلب‌ای که بایست به آن توجه داشته باشید این است که ذرت‌های بسته‌بندی شده متداولا شیمیایی هستند و کالری بسیاری دارند، درنتیجه سعی نمایید برای گرفتن تمام خصوصیات ذرت، آن را در منزل بو داده و استفاده نمایید.


ضد کلسترول و سرطان
کمتر کسی وجود دارد که قارچ دوست نداشته باشد یا نسبت به خوردن آن بی‌میل باشد.  بیشتر مردم اشتهای عجیبی نسبت به خوردن قارچ دارند و این غذا جزء پرطرفدارترین‌ها به‌شمار می‌رود. اگر از‌جمله طرفداران قارچ هستید بایست به شما بگوییم که گزینه خوبی را انتخاب کرده‌اید. به گزارش انجمن سرطان آمریکا، مواد موجود در قارچ به کم شدن کلسترول یاری کرده و از پرورش آهسته تومورهای سرطانی پیشگیری می‌کند. به‌علاوه استفاده قارچ با افزایش میزان گردش بعضی پروتئین‌ها در جسم از شیوع ویروس‌هایی مانند هپاتیت پیشگیری می‌کند.


منشا آنتی‌اکسیدان و امگا 3
اگر به استفاده گونه های شربت‌های گیاهی عادت دارید تخم شربتی را هم امتحان نمایید. شاید چندان درباره خصوصیات این دانه‌های ریز اطلاعاتی نداشته باشید اما بایست بگوییم که پژوهشگران معتقدند تخم شربتی مثل بذر کتان، منشا پروتئین، امگا3 و فیبر است. این دانه‌ها شامل مقادیر بسیاری آنتی‌اکسیدان، کلسیم، روی، منیزیم و آهن هستند که همگی به افزایش میزان تندرستی یاری می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهند استفاده تخم شربتی در کم شدن وزن نیز اثربخش است. اگر می‌خواهید شربت بنوشید از کنار تخم شربتی به‌راحتی عبور ننمایید.


مناسبترین انتخاب برای کنترل فشارخون
مرغ تقریبا به یکی از غذاهای اصلی سفره ما تبدیل شده که مناسبتر است راجع به خصوصیات آن برای تندرستی بیشتر بدانید. سینه مرغ یک غذای ساده است که استفاده محدوده ۱۰۰‌گرم از آن، نیمی از پروتئین هر روزه شما را تامین می‌کند. سینه مرغ منشا فسفر و ویتامین3 B (Niacin) است که به‌ترتیب به تندرستی دندان‌ها، استخوان‌ها و کنترل فشار‌خون یاری می‌کنند. با خوردن سینه مرغ  هم لذت یک غذای لذیذ را تجربه می‌نمایید و هم گونه های ویتامین‌ها را به جسم خود می‌رسانید.


منوی ویتامینه برای گیاه‌خوارها
اگر طرفدار سبزیجات و سالاد هستید، مناسبتر است با برنامه‌ای این سبزیجات را استفاده نمایید که بیشترین مقدار ویژهیت را به جسم خود برسانید. سبزیجاتی که برگ سبز رنگ دارند، از خصوصیات زیادی برخوردارند؛ کلم‌پیچ مثل اسفناج یکی از این سبزیجات سودمند است. کلم‌پیچ لبریز از ویتامین‌های A، K و C است و کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم بسیاری دارد. اگر به خوردن این سبزی به شکل خام عادت ندارید، می‌توانید از آن  در تهیه سوپ و سالاد مصرف نمایید.


یک میوه تمام کاره
لیمو از آن دست مرکباتی است که خوش‌طعم و لذیذ است و به‌عنوان طعم‌دهنده برای گونه های غذاهای دیگر هم مصرف می‌شود. افزون بر ویتامین‌C، گفته می‌شود مواد فلاونوئیدی موجود در لیمو خصوصیات ضد‌سرطانی دارند. لیمو زیاد سختکوشبرد است و می‌توانید با مصرف خلاقیت خود آن را به شکل‌های متفاوت مصرف نمایید.
مثلا چاشنی گونه های غذاها، شربت و… متناسب با طبع‌تان قادراست گزینه‌های مناسبی باشد. همینطور می‌توانید از لیمو به‌عنوان یک غذای مکمل مصرف نمایید. مثلا می‌توانید از لیمو داخل چای مصرف نمایید تا آنتی‌اکسیدان بیشتری بگیرید.


منشا غنی ویتامین A
کدو‌تنبل مانند زیادی از سبزیجات نارنجی رنگ، لبریز از بتا‌کاروتن است که در جسم به‌طور طبیعی به ویتامین‌A یا رتینول تبدیل می‌شود. رتینول به تندرستی پوست و غشای مخاطی یاری کرده و عملکرد سیستم ایمنی جسم را ارتقا می‌قسمتد.  دانه کدو‌تنبل نیز شامل موادی معروف به فیتواسترول است که از بزرگ شدن پروستات پیشگیری می‌کند. متداولا از کدوتنبل به شکل خورش یا مربا مصرف می‌شود اما شما می‌توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید و در سالاد سبزیجات یا غذاهای دیگر هم از کدو تنبل مصرف نمایید.


قند خون‌تان را کنترل نمایید
خانم های که حداقل دو بار در هفته عدس می‌خورند، در مقایسه با خانم های که یک‌بار در ماه عدس می‌خورند، به مقدار 24‌درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. عدس قند‌خون را ثابت نگه می‌دارد؛ به‌علاوه یک‌چهارم فنجان عدس 13‌گرم پروتئین، 11‌گرم فیبر و 5‌میلی‌گرم آهن دارد. استفاده عدس در کم شدن فشار‌خون بالا نیز اثربخش است. شما می‌توانید از عدس در تمام نوبت‌های خوراکی و حتی به‌عنوان میان‌نوبت و به شکل سوپ، عدسی، سالاد و… مصرف نمایید.


خوش‌خوراک پرطرفدار
حتما شما هم در سالادتان به‌دنبال کلم بروکسل می‌گرنظر تا آن را انتخاب نمایید. لازم است بدانید سلیقه مناسبی دارید زیرا بر‌اساس مطالعات پژوهشگران، این کلم‌ها شامل مواد گوگرد‌دار گلوکوزینولات هستند که سبب کم شدن ریسک ابتلا به گونه های سرطان می‌شوند. یک فنجان کلم بروکسل 54‌میکروگرم فولات دارد که 14درصد از 400‌میکروگرم احتیاج هر روزه شما را تامین خواهد کرد.


ضد مریضی‌های قلبی
ساردین یک ماهی ارزان‌قیمت و مناسبترین منشا امگا3 است. به گزارش پژوهشگران، خانم های که غذاهای شامل چربی‌های با زنجیره بلند می‌خورند، 38‌درصد کمتر به مریضی‌های قلب مبتلا می‌شوند.
امگا3 موجود در ماهی ساردین نیز به کم شدن التهاب یاری می‌کند و مانع از پرورش تومور می‌شود. این ماهی کوچک لبریز از ویتامین  B12  است که به تندرستی سلول‌های عصبی و عروق خونی نیز یاری می‌کند.


کفیر بنوشید، سالم بمانید
کفیر یک آشامیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه‌‌های کفیر است که لبریز از پروبیوتیک‌های سالم بوده و به تقویت سیستم ایمنی جسم و دستگاه گوارشی یاری می‌کند. مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهند پروبیوتیک‌های موجود در این آشامیدنی از پرورش میکروب‌های زیان آور در جسم پیشگیری کرده و از شما در برابر دل درد و آشفتگیات پوستی مانند جوش و آکنه محافظت می‌کنند. کفیر ساده در مقایسه با گونه های طعم‌دار این آشامیدنی، کالری و قند کمتری دارد؛ پس مناسبتر است کفیر ساده را برای آشامیدن انتخاب نمایید.


مناسبترین داروی افسردگی
زمانی صحبت از پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها به میان می‌آید، پیاز در صدر جدول قرار می‌گیرد. پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها سبب کم شدن استرس شده و ریسک ابتلا به گونه های سرطان را کم شدن می‌دهند. مواد گوگرددار پیاز از شما در برابر نشانه ها دیابت و مریضی‌های قلبی محافظت می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهند که کروم موجود در پیاز به تنظیم قند‌خون یاری می‌کند. حتما شما هم مثل تمام مردم دیگر مغز پیاز را دوست دارید اما بایست بگوییم ‌لایه بیرونی پیاز مواد غذایی سالم‌تری دارد.


تقویت سیستم عصبی با تمشک
تمشک از آن میوه‌های خوش‌غذا است که زمانی آن را به منزل می‌آورید اگر دیر بجنبید تمام خواهد شد و به شما نخواهد رسید. یک فنجان تمشک تقریبا نیمی از احتیاج هر روزه شما به منگنز را تامین می‌کند. منگنز به تندرستی مغز و ارتقای عملکرد سیستم عصبی یاری می‌کند و برای استخوان‌ها و مفاصل سودمند است. تمشک لبریز از فیبر، ویتامین‌C و آنتی‌اکسیدان است و کربوهیدرات اندکی دارد. به‌علاوه تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مواد گیاهی موجود در تمشک سبب کم شدن پرورش سلول‌های سرطانی می‌شوند.

مجله سیب سبز


از سلامتی  لیستی از مناسبترین مواد خوراکی و غذا های شامل ویتامین!

برچسب های
از سلامتی لیستی از مناسبترین مواد خوراکی و غذا های شامل ویتامین! - - - - - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 855
تعداد بازدید ماه جاری : 855
تعداد بازدید در هفته جاری : 6
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به از سلامتی لیستی از مناسبترین مواد خوراکی و غذا های شامل ویتامین! داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به از سلامتی لیستی از مناسبترین مواد خوراکی و غذا های شامل ویتامین!