هوالرزاق






با سلامتی رژیم خوراکی گیاهی خوب برای عضله سازی!

اگر تمایل به عضله سازی دارید بایست از رژیم خوراکی ویژه در این زمینه یاری بگیرید یکی از این رژیم های خوراکی رژیم گیاهخواری است که درپرورش عضلانی مردم اثرات بی‌شماری خواهد گذاشت این رژیم های خوراکی سسالم ترین روش های خوراکی به شمار می روند و می توانند تندرستی تان را تضمین کنند و در عین حال سبب تثبیت عضلات بدنتان شوند رژیم خوراکی گیاهخواری لاکتوز را در دنباله مطلب شرح خواهیم داد .

رژیم خوراکی 

روز به روز مردم زیادتری به دلیل مزایای تندرستی و نقاط قوت غذا‌ای رژیم خوراکی گیاهخواری به آن روی می‌آورند. با این‌ حال زیادی از بدنسازان به دلیل یک سوال بدیهی در مورد اعمال این تغییر در روش زندگیشان مردد هستند: آیا با این رژیم خوراکی هنوز هم عضله‌سازی امکان پذیر است؟


برای سال‌ها، باور رایج این بود که گوشت تنها راه برای ساخت عضله است. با این حال رژیم‌های گیاهخواری صحیح و خوب که شامل دیگر پروتئین‌های با کیفیت باشد نیز قادراست بهپرورش عضلانی یاری کند و حتما احتیاجی به استفاده استیک گوشت نیست.


منابع پروتئین و گونه های آن برای هر ورزشکار مختلف است و به گونه رژیم گیاهی که آنان اتخاذ کدسته اند بستگی دارد. با نگاهی به بعضی از دسته‌بندی‌های اصلی در بین گونه های گیاهخواری، گونه لاکتو-اوو، رژیمی است که در آن، گوشت، مرغ و ماهی وجود ندارد، اما شامل تخم مرغ و محصولات لبنی که منابع مناسبی از پروتئین هستند می‌باشد. بطور مشابه، یک رژیم خوراکی گیاهخواری لاکتو رژیمی است که بدون گوشت، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ است اما شامل محصولات لبنی می‌باشد. در نهایت، یک رژیم‌خوراکی وگان، رژیمی است که فاقد تمام محصولات حیوانی از جمله تخم مرغ، شیر، پنیر و دیگر محصولات لبنی است. در این مورد، شخص برای تامین احتیاجهای پروتئینی‌اش بایست تنها به منابع پروتئین گیاهی تکیه کند.


کیفیت پروتئین باارزش است
تمام منابع پروتئینی یکسان نیستند. کیفیت آنان به اسیدهای آمینه‌ای بر می‌گردد که پروتئین مورد احتیاج جسم ما را می‌سازند. گوشت، تخم مرغ و فرآودسته‌های لبنی، همواره محبوبترین منابع پروتئینی هستند، زیرا آنان شامل تمام ۹ اسید آمینه الزامی در نسبت‌هایی که ما احتیاج داریم، می‌باشند. از سویی دیگر، بعضی از این پروتئین‌های گیاهی، شامل این اسیدهای آمینه الزامی در نسبت‌های لازم نیستند.


زیادی از منابع پروتئین با منبعء غیر‌حیوانی، همواره تمام این اسیدهای آمینه الزامی را دارند اما امکان پذیر است میزان یک یا دو مورد از آنان پایین باشد. به همین علت، همواره پیشنهاد می‌شود که در طول روز از گونه های غلات، حبوبات، سبزیجات، دانه‌ها و آجیل‌ها مصرف نمایید. به این ترتیب، اگر میزان یک اسید آمینه ویژه در یک ماده خوراکی ناچیز باشد، ماده خوراکی دیگر قادراست به جبران این فقدان یاری کند.


در هر نوبت خوراکی، پروتئین بخورید
آکادمی غذا و رژیم‌های خوراکی پیشنهاد می‌کند ورزشکاران گیاهخواری که به دنبال ساخت عضله هستند، در هر نوبت خوراکی از پروتئین با کیفیت مناسب مصرف کنند. این پروتئین‌ها بایست با گونه های میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و میزان بسیاری آب استفاده شود. بطور کلی، رژیم‌های خوراکی گیاهخواری یا وگان که احتیاجهای انرژی یک شخص را تامین می‌کنند و شامل گونه های مواد خوراکی پروتئینی گیاهی نظیر محصولات سویا، حبوبات نظیر لوبیا یا عدس، غلات، آجیل و دانه‌ها می‌باشند، می‌توانند بدون مصرف مواد خوراکی یا مکمل‌های ویژه، پروتئین کافی برای ورزشکاران را فراهم کنند.

مجله تناسب هیکل


برچسب های
با سلامتی رژیم خوراکی گیاهی خوب برای عضله سازی!

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 462
تعداد بازدید ماه جاری : 462
تعداد بازدید در هفته جاری : 4
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به با سلامتی رژیم خوراکی گیاهی خوب برای عضله سازی! داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به با سلامتی رژیم خوراکی گیاهی خوب برای عضله سازی!


مطالب مرتبط با با سلامتی رژیم خوراکی گیاهی خوب برای عضله سازی!