هوالرزاق






از نگاه سلامت  چه میان نوبت هایی برای ساعت های آخر شب سودمندترند؟!

از نگاه سلامت چه میان نوبت هایی برای ساعت های آخر شب سودمندترند؟!

چه میان نوبت هایی برای ساعت های آخر شب سودمندترند از چه غذا هایی می توانیم در میان نوبت شام مصرف کنیم به بعضی از آن ها در دنباله مطلب ذکر می کنیم.

میان نوبت

زمانی می خواهیم وزن کم کنیم، ابتدا نگاه می کنیم که خوراکی میل کردنمان چنوع روی وزن اثر داشته و سپس شروع به ایجاد تغییرات می کنیم. زیادتر مردم هنقدم کم شدن کالری از برنامه خوراکی فقط به دنبال حذف کردن هستند و اصلا به جانشینی فکر نمی کنند. یکی از فاکتور های چاقی میل کردن میان نوبت های پر کالری قبل از خواب است، جانشین کردن این میان نوبت ها با یک خوراکی ی سالمتر قادراست به کم شدن وزن یاری بسیاری بکند.

زمانی قبل از خواب پرخوری می کنیم جسم تمایل زیادتری برای ذخیره کردن کالری ها به عنوان چربی نمایان می کند. اینجاست که بایست هوشمندانه انتخاب کنیم که چه خوراکی را چه میزان بخوریم.


اگر از کسانی هستید که دوست دارند آخر شب هم یک میان نوبت میل کنند پس این میان نوبت های سالم را از دست ندهید.


1- ذرت بو داده
به ذرت بو داده خود کره اضافه ننمایید، مزه آن را با لیمو، نمک، و دیگر ادویه جات تثبیت نمایید. یک فنجان ذرت بو داده ای که خودتان در خانه درست می نمایید 30 کالری زیادتر ندارد و لبریز از فیبر نیز هست که احساس سیری را زیاد شدن می دهد.


2- شکلات تلخ
شکلات حتی وقتی هم که می خواهید وزن کم نمایید مورد مصرف است. فقط مطمئن شوید شکلات تلخی که مصرف می نمایید دارای 72 درصد یا زیادتر کاکائو باشد. چنین شکلاتی قادراست زیادترین میزان آنتی اکسیدان و همینطور فیبر را به جسم برساند.


3- انجیر خشک
هر وقت هوس چیزی شیرین کرنظر، میوه های خشک می توانند به یاریتان بیایند. خوراکی های شیرین طبیعی هرگز بد نیستند، فقط حواستان باشد که تنها سه تا چهار عدد از این میوه های خشک خوش مزه را میل نمایید. میوه های خشک لبریز از فیبر هستند و چربی اندکی نیز دارند.


4- ماست یونانی ( یا چکیده )
حالت این ماست ما را به یاد بستنی می اندازد، اما ماست یونانی ( یا چکیده ) انتخابی زیاد سالم تر است. پروتئین بالا و قند پایینی دارد. این میان نوبت به مناسبی احساس گرسنگی را از بین می برد و قند خونتان هم بی جهت بالا نمی رود. پیشنهاد می کنیم گونه ساده را تهیه نمایید تا از نبود قند و چربی اضافی مطمئن شوید.


5- سیب و کره بادام زمینی
افزون بر شیرینی و تردی، سیب ها لبریز از فیبر هستند. پروتئین موجود در کره بادام زمینی سیر نگهتان می دارد. البته در مورد کره بادام زمینی نبایست افراط نمایید.


6- موز
یک موز متوسط محدوده 100 کالری دارد، و لبریز است از فیبر برای سیر کردنتان، و تریپتوفان اسیدهای آمینه که جسم برای تولید سروتونین و ملاتونین از آنان مصرف می کند – هر دوی اینها برای مرتب کردن سرایت دهنده های عصبی خلق و خو و خواب سودمند هستند.


7- سبزیجات خام
لبریز از آب و فیبر، سبزیجات خامی نظیر هویج، کرفس، فلفل دلمه ای، نخود فرنگی و خیار تقریبا در هر فنجان 25 تا 50 کالری دارند و یاریتان می کنند احساس سیری نمایید. دوست ندارید سبزیجات را خالی میل نمایید؟ می توانید با ماست میل نمایید.


8- میکس آجیل ها
میان نوبت های لبریز از پروتئین نظیر آجیل ها حرکتشان در مسیر گوارش آهسته است، بنابرین مدت وقت زیادتری احساس سیری می نمایید. فقط حواستان باشد که یک یا دو مشت آجیل میل نمایید، چون آنان لبریز از کالری هستند.


9- گیلاس
مزهی شیرین و البته کم کالری، گیلاس قادراست هم هوس میل کردن خوراکی های شیرین را فروبنشاند و هم قادراست به داشتن خوابی راحت تر یاری کند. گیلاس به صورت طبیعی لبریز از ملاتونین است، درنتیجه زمانی شب به عنوان میان نوبت استفاده می شود یاریتان می کند راحت بخوابید.


10- بلغور جو دوسر
غلات کامل نظیر بلغور جو دوسر لبریز از پروتئین و فیبر هستند و کالری اندکی هم دارند. کربوهیدرات های موجود در بلغور جو دوسر سبب آزاد شدن هورمون های احساس مناسب یعنی سروتونین در جسم می شوند. این هورمون ها استرس را کم شدن می دهند و ذهن را در تقویتی آرام قرار می دهند.

پزشک کرمانی


از نگاه سلامت  چه میان نوبت هایی برای ساعت های آخر شب سودمندترند؟!

برچسب های
از نگاه سلامت چه میان نوبت هایی برای ساعت های آخر شب سودمندترند؟! - - - - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 560
تعداد بازدید ماه جاری : 560
تعداد بازدید در هفته جاری : 5
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به از نگاه سلامت چه میان نوبت هایی برای ساعت های آخر شب سودمندترند؟! داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به از نگاه سلامت چه میان نوبت هایی برای ساعت های آخر شب سودمندترند؟!