هوالرزاق




ads


متفاوت متفاوت: برنامه خوراکی خوب برای عادت ماهانه زنان

زمانی در سیکل ماهانه خود به سر میبرید گرفتار چه گونه مسائلی خواهید شد پرهیزات متفاوت خوراکی در این زمینه چیست و از چه برنامه خوراکی بایست پیروی نمایید.

خوراکی به هنقدم عادت ماهانه

داشتن احساس خستگی، برانگیختن پذیری، و التهاب آن هم بدون هیچ علتی فقط قادراست علامت یک چیز باشد به آن وقت طاقت فرسا از ماه رسیده اید که فقط دوست دارید بمیرید!. اما قبل از اینکه چنین چیزی بخواهید ( یا قبل از اینکه درد این دوره را با یک پاکت چیپس تسکین دهید ) می خواهیم چند خوراکی ی خوب برای زنان را به شما معرفی کنیم که درد را برایتان تحمل پذیر کند. البته خوراکی هایی هم هست که نبایست بخورید به همین علت آنان را هم معرفی کردیم.


1- کربوهیدرات های پیچیده میل نمایید
میوه، سبزیجات و خوراکی های کامل همیشه دوستانتان هستند، مخصوصا در دوران قاعدگی. قند موجود در میوه ها قادراست هوس به خوراکی های شیرین در این دوره را کنترل کند. در این دوره سعی نمایید خوراکی هایی چون زردآلو، پرتقال، آلو، گلابی، خیار، ذرت و هویج به برنامه خوراکی خود اضافه نمایید.


2- کافئین ننوشید
قطع کردن استفاده کافئین قادراست به کم شدن التهاب یاری و معده برانگیختن پذیر را آرام کند. کافئین قادراست اسید معده را زیاد شدن دهد و این اصلا برای معده ای که همین حالا هم برانگیختن پذیر است خوب نیست.


3- خوراکی های لبریز از کلسیم میل نمایید
زنان هر روزه به 1200 میلی گرم کلسیم احتیاج دارند. بعضی منابع سالم کلسیم جملهند از کلم، بروکلی، ماست و شیر.


4- بیش از اندازه نمک نخورید
اگرچه نمک برای تندرستی لازم است، اما اگر در استفادهش افراط نمایید التهاب و تجمع آب در جسم زیاد شدن می یابد. برنامه خوراکی هر روزه بایست شامل 2300 میلی گرم و یا یک قاشق چای خوری نمک باشد. مناسبترین شیوه برای کنترل نمک گرفتنی، پرهیز از فست فود ها و خوراکی های فرآوری شده است. زیادتر این خوراکی ها محدوده دو تا چهار برابر زیادتر از احتیاج هر روزه تان در خود نمک دارند.


5- شکلات تلخ میل نمایید
شکلات دوست دارید؟ هیچ مسئلهی نیست. در طول دوران قاعدگی هر روزه یک قطعه شکلات تلخ ( با میزان کاکائو 60 درصد یا زیادتر ) قادراست به کم شدن هوس خوراکی یاری کند. بعلاوه شکلات تلخ آنتی اکسیدان های سودمندی دارد که به تثبیت سروتونین یاری می کند. سروتونین خلق و خو را بهبود می دهد.


6- آب را نانظره نگیرید
این مورد شاید برعکس به دید بیاید، اما زیادتر آب میل کردن به جسم یاری می کند آبی که در خود حفظ کرده را آزاد کند، بنابراین التهاب کم شدن نمایان می کند. جسم از ترس اینکه آب کافی به آن نرسد در خود آب جمع می کند. پس اگر چیزی را که می خواهد به آن بدهید، جسم نیز آبی که در خود جمع کرده رها می کند.


7- خوراکی های لبریز از منیزیم میل نمایید
خوراکی های لبریز از منیزیم نظیر لوبیاها، موز، بادام زمینی، و پوست سیب زمینی می توانند التهاب را در دوران قاعدگی کم شدن دهند.


8- ویتامین ها را فراموش ننمایید
اضافه کردن خوراکی های شامل ویتامین به برنامه خوراکی مخصوصا در دوران قاعدگی زیاد باارزش است. ویتامین E قادراست به از بین بردن نشانه ها سندرم پیش از قاعدگی یاری کند. ویتامین E را می توانید در شاهدانه، و زرده تخم مرغ نمایان نمایید. ویتامین B6 قادراست به التیام التهاب و بهبود خلق و خو یاری کند. B6 را در سیب زمینی، موز و غلات نمایان نمایید. در نهایت ویتامین C و زینک به تندرستی تخمدان و دستگاه تناسلی زنان یاری می کنند. ویتامین C را می توانید در گریپ فروت، لیمو ودر کل در مرکبات نمایان نمایید، زینک را نیز می توانید در تخم کدو حلوایی و کدو تنبل نمایان نمایید.


9- اندکی هم خوراکی هایی که دوست دارید بخورید
قبل از اینکه از جای خود بپرید و به سراغ خوراکی های پنیر دار و ماکارونی بروید، اجازه دهید توضیح دهم: در این دوره تنها چیزی که قادراست سبب آرامش خیلی از زنان شود همین تنقلات و خوراکی های پرکالری است، پس بایست مواظب باشیم گرفتار پرخوری نشویم اما در کنارش خود را محروم هم نسازیم. میل کردن پروتئین بدون چربی و فیبر قادراست به ثبات قند خون یاری کند، بنابراین جلوی پرخوری ها را بگیرد.

پزشک سلام


برچسب های
متفاوت متفاوت: برنامه خوراکی خوب برای عادت ماهانه زنان - - - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :1395/02/20-29 ماه قبل
کل بازدید : 643
تعداد بازدید ماه جاری : 643
تعداد بازدید در هفته جاری : 1
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به متفاوت متفاوت: برنامه خوراکی خوب برای عادت ماهانه زنان داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به متفاوت متفاوت: برنامه خوراکی خوب برای عادت ماهانه زنان


مطالب مرتبط با متفاوت متفاوت: برنامه خوراکی خوب برای عادت ماهانه زنان

آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟ آب مروارید چگونه اتفاق می افتد؟
بیماری های مربوط به چشم به دلیل آنکه می تواند از درصد بینایی ما بکاهد باید هرچه سریع تر پیگیری شوند. این بیماری ها در برخی از موارد آنقدر شایع می شوند که باید برای آنها چاره ای اندیشیده شود. برخی از محققان عقیده دارند که شاید ژنتیک در ابتلا به برخی از بیماری ها نقش داشته باشد. هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد هپاتیت ب و ملتهب شدن کبد
ملتهب شدن کبد یا هپاتیت ب توسط چند ویروس انجام خواهد شد ، از بین ویروس ها می توان به مهم ترین و شایع ترین آنها یعنی نوع A و B اشاره داشت. معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A معرفی بیماری و علائم مربوط به هپاتیت A
هپاتیت A نوعی بیماری مربوط به آب و غذا خواهد بود ، در بیماری هپاتیت بررسی ها نشان می دهد که متاسفانه درمان دارویی تأثیر زیادی نخواهد داشت. بیماری آبله مرغان در کودکان بیماری آبله مرغان در کودکان
آبله مرغان یا بیماری chicken pox در زمره ی بیماری هایی قرار دارد که بسیار مسری بوده و در کمترین زمان توسط تماس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی راه های کنترل و درمان آلرژی فصلی
بسیاری از ما با تغییر فصل شروع فصل جدید و تغییرات آب و هوایی دچار مشکلات آلرژی فصلی می شود سرفه آبریزش یکی از مهمترین مشکلات شایعه این بیماری می باشد میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟ میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟
میخچه نوعی بیماری بر روی نقاط فشاری بدن بخصوص در پاها می باشد که حالت پینه بسته شدن پوست بوده و معمولا به صورت خودبه خودی از بین خواهد رفت. بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!! بیماری کبد چرب را جدی بگیرید !!!!
متأسفانه بیماری کبد چرب با علائم هشدار دهنده خاصی همراه نیست و زمانی تشخیص داده می شود که دیگر کار از کار گذشته و آسیب جدی به کبد وارد  کرده است. آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی آشنایی با غذاهای سالم منبع بمب انرژی
غذا خوردن میتونه یکی از لذت های زندگی هر فردی باشه  است اما برای خیلی ها مهم است که چه غذایی استفاده بکنند و چی کار بکنند که انرژی بیشتری به بدن فرد جذب بشه و به قولی بتونین بمب انرژی غذایی داشته باشند چیزی که خیلی ها از ورزشکار گرفته تا دانشجو و.. دنبالش هستند مختصری در مورد هیدروسل مختصری در مورد هیدروسل
هیدروسل به نام لاتین Hydrocele به بیماری تجمع مایع در داخل اسکروتوم یا داخل بخش بیضه است در اصطلاح عادی به آن آب آوردن بیضه گفته میشود خواص درمانی میوه ی زرشک خواص درمانی میوه ی زرشک
زرشک میوه ای است که نه تنها به صورت خام بلکه در غذا هم می توانید از طعم خوشمزه آن استفاده کنید ، زرشک پلو یکی از معروف ترین غذاهایی است که با استفاده از آن طبخ می شود.
مواد غذایی: سدی در برابر اشعه‌های ماورای بنفش مواد غذایی: سدی در برابر اشعه‌های ماورای بنفش
چین و چروک پوستی دیر یا زود روی پوست همه‌ ما نقش می‌بندد. تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که با مصرف آب کافی و مواد غذایی مناسب، پوست خود را در برابر اشعه‌های خورشید قوی‌تر کرده و پیدایش این چین و چروک را به تعویق بیندازیم. با ما همراه باشید... غذاهایی برای جلوگیری از بیماری های قلب و عروق غذاهایی برای جلوگیری از بیماری های قلب و عروق
قلب و عروق یکی از مهم ترین سیستم های بدن است که سلامتی آن اهمیت زیادی دارد. گرفتگی عروق را می توان با رژیم غذایی، و سبک زندگی پیشگیری کرد. پنج نوشیدنی برای کاهش کلسترول بد پنج نوشیدنی برای کاهش کلسترول بد
اگر شما با مشکل افزایش کلسترول خون مواجه باشید بدون شک دنبال خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی می‌گردید که برای مقابله با چربی خونتان مناسب باشد. در این مطلب 5 نوشیدنی را معرفی می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید. گوشت شترمرغ در آینه طب سنتی گوشت شترمرغ در آینه طب سنتی
مصرف گوشت شترمرغ مدتی است که به دلایل مختلف افزایش زیادی یافته و حتماً از خواص آن بسیار شنیده‌اید اما خوب است این نکات را هم از نظر طب ایرانی بدانید... کنترل دیابت با طب سنتی کنترل دیابت با طب سنتی
به بیماران دیابتی توصیه می‌شود سوپ گشنیز، سوپ سبزیجات، ماهی، آبگوشت، خوراک ماهیچه و آلوبخارا، خورشت سیب درختی، کته گشنیز و شوید، شربت آبغوره و رب انار را در برنامه غذایی خود بگنجانند. غذا خوردن آخر شب تقاضای مغز شماست! غذا خوردن آخر شب تقاضای مغز شماست!
محققان دانشگاه بریگامیانگ اطلاعات جدیدی برای علت تمایل شما، دوستانتان، همسایگان و اكثر كسانی كه می‌شناسید به غذا خوردن شبانه یافته‌اند. برخی از قسمت‌های مغز دریافت همان میزان «مواد غذایی زیاد» را در عصر درک نمی‌کنند. مواد غذایی مفید برای رهایی از استرس مواد غذایی مفید برای رهایی از استرس
خوردن مواد غذایی مطمئنا استرس را کاهش می دهند، اما برخی از مواد غذایی هستند که خیلی بهتر این کار را انجام می دهند. ماهی بخورید و با آرتریت روماتوئید مقابله کنید ماهی بخورید و با آرتریت روماتوئید مقابله کنید
افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید (RA) التهاب و درد دارند برخی از غذاها ممکن است التهاب بدن را کاهش داده و درد کمتر شود. و این مواد غذایی شامل میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، روغن زیتون و مهمترین آنها ماهی است. ٩ روش تأمین آهن در بارداری ٩ روش تأمین آهن در بارداری
آهن یک ماده‌ی معدنی لازم برای بدن است که در دوره‌ی بارداری نیز نیاز به آن بیشتر می‌شود. زمانی که نیاز بدن در طول هفته‌ها به آن بیشتر می‌شود بدن متأسفانه نمی‌تواند آن را تولید کند اما قادر به ذخیره‌سازی آن می‌باشد. با ما همراه باشید. مواد غذایی برای اینکه بدنتان بدبو نباشد مواد غذایی برای اینکه بدنتان بدبو نباشد
بوی بد بدن یکی مشکلات رایج فصل گرما است. منبع این بوی بد از درون بدن یعنی از غدد مولد عرق و باکتری‌ها است. بنابراین خالی کردن عطر، اسپری و استفاده‌ی بی‌رویه از دئودورانت‌ها نمی‌تواند به‌طور کامل شما را از شر بوی بدن خلاص کند.


اعصابتان را کنترل کنید اعصابتان را کنترل کنید
وقتی کسی در خیابان با رانندگی بد خود، سد راه شما می‌شود، خونتان به جوش می‌آید؟ وقتی فرزندتان در خانه همکاری نمی‌کند، اعصابتان خرد می‌شود؟ عصبانیت احساسی کاملاً طبیعی و حتی سالم است. اما خیلی مهم است که به طریقی مثبت با آن کنار بیایید.
آیا از پرخوابی رنج می‌برید؟ آیا از پرخوابی رنج می‌برید؟
در حالی كه پزشكان معتقدند هر فردی به طور متوسط روزانه به هفت تا هشت ساعت خواب نیاز دارد ، افرادی هستند كه از پرخوابی رنج می‌برند.
میوه هایی که نمی گذارند بدنتان کم آب شود! میوه هایی که نمی گذارند بدنتان کم آب شود!
شما باید روزی 8 لیوان آب بنوشید، اما چطوری؟ چه مواد غذایی و میوه هایی بدنتان را در مقابل کم آب شدن حفظ می کند و بهتر آب بدن شما را تامین می کند. در این مطلب به شما می گوییم که چگونه میزان آب مورد نیازتان را از طریق مصرف برخی مواد غذایی و میوه ها تامین کنید.
روزانه چه میزان آب باید بنوشیم؟ روزانه چه میزان آب باید بنوشیم؟
یکی از سوالاتی که بسیار پرسیده می شود و به دنبال پاسخ صحیح آن هستد، این است که در طول روز چه مقدار یا چند لیوان آب باید بخوریم تا آب بدن تامین شود. پرسش در مورد میزان نیاز روزانه به آب، پاسخ های ساده ای می تواند داشته باشد از قبیل ین که نیازهای روزانه به این نوشیدنی در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل بسیاری از جمله سلامت بدن، فعالیت روزانه و محلی که فرد در آن زندگی می کند مرتبط می شود.
شاید شما هم «موبوفوبیا» دارید؟! شاید شما هم «موبوفوبیا» دارید؟!
اگر نمی‌توانید یک هفته بدون گوشی تلفن همراه‌تان سر کنید شما هم به جمع معتادان اسمارت فونی اضافه شدید.
عوامل متعدد پنهان چاقی (قسمت اول)، از آلرژی های غذایی تا کمبود خواب! عوامل متعدد پنهان چاقی (قسمت اول)، از آلرژی های غذایی تا کمبود خواب!
عوامل متعددی وجود دارند که دارای پتانسیل افزایش وزن هستند در حالی که در ظاهر چندان مهم به نظر نمی رسند. در این مطلب قصد داریم در خصوص تمام عوامل پنهان چاقی صحبت کنیم. لطفاً ما را همراهی کنید.
نحوه و میزان نمک مصرفی در غذاهایتان! نحوه و میزان نمک مصرفی در غذاهایتان!
بهتر است میزان نمک مصرفی در غذاهایتان را کاهش دهید و در زمینه زیاده روی در مصرف نمک مراقب باشید و حتما از نمک یددار استفاده کنید.
تغذیه در شیردهی باید چگونه باشد؟ تغذیه در شیردهی باید چگونه باشد؟
در صورت تغذیه ی نادرست و ناکافی در دوران شیردهی، مادر بیش از شیرخوار متضرر می شود؛ و با عوارضی همچون پوکی استخوان، مشکلات دندانی، کم خونی و... مواجه خواهد شد.
چهار شگرد خانگی برای درمان اضطراب چهار شگرد خانگی برای درمان اضطراب
احساس اضطراب در زندگی اجتناب ناپذیر است و زمانی اتفاق می‌افتد كه یك اتفاق یا یك محل جدید، شما را دچار چالش می‌كند.
دلایل رها كردن كار دلایل رها كردن كار
حلاوت تمام شدن سرِ وقت یك پروژه شخصی یا كاری، همیشه ماندگار است
خرید بک لینک دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ دانلود بازی کم حجم مدل آستین مانتو