هوالرزاق






دستاورد های جدید برای قد بلند شدن

دستاورد های جدید برای قد بلند شدن

همیشه راه هایی برای اینکه قد بلند تر شوید پیدا میشود و علم در راه پیشرفت برای سلامتی و افزایش قد است و امروز تعدادی از این راه های تازه رو براتون داریم

قد نهایی شما به وراثت و محیط وابسته است، بنابراین تصور این که قد نهایی فقط به زمینه ارثی مربوط می‌‌شود، غلط است. عوامل محیطی مانند ورزش، تغذیه، وضعیت خواب، بیماری و استرس بر پرورش قد شما تاثیر می‌‌گذارند.

شما بر روی ژن‌های خود کنترلی ندارید، ولی کنترل عوامل محیطی در اختیار شماست. پس می‌‌توانید برای اصلاح قد خود راه‌های زیر را امتحان نمایید.

1- ورزش نمایید:

ورزش‌های کششی مثل یوگا، ژیمناستیک، شنا یا حتی تلاش برای صاف ایستادن به افزایش قد کمک می‌‌کنند. مایع بین مفصلی یک مایع با قابلیت ارتجاعی می باشد که با ورزش مناسب می‌‌توانید آنرا کش بیاورید. تمرین‌های ورزشی زیر، نمونه‌ای از ورزش‌های مناسب برای کمک به پرورش قد می باشد ولی توجه داشته باشید که ورزش، حداقل 2 ساعت با خوردن غذا فاضله داشته باشد.

کشش پا:

به پشت بخوابید و تصور نمایید که یک جعبه را با کف پای راست فشار می‌‌دهید. تا 5 بشمارید، همین کار را با پای چپ انجام دهید.
بر روی شکم بخوابید و همین ورزش را تکرار نمایید.

کشش باسن:

به پشت بخوابید و زانوهایتان را تا سینه بالا بیاورید. آنها را با دست گرفته، بکشید.

در همان زمان از طریق دهان بازدهم نمایید و ماهیچه‌های شکم را به داخل بکشید. در حالی که پاها را صاف می‌‌نمایید نفس بکشید و هوا را از طریق بینی به داخل ریه وارد نمایید.

2- تغذیه مناسب و کافی داشته باشید:

مقدار و نوع غذاهایی که می‌‌خورید بر روی قد، پرورش و سلامت شما تاثیر دارد. برای دریافت کافی پروتئین و سایر مواد مغذی مهم، روزانه باید گروه‌های غذایی متفاوت و منابع غذایی گوناگون در برنامه غذایی شما وجود داشته باشد.

ضمن این که از برنامه غذایی مناسب استفاده می‌‌نمایید، به توصیه‌های زیر برای افزایش قد توجه نمایید:

غذاهای نشاسته‌ای مثل سیب زمیین تنوری، نان و مربا، اسپاگتی یا غلات آماده مصرف انتخاب‌های مناسبی هستند ولی غذاهایی که مقدار قند یا شکر زیادی دارند مناسب نیستند.

● سعی نمایید در هر وعده غذا، زیاد نخورید. پیشنهاد می‌‌شود تعداد وعده‌های غذا را در روز به حدود 5 وعده برسانید و حجم هر وعده را کم نمائید.

پروتئین‌های زود جذب و با کیفیت بالا مثل شیر، ماست، پنیر و مرغ یا ماهی مصرف نمایید.

استخوان‌های شما برای پرورش نیاز به کلسیم، فسفر، منیزیم، ید، ویتامین A دارند. عضلات نیز برای پرورش به پروتئین و کربوهیدارت نیازمندند. بنابراین برای بلند شدن قد و پرورش استخوان‌ها و عضلات، رژیم معمول شما باید غنی از مواد زیر باشد:

کلسیم در شیر و لبنیات، بادام و قندق، کنجد، کلم، اسفناج و بامیه وجود دارد.

فسفر در گوشت قرمز، مکیان، ماهی، زرده تخم مرغ، لوبیاهای خشک، آجیل، غلات، غلات کامل، نخود سبز، ذرت، شکلات و دانه‌ها فراوان است.

منیزیم در سبزی‌های با برگ سبز تیره مثل اسفناج همچنین مغزها، دانه‌ها و برخی غلات کامل دیده می‌‌شود.

غذاهای دریای تامین کننده خوب ید هستند و در کشور ما لازم می باشد در مواردی که نیاز به مصرف نمک است، از نم یددار استفاده شود.

جگر به خصوص کبد ماهی، کره، هویج، سبزی‌های برگ سبز تیره و زرد رنگ مناب خوب ویتامین A هستند.

پروتئین‌ها در گروه گوشت و لبنیات فراوان‌تر هستند.

کربوهیدرات در غذاهای نشاسته‌ای مثل برنج، نان، سیب‌زمینی، ذرت و سایر غلات وحبوبات و نیز در برخی میوه‌ها وجود دارد ولی برای اجتناب از دریافت زیاد انرژی باید از مصرف بیش از حد کربوهیدرات پیشگیری نمود.

توصیه می‌‌شود شب‌ها بعد از غذا خوردن حداقل 2 ساعت استراحت نمایید، سپس برای خوابیدن آماده شوید.


دستاورد های جدید برای قد بلند شدن

برچسب های
دستاورد های جدید برای قد بلند شدن - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 2,039
تعداد بازدید ماه جاری : 2,039
تعداد بازدید در هفته جاری : 5
تعداد علاقه مندی ها : 0
تعداد 0رای به دستاورد های جدید برای قد بلند شدن داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به دستاورد های جدید برای قد بلند شدن