چگونه جلوی پوسیدگی دندان را بگیریم
مسیر فعلی شما در سایت دهکده دانلود بخش دانلود کتاب :
مجله سرگرمی شیثار-->>> سلامتی-->>> چگونه جلوی پوسیدگی دندان را بگیریم

چگونه جلوی پوسیدگی دندان را بگیریم

  • زمان درج : 3 ماه قبل
  • تاریخ درج : 2019-08-04 09:00:01
  • تعداد بازدید : 19
    بازدید ماه:19
    بازدید هفته:1
  • بخش مربوطه :

مسواک زدن درست و مصرف نخ دندان از روش های مواظبت از دندان ها می باشند. دندان ها در زیبایی چهره مردم اثر باارزشی ایفا می کنند. به همین دلیل مواظبت از دندان ها ارزش خیلیی دارد. افزون بر مسواک و نخ دندان ، مصرف دهانشویه‌ های شامل فلوراید نیز برای پیشگیری از پوسیده شدن دندان ها ، پیشنهاد می شود. برای خواندن راه های مواظبت از دندان ها در مقابل پوسیده شدن ، با شیثار همراه باشید.

مواظبت از دندان ها در مقابل پوسیده شدن

پزشک کیوان ساعتی: پوسیدگی دندان ، رایج‌ترین مریضی عفونی است که منشأ باکتریال و میکروبی دارد و از زمانی که
این مریضی آغاز می‌شود تا وقتی که به حفره تبدیل شود و احتیاج به بازسازیداشته باشد، مدت وقت نه‌چندان
کوتاهی به طول می‌انجامد و با مدیریت و مشاوره خوب با دنداندکتر در این مجال می‌توان روند رو به پیشرفت
مریضی را متوقف کرده و برای خوب شدن و بازسازی دندان اقدامات شایسته‌ای انجام داد به این معنی که پوسیدگی دندان‌ها
تا قبل از تبدیل به حفره در دهان قابل برگشت بوده و احتیاج به مداخله دنداندکتری برای بازسازیندارد .

در این وقت دهانشویه‌های فلوراید که با دوز بالاتر و نسخه دنداندکتر در دسترس هستند، اثربخشترین شیوه در توقف روند
پوسیدگی هستند و فلوراید‌هایمحلی در مطب و زیر دید دنداندکتر از راهکارهای دیگر است.

مواظبت از دندان ها در منزل

اما در منزل، حفاظت از طریق رعایت اصولی و بهداشت دهان، مصرف منظم از نخ دندان در کنار مسواک‌زدن و
مصرف کمتر از میان نوبت‌های شیرین همگی از راه‌های اثربخش در متوقف کردن روند پوسیدگی است.

مواظبت از دندان ها در مقابل پوسیده شدن

این پوسیدگی‌های اولیه در دندان‌ها با توجه به رعایت مصرف منظم از نخ دندان در کنار مسواک‌زدن و مصرف
کمتر از خوراکی‌های شیرین و رژیم خوراکی سالم و بازرسی منظم و دوره‌ای سه ماه دندان‌ها با مصرف رادیوگرافی
جهت تحقیق پیشرفت یا توقف پوسیدگی از باارزش‌ترین فاکتور های در کنترل پوسیدگی‌های دندان است.

زیادتر بدانید: راهکارهای مواظبت از دندان ها

بسته ماندن دهان به مدت هفت تا هشت ساعت سبب جمع شدنتعداد بیشتری باکتری در
دهان می‌شود. به همین علت مسواک زدن قبل از صبحانه اولین قدم رعایت بهداشت دهان محسوب می‌شود.

حداقل روزی یک بار از نخ دندان مصرف نمایید.

در صورت مصرف مواد قندی، این مواد را همراه با نوبت‌های اصلی خوراکی استفاده نمایید.

استفاده شیر و لبنیات و مواد خوراکی شامل فلوراید نظیر ماهی.

مصرف میوه و سبزیجات تازه نظیر هویج، کاهو و سیب در بین نوبت‌های خوراکی.

مصرف دهان‌شویه سدیم فلوراید یا ژل یا خمیردندان شامل فلوراید.

مواظبت از دندان ها در برابر پوسیدگی

اگر چیزی روی میزان دندان را پوشانده است آن را پاک نمایید.

در صورتی که مجال مسواک زدن بلافاصله پس از صرف خوراکی ندارید، حتما دهان خود را با آب بشویید این کار سبب رقیق شدن اسید‌های تشکیل شده در دهان می‌شود.

سیگار نکشید چون سیگار برای تندرستی دهان و دندان خیلی زیان آور است.

هر شش ماه یک بار به دنداندکتر رجوع نمایید.

در صورت مشاهده زخم، قرمزی، خونریزی از لثه، پایین آمدن یا دور شدن لثه از دندان، زخم عفونی و زخم دراثر دندان غیرطبیعی حتما به دنداندکتر رجوع نمایید.

جام جم آنلاین و تندرستی نیوز