چجوری از اضطراب و تپش قلب پیشگری کنیم
مسیر فعلی شما در سایت دهکده دانلود بخش دانلود کتاب :
مجله سرگرمی شیثار-->>> سلامتی-->>> چجوری از اضطراب و تپش قلب پیشگری کنیم

چجوری از اضطراب و تپش قلب پیشگری کنیم

  • زمان درج : 4 ماه قبل
  • تاریخ درج : 2019-02-08 09:00:02
  • تعداد بازدید : 53
    بازدید ماه:53
    بازدید هفته:1
  • بخش مربوطه :

تپیدن قلب علامت حیات و زنده بودن شخص است اما اگر این ضربان قلب حالتی غیر عادی داشته باشد تپش قلب ندلگرمیه می شود. تپش قلب سبب احساس انقباض عضلات سیستم قلب در قفسه سینه می‌شود. تپش قلب دلایل مختلفی قادراست داشته باشد اما از بین آن ها می توان به تپش قلب دراثر استرس و نگرانی ذکر نمود. نگرانی یک احساس خیلی ناراحت کننده در شخص است که مبهم بوده و با ترس و وحشت همراه است. برای خواندن دلیل های دچار به نگرانی و تپش قلب دراثر آن و معالجه این مسئله با شیثار همراه باشید.

مطالبی در مورد نگرانی و تپش قلب

برای معالجه نگرانی و تپش قلب دراثر آن چه داروهای گیاهی می توان مصرف نمود ؟
جواب : با سلام
دوست گرامی،نگرانی‌ جمله‌ است‌ از یک‌ احساس‌ ناراحت‌کننده‌ و مبهم‌ ترس‌ ، وحشت ‌، یا ریسک با منبعی‌ ناشناخته‌ که‌
بر شخص مستولی‌ می‌گردد.
برای‌ برخی‌ از مردم این‌ حالت‌ امکان پذیر‌ است‌ ناگهانی‌ روی‌ دهد و بر طرف‌ شود، اما برای‌ برخی‌ دیگر این‌
حالت‌ به‌ صورت‌ مزمن‌ در می‌آید.

نگرانی‌ از دید علمی‌ چندین‌ گونه‌ دارد: نگرانی‌ حاد ناشی‌ از موقعیتی‌ ویژه ‌، آشفتگی‌ در تطابق‌ یافتن‌ با تقویت‌
تازه ‌، آشفتگی‌ نگرانیی‌ عمومی‌ شده ‌، آشفتگی‌ ترس ‌، آشفتگی‌ تنش‌زای‌ پس‌ از حادثه ‌، ترس‌ مرض‌گونه‌ و آشفتگی‌
وسواسی‌ ـ جبری.

نشانه ها‌ رایج‌ مریضی نگرانی و تپش قلب

احساس‌ اینکه‌ یک‌ اتفاق‌ ناشایست‌ یا زیانبار به‌ زودی‌ رخ‌ خواهد داد، خشک‌ شدن‌ دهان ‌، مسئله‌
در بلع ‌، یا خشونت‌ صدا ، تند شدن‌ تنفس‌ و ضربان‌ قلب ‌، تپش‌ قلب‌ ، حالت‌ لرزش‌ یا
پرش‌ عضلات‌ ، ناتوانی‌ جنسی‌ ، انقباض‌ عضلات‌ ، سردرد ، کمردرد ، عرق‌ کردن ، تهوع ‌،
اسهال ‌، کم شدن‌ وزن‌ ، خواب‌آلودگی‌ ، مسئله‌ در تمرکز ، منگی‌ یا غش‌ ، برانگیختن‌پذیری‌ ، خستگی‌ ، کابوس
، مسئله‌ در حافظه.

نگرانی و تپش قلب

بروز آشفتگی‌ در روابط‌ دسته جمعی‌ و شغلی‌ ، زیاد شدن‌ ناگهانی‌ مقدار‌ نگرانی‌ امکان پذیر‌ است‌ سبب‌ بروز حمله‌ هراس‌ و گریز
از موقعیت‌ شود، وابستگی‌ به‌ داروها و نامنظمی‌ ضربان‌ قلب‌ از دیگر نشانه ها این مریضی هستند.

دلایل‌ بروز نگرانی و تپش قلب

فعال‌ شدن‌ مکانیسم‌های‌ دفاعی‌ بدن‌ برای‌ مبارزه‌ یا گریز ترشح‌ آدرنالین‌ از غدد فوق‌کلیوی زیاد شدن‌ می‌یابد، و
موادی‌ که‌ از تجزیه‌ آدرنالین‌ در بدن‌ جمع‌ می‌شوند (کاتکول‌ آمین‌ها) نهایتاً قسمتهای‌ متفاوت‌ بدن‌ را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهند.
تلاش‌ برای‌ پرهیز از نگرانی‌ خود سبب‌ نگرانی‌ زیادتر می‌شود.
استرس‌ با هر منبعء (مثلاً مسائل‌ دسته جمعی‌ یا مالی‌) ، سابقه‌ خانوادگی‌ نگرانی‌ ، خستگی‌ یا کار بیشتر ، وقوع‌
مجدد موقعیتهایی‌ که‌ قبلاً استرس‌زا بوده‌اند یا طی‌ آنان به‌ شخص ضرر‌ رسیده‌ است‌، مریضی‌ جسمانی ، تکامل ‌طلبی‌ غیرمنطقی‌
، ترک‌ اعتیاد و …
ریسک بروز نگرانی را سرعت قسمتیدن به می‌کند.

راه های جلوگیری‌ نگرانی و تپش قلب

از شیوههای‌ کسب‌ آرامش‌ یا مواظبه‌ برای‌ کم شدن‌ استرس‌ بهره‌ بگیرید.
به‌ فکر تغییر روش‌ زندگی‌ خود باشید تا استرس کم شدن‌ یابد.
استرس و نگرانی ایجاد شده را مدیریت نمایید (مدیریت استرس).
از فکر کردنات بی‌ جا و بیش از اندازه دوری نمایید.
سعی نمایید در اجتماعات حضور زیادتری یابید.
سعی نمایید بیشتری با خودتان خلوت ننمایید و خود را از تنهایی دور نمایید (رهایی از احساس تنهایی).

معالجه‌ نگرانی و تپش قلب دراثر آن

نگرانی‌ عمومی‌ شده‌ را می‌توان‌ با معالجه‌ کنترل‌ کرد.
غلبه‌ کردن‌ بر نگرانی‌ اغلب‌ سببات‌ زندگی‌ مناسبتر و خوشنودی‌ قسمت‌تری‌ را فراهم‌ می‌آورد.
روان معالجه ای زمانی احساس کردید که دارای نگرانی هستید، مناسبتر است‌ تحت‌ تحقیق‌ و معالجه‌ از دید موارد ویژه‌ تهدیدکننده‌
یا منبعء استرس‌ که‌ در ناخودآگاه‌ شما است‌ ولی‌ وجود دارد، قرار بگیرید.
به‌ فراگیری‌ شیوههای‌ کم شدن‌ انقباض‌ ناخودآگاه‌ عضلانی‌ مثل‌ بازخورد زیستی‌ و شیوههای‌ کسب‌ آرامش‌ بپردازید.

فعالیت در وقت دچار به نگرانی و تپش قلب

فعالیت در وقت دچار به این مریضی خود را حفظ‌ نمایید.
فعالیت در وقت دچار به این مریضی به کم شدن‌ نگرانی‌ یاری‌ می‌کند.

نگرانی و تپش قلب

دارو معالجه ای برای نگرانی و تپش قلب

داروهای‌ ضدنگرانی‌ مثل‌ بنزودیازپین‌ها برای‌ مدتی‌ کوتاه‌ از داروهای‌ ضدافسردگی‌ برای‌ آشفتگی‌ هراس‌ واز کافئین‌ و دیگر مواد
برانگیختن‌کننده ‌، و نیز الکل‌ مصرف ننمایید.

مناسب است بدانید : راههای سادۀ مهار استرس، نگرانی و تپش قلب

اکنون که نشانه ها حالت استرس و نگرانی را کاملا گرفتنیم، بایست به دنبال راههای مهار آن باشیم. ابتدا بدانیم که مغز انسان مناسبترین داروها را می‏سازد و مناسبترین معالجه ها را در خودش گنجانده است. فقط راه مصرف آنان را بایست یافت و آن هم احتیاج به اندکی تمرین و ممارست دارد. در اینجا به راههای مهار استرس بر اساس تجربیات شخصی و توصیهات دکتران کارشناس می‏پردازم:

۱ – نفس عمیق به مدت چند دقیقه

۲ – پیاده روی و گام زدن

۳ – سرگرم شدن به کاری ویژه مثلا نظافت منزل یا رانندگی (پرت کردن حواس خودمان به جایی دیگر)

۴ – تماس با چند دوست (حضوری یا تلفنی)

۵ – گوش دادن به یک موسیقی بی‏کلام

۶ – ورزش و تحرک (ترجیحا در جمع)

۷ – فکر کردن و تجسم مثبت از موقعیتی دیگر و مکانی دیگر

۸ – در آغوش کشیدن کسی که دوستش داریم

۹ – عدم توجه به نشانه ها استرس

۱۰ – مدیتیشن و ریلکسیشن

۱۱ – تماشای طبیعت، دریا

۱۲ – توکل به خدا و سپردن تمام چیز به دست او

عصر ایران