هوالرزاق






مطلبی تازه درباره  از چه میوه هایی می توانیم ویتامین سی بگیریم!

مطلبی تازه درباره از چه میوه هایی می توانیم ویتامین سی بگیریم!

از چه میوه هایی می توانیم ویتامین ث گرفتن کنیم چه میوه هایی این ماده معدنی را در خود جای داده اند و در چه زمینه هایی این ویتامین برای جسم ما خاصیت دارد.

ویتامین سی

هنقدمی که حرف از ویتامین ث می شود، شاید تصور شما بر این باشد که میوه های خانواده مرکبات زیادترین مقدار این ویتامین را دراند. در حالی که اینطور نیست.


مقدار احتیاج هر روزه جسم شما به ویتامین ث ، در روز 75 میلی گرم است. شما می توانید به غیر از مرکبات از طریق استفاده 9 ماده خوراکی دیگر ویتامین ث مورد احتیاج هر روزه را تامین نمایید. ویتامین ث مواد غذایی بسیاری را داراست؛ یکی از فاکتور های لازم پرورش و ترمیم بافت‌های متعدد جسم نظیر تاندون‌ ها، رباط ‌ها و عروق خونی بوده و به جسم در ساخت کلاژن، که پروتئین مورد احتیاج برای پوست است، یاری می ‌کند.


ویتامین ث محلول در آب است به این معنی که جسم نمی ‌تواند آن را بسازد و یا در خود نگه دارد. پس شما بایست از طریق میل کردن مقدار مورد احتیاج جسم به ویتامین ث را تامین نمایید.


توت فرنگی: یک فنجان توت فرنگی قطعه قطعه شده، به اندازه یک پرتقال متوسط ویتامین ث دارد؛ یعنی 98 میلی گرم. افزون بر این توت فرنگی لبریز از منگنز نیز هست که قادراست به حفظ قند خون در ممحدودهه سالم یاری کند. البته بایست دقت نمایید و در انتخاب توت فرنگی همیشه گونه ارگانیک آن را در دید داشته باشید.


آناناس: آناناس یک میوه گرمسیری است که در هر فنجان، 79 میلی گرم ویتامین ث دارد. بر خلاف زیادی از میوه های دیگر، آناناس لبریز از آنزیمی به نام بروملین است که قادراست به هضم مناسبتر پروتئین یاری کند. استفاده آناناس سبب تثبیت سیستم ایمنی بدن، استخوان‌ ها و تندرستی قلبی عروقی می‌ شود.


کلم پیچ: در هر فنجان شامل 84 میلی گرم ویتامین ث است. از آن ‌جا که کلم پیچ به طور متداول در سالاد مصرف می‌ شود، همواره مقدار کافی از آن خورده می ‌شود که به نسبت پرتقال ویتامین ث زیادتری را شخص گرفتن خواهد کرد. هر دو فنجان از کلم پیچ، 150 میلی گرم آنتی اکسیدان است و لازم به ذکر است که این مقدار از کلم پیچ 684 میلی گرم پتاسیم و نزدیک به 7 گرم فیبر نیز دارد.


انبه: یک عدد انبه 122 میلی گرم ویتامین ث دارد و یک منشا غنی آنتی اکسیدانی برای جلوگیری از دژنراسیون ماکولا محسوب می شود.


اسفناج: بایست بدانید این ماده خوراکی لبریز از کاروتنوئید است. این مواد غذایی با همیاری ویتامین‌ ها سبب جلوگیری از سرطان و کلسترول بالا شده و اجازه نمی ‌دهد قدرت بینایی ‌تان کم شدن یابد. ویتامین ث موجود در اسفناج از دژنراسیون ماکولای چشم، آرتروز و سکته‌ی مغزی جلوگیری می ‌کند.


کیوی: فقط دو عدد کیوی کوچک شامل 128 میلی گرم ویتامین ث است و تحقیقات نشان می دهد استفاده این میوه به خواب سریع تر، و بهبود کیفیت خواب از طریق زیاد شدن میزان سروتونین، هورمونی که اثر باارزشی در شروع خواب بازی می کند، یاری می نماید.


پاپایا: نصف یک پاپایای بزرگ مقدار قابل توجه 238 میلی گرم ویتامین ث را داراست. همینطور این میوه منشا مناسبی برای ویتامین A و فیبر نیز محسوب می ‌شود و فایده ضد التهابی دارد.


فلفل دلمه ای: تمام رنگ های فلفل دلمه ای شامل مقادیر بسیارتر ویتامین ث نسبت به یک عدد پرتقال است. به طوری که یک عدد فلفل دلمه ای سبز 95 میلی گرم و یک عدد فلفل دلمه ای زرد 341 میلی گرم ویتامین ث دارد. فلفل دلمه ای زیاد کم کالری است.


نخود فرنگی: نخود فرنگی منشا مناسب پروتئین‌ های گیاهی و آهن است که برای گیاه‌ خواران یک ماده‌ خوراکی سودمند محسوب می‌ شود. نخود فرنگی احتمال پیشرفت برخی از سرطان ‌ها را کم شدن می‌ دهد و از افسردگی، بالا رفتن کلسترول و مریضی دژنراسیون ماکولای چشم جلوگیری می ‌کند. ویتامین ث با تاثیرات منفی رادیکال ‌های آزاد مقاومت می ‌کند و برای همین می ‌تواند از مریضی آب مروارید جلوگیری کند. برای حفظ زیادترین مقدار ویتامین ث نخود فرنگی پیشنهاد می شود برای پخت آن از آب اندکی مصرف نمایید.

آوای تندرستی


مطلبی تازه درباره  از چه میوه هایی می توانیم ویتامین سی بگیریم!

برچسب های
مطلبی تازه درباره از چه میوه هایی می توانیم ویتامین سی بگیریم! - - - - - - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 732
تعداد بازدید ماه جاری : 732
تعداد بازدید در هفته جاری : 2
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به مطلبی تازه درباره از چه میوه هایی می توانیم ویتامین سی بگیریم! داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به مطلبی تازه درباره از چه میوه هایی می توانیم ویتامین سی بگیریم!