هوالرزاق






آیا شما هم دهن بینید و در برابر تبلیغات ضعیف هستید

آیا شما هم دهن بینید و در برابر تبلیغات ضعیف هستید

آیا شما هم تعدادی دوست دارید که در برابر تبلیفغات ضعیف هستند و هرچیزی که تبلیغ میشه رو میخرند و دربرابر بتبلیغات بدون فکرکردن تنها خرید میکنند و یه جورایی هرچیزی تبلیغ میکنند میخرند؟؟ و دنبال راه حل این مشکلات هستید

اثر جادویی تبلیغات
اینک این سوال قبل می‌آید که چرا تبلیغات روی برخی از ما، اثر بیشتر و ماندگار‌تری دارد؟ از تبلیغات که بگذریم این سوال قبل می‌آید که چرا اصولا برخی از ما هر چیزی را که می‌‌شنویم باور می‌‌کنیم‌؟


راستش باید بگویم بیشتر از آن که موضوع مربوط به خود تبلیغات و زرق و برق آن باشد، پذیرفتن تبلیغ‌ ‌یا هر حرفی که می‌‌شنویم، به خصوصیتی بر‌می‌‌گردد که به خود شنونده‌‌ حرف (یا گیرنده‌‌ تبلیغ) مربوط می‌شود. خصوصیتی که باعث می‌شود افراد در هر سمت و رده‌ای که باشند، بدون تفکر، بدون تأمل کافی و بدون تحلیل و بررسی، حرفی را که می‌شنوند دربست بپذیرند و باور کنند و حتی آن را به حافظه سپرده و سپس در اولین فرصتی که به دست می‌آید برای شخص دیگری بازگو نمایند (که در این صورت تبدیل به شایعه ساز هم می‌‌شوند!) و البته همین ویژگی می باشد که افراد را ساده‌لوح معرفی کرده‌‌ یا قابلیت اعتماد‌پذیری آنها را خصوصاً در سمت و مسئولیت‌هایی که دارند، تحت تأثیر قرار می‌دهد! به نظر شما این خصوصیت‌‌یا ویژگی چیست و چه نام دارد؟ بعضی‌ها می‌گویند این ویژگی، همان تلقین‌پذیری است! زمان ی سخن از تلقین و تلقین‌پذیری به میان می‌آید، به‌‌یاد آزمایش‌های قرن ۱۹ می‌افتیم؛‌‌یعنی زمان ی که برای درمان بیماری‌ها از روش تلقین و هیپنوتیزم استفاده می‌شد.

اولین بار در سال ۱۸۴۲، «جیمز برید» از این روش استفاده کرد و متوجه شد که اگر فردی به‌طور مداوم و ثابت به نقطه‌ای نورانی و شفاف خیره شود، به علت تمرکز حواس و خستگی عضوی، پس از مدتی به خواب می‌رود اما بعداً متوجه شد که این تصور صحیح نیست و عامل اصلی این خواب، تأثیرات ناشی از تلقین است. ‌‌یعنی ناشی از تکرار‌‌ یک کلمه در حالت هیپنوز. بعدها هم «شارکو»، که هیپنوتیزم را از جنبة مادی و فیزیولوژیکی بررسی کرد، معتقد شد که استعداد تلقین‌پذیری در همه افراد‌‌یکسان نیست و عوامل دیگری‌ مانند خواست فرد، درجه تلقین‌پذیری و… مؤثر هستند. با این توضیحات می‌توانیم نتیجه بگیریم که تلقین‌پذیری حالتی می باشد که در خواب مصنوعی (در حالت هیپنوتیزم) کاربرد ویژه خود را دارد. در حالی که آنچه مورد نظر ماست در بیداری انجام می‌شود، نه در خواب!

حال این سؤال قبل می‌آید که آیا تلقین در بیداری هم داریم‌‌یا نه؟ در جواب باید به نوع دیگری از تلقین اشاره کنم که «تلقین به نفس هوشیارانه» نامیده می‌شود و مبدع آن ، آن را زمان ی ابداع کرده که متوجه شده سوژه‌های تلقین، در مقابل تلقینات هیپنوتیزمی‌ مقاومت می‌کنند و به تدریج به این نتیجه رسید که «تلقین»‌‌یعنی تحمیل‌‌یک‌ اندیشه به مغز انسان، و این عملاً محقق نمی‌شود مگر در شرایطی که مفهوم تلقین، قبلاً مورد قبول سوژه قرار گرفته باشد، که البته، این هم دیگر تلقین نیست، بلکه «خود تلقینی» می باشد و در این حالت، سوژه‌‌یا آن را قبول می‌کند و‌‌یا حداقل به آن فکر می‌کند، پس تلقین در خواب مصنوعی را تبدیل به تلقین در بیداری کرد و اسمش را گذاشت: «تلقین به نفس هوشیارانه». البته با این روش به عنوان‌‌یک روش درمانی، انتقاداتی وارد می باشد که در حوصله بحث ما نیست، منتها متوجه می‌شویم که حتی در تلقین در بیداری هم، نوعی فکر و بررسی و تأمل وجود دارد و از آن مهم‌تر «تکرار» نقش اساسی در آن ایفا می‌کند. در حالی که خصوصیت مورد نظر ما، اغلب حتی بدون تکرار هم کار خود را انجام می‌دهد. بنابراین احتمالاً این خصوصیت ارتباطی به تلقین (اقلاً در شکل مرسوم آن) ندارد و شاید به همین دلیل می باشد که بعضی‌ها به آن می‌گویند «دهن‌بینی».

دهن بینی
منظور از دهن‌بینیحالتی می باشد که فرد، چشم بسته و بدون تعقل، به دهان طرف مقابل چشم دوخته و بدون فکر و‌ اندیشه هر چه را می‌شنود باور می‌کند و می‌پذیرد. این دهن‌بینی ‌‌یا هر اسم دیگری که بر آن بگذاریم، مختص دسته خاصی از افراد نیست و تقریباً در هر قشر و رده که بگردید، چندتایی از این افراد پیدا می‌نمایید. اینک ببینیم چه کسانی هر چیزی را که می‌شنوند قبول کرده و می‌پذیرند؟

طبقه‌بندی افراد از نظر دهن بینی
دسته اول افرادی هستند که «عادت کرده‌اند» هر چه را که بشنوند بپذیرند! در واقع این افراد در طول عمرشان آموزش خاصی در جهت تفکر در مورد آنچه که می‌شنوند دریافت نکرده و تمرینی ندارند. شاید هم هنوز از این ناحیه آسیب نخورده‌‌اند تا حواس‌شان را جمع‌تر کنند! به هر حال این‌ها همیشه همین طور بوده‌اند، الآن هم، همان الگوهای قبلی‌شان را تکرار می‌کنند اما جای آموزش و ‌‌یادگیری دارند و می‌توانند با فراگیری روش‌های تجزیه و تحلیل و جایگزین کردن «عادت جدید»، «عادت قبلی» را کنار بگذارند.

دسته دوم کسانی هستند که به طور واضحی می‌دانند نباید هر حرفی را باور کنند، اما نحوه برخورد با موضوعات جدید و تحلیل و بررسی شنیده‌ها را نمی‌دانند. این‌ها نیز نمی‌دانند با آنچه که می‌شنوند چگونه برخورد کنند، آنها را از چه فیلترهایی بگذرانند، در چه کوره‌هایی قرار دهند ‌‌یا از چه آنزیم‌هایی برای هضم آن استفاده نمایند و متأسفانه تنها زمان ی از این ناحیه ضربه خوردند برایشان ‌‌یادآوری می‌شود که باید زودتر خود را مجهز به سپر بررسی و تحلیل می‌کردند. خوشبختانه این دسته هم با آموزش می‌توانند به سطح قابل قبول و درک و تجزیه و تحلیل برسند. دسته سوم هم کسانی هستند که انگار‌‌یک محفظه تو خالی، بین گوش و مغزشان کار گذاشته شده، به طوری که هیچ‌‌یک از شنیده‌های آنها، این قدرت را ندارد که از آن محفظه خارج شده و به مغزشان برسد، بنابراین بعید می باشد آموزش بتواند تأثیری بر این دسته بگذارد. اما دسته‌های اول و دوم می‌توانند تحت آموزش‌هایی از راه م گام اتی‌‌یا پیشرفته قرار بگیرند و زودباوری و دهن‌بینی خود را کنار بگذارند.

شش گام برای این که دهن بین نباشیم
در این جا‌‌یکی از ساده‌ترین روش‌ها، برای تجزیه و تحلیل و بررسی آنچه که می‌شنویم ارائه می‌شود، روشی که به سادگی می‌توان آن را به کار بست و نتایج آن را دید و شش گام دارد:


اول این که آنچه را می‌شنویم با خود تکرار کرده (یا اگر در تصمیم‌گیری ما اهمیت دارد‌‌یادداشت کرده) و درباره آن فکر کنیم.
در گام دوم، در مورد آنچه شنیده‌ایم سؤالاتی می‌سازیم و با استفاده از منابعی که در دسترس داریم به آنها پاسخ می‌دهیم.
در مرحله سوم، سعی می‌کنیم معانی متفاوت آن را درک و حتی کشف کنیم و با عقل سلیم و منطق مقایسه نماییم.
در گام چهارم به گوینده، اهداف و ویژگی‌های او هم توجه کرده و آنها را در نتیجه‌گیری‌مان لحاظ می‌کنیم.
در مرحله پنجم اگر نیاز باشد قبل نیازهای لازم را برای درک بیشتر، تهیه و مطالعه می‌کنیم.
و بالاخره در گام ششم اگر قابل باور و درست بود آن را باور کرده و به عنوان‌‌ یک داده اطلاعاتی جدید وارد زندگی خود می‌کنیم.

مثالی برای گام ‌های شش گانه
استفاده از این گام ‌ها، بسته به اهمیت موضوع می‌تواند از نظر کمی ‌و کیفی، تغییراتی هم داشته باشد که به تشخیص شنونده اعمال می‌شوند و می‌توان مثلاً در گام پنجم، مشاوره با افراد ذی‌صلاح را بدان افزود. برای مثال شایعه‌ای درباره یک شرکت تولیدکننده مایع سفیدکننده توسط یکی از رقبای آن منتشر شد. شایعه‌ این بود که به دلیل ترکیبات نامناسب، شستن لباس با این مایع باعث پوسیدگی ناگهانی و زودرس لباس خواهد شد. اگر شما خریدار این مایع سفید کننده بودید و مثلاً ‌ده عدد از آن در انبار منزلتان موجود بود با شنیدن این شایعه چه می‌کردید؟

در گام اول شایعه را با خود تکرار و درباره آن فکر نمایید. بدیهی می باشد که این شایعه در تصمیم شما برای استفاده از مایع تأثیر خواهد داشت، پس نمی‌توانید بی‌تفاوت از کنار آن عبور نمایید.

در گام دوم سؤالاتی در ارتباط با موضوع بسازید و از خود بپرسید: آیا تا کنون استفاده از این مایع سفیدکننده باعث پوسیدگی لباس‌هایم شده است؟ اگر خیر، آیا ممکن است‌ ترکیبات مواد تشکیل‌دهنده آن ناگهان تغییر کرده باشد، به طوری که باعث پوسیدگی شود؟ آیا تغییر ‌ترکیبات روی قوطی‌‌ یا شیشه‌ آن، قید شده است؟ آیا ممکن می باشد یک تغییر سهوی و اتفاقی در کارخانه روی داده باشد؟ منبع اعلام کننده‌ این خبر چیست؟ آیا خود کارخانه این خبر را اعلام کرده یا منبع نامعلوم است؟ آیا ممکن می باشد منبع اعلام‌کننده، غرض خاصی داشته باشد و سؤالاتی از این قبیل. سعی نمایید برای این سؤالات پاسخ‌هایی بیابید.

در مرحله سوم کوشش نمایید این شایعه را بهتر درک کرده تا با عقل سلیم بسنجید، ‌مثلاً اگر در این چند زمان که از مایع سفید کننده استفاده کرده‌اید مشکلی برای لباس‌ها ایجاد شده، این شایعه می‌تواند از نظر منطقی درست باشد و یا عقل سلیم حکم می‌کند اگر تغییری ناخواسته در ترکیبات مایع ایجاد شده باشد، خود کارخانه تولید کننده برای پیشگیری از خراب شدن اعتبار خود این موضوع را اعلام کرده و یا حتی مایعات سفید کننده‌‌ مشکل‌دار را از مغازه‌ها جمع‌آوری ‌کند و یا حداقل به‌طور رسمی اعلام ‌نماید که مایع های مذکور، برای مصارف خاصی (مثلاً‌ لباس‌های روغنی) مورد استفاده دارد.

در گام چهارم به گوینده و اهداف او توجه نمایید. اگر گوینده نامعلوم می باشد و اسم و رسم خود را اعلام نکرده، چه بسا غرض داشته و تنها قصدش تخریب شرکت رقیب بوده باشد. معمولاً‌ اخبار موثق را مسئولین دولتی امور بهداشتی یا خود کارخانه یا سایر افراد مسئول اعلام عمومی می‌کنند، نه یک منبع خبری ناشناس و مجهول.

در گام پنجم اگر موضوع برایمان خیلی مهم باشد می‌توانیم با متخصصان و صاحب‌نظران مشورت کرده یا در این زمینه مطالعه و بررسی و تجربه بیشتری داشته باشیم. مثلاً می‌‌توان یک قطعه لباس یا پارچه را چند بار پشت سرهم به طور آزمایشی با این مایع سفید کننده شست و نتیجه را دید و بالاخره با تمام این اطلاعات در گام ششم تکلیف نهایی را روشن می‌نمایید که در این مثال به دلیل عدم اثبات (بعد از تجربه) و ناموثق بودن منابع خبر، بهتر می باشد استفاده از مایع سفید کننده را ادامه دهید.

زیبــاشــو دات کام


آیا شما هم دهن بینید و در برابر تبلیغات ضعیف هستید

برچسب های
آیا شما هم دهن بینید و در برابر تبلیغات ضعیف هستید - - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 1,493
تعداد بازدید ماه جاری : 1,493
تعداد بازدید در هفته جاری : 3
تعداد علاقه مندی ها : 0
تعداد 0رای به آیا شما هم دهن بینید و در برابر تبلیغات ضعیف هستید داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به آیا شما هم دهن بینید و در برابر تبلیغات ضعیف هستید


مطالب مرتبط با آیا شما هم دهن بینید و در برابر تبلیغات ضعیف هستید

چگونه رایحه عطر رو ماندگارتر کنیم چگونه رایحه عطر رو ماندگارتر کنیم
اگر شما هم مثل من عاشق خرید عطر و استفاده از اون هستید و با این مسئله مشکل دارید که عطرهایی که استفاده میکنید و خریداری میکنید اون قدری که دوست دارین ماندگار نیست و با تغییر برند و کیفیت عطر هم باز این مشکل در جای خودش پابرجاست و به دنبال حل این مشکلین؟ روش تهیه کاچی چهار مغز روش تهیه کاچی چهار مغز
با سلام مجدد خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی ما امروز بعد از مدتی تاخیر دستور تهیه کاچی 4 مغز روبراتون داریم در روزهای گذشته دستور تهیه کاچی رو براتون قرارداده بودیم و کاچی معمولی رو براتون توضیح دادیه بودیم که چگونه تهیه میشه و قبل از اونم از خاصیت کاچی و مزایایی که برای شما دوستان داره براتون گفته بودیم و پست هایی رو با این عنوان براتون مطرح کرده بودیم که میتونین از اونا استفاده بکنید با روابط بهتر زندگی خود را شادتر کنید! با روابط بهتر زندگی خود را شادتر کنید!
چنانچه مهم ترین روابط زندگی تان را بپرورانید خودتان شادتر و قوی تر خواهید بود می خواهید نزد دوستان محبوب باشید! می خواهید نزد دوستان محبوب باشید!
نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، یکی از اصلی ترین نیازهای روانی هر انسانی است‎ با کودک لوس و خودرای اینگونه برخورد کنید. با کودک لوس و خودرای اینگونه برخورد کنید.
بچه هاي لوس مدام بهانه مي گيرندو از هيچ چيز راضي نيستند من همینم که هستم، خطرناک ترین جمله دنیاست؟ من همینم که هستم، خطرناک ترین جمله دنیاست؟
شاید فکر می کنید در بهترین جای دنیا قرار دارید و آنچه دارید، کافی است و دیگر نیازی به تلاش بیشتر ندارید. هر زمانی که برچسب بهترین یا کافی ست را بر خود بزنید، همان لحظه سیر نزولی رشد تان آغاز می شود. میوه هایی که نمی گذارند بدنتان کم آب شود! میوه هایی که نمی گذارند بدنتان کم آب شود!
شما باید روزی 8 لیوان آب بنوشید، اما چطوری؟ چه مواد غذایی و میوه هایی بدنتان را در مقابل کم آب شدن حفظ می کند و بهتر آب بدن شما را تامین می کند. در این مطلب به شما می گوییم که چگونه میزان آب مورد نیازتان را از طریق مصرف برخی مواد غذایی و میوه ها تامین کنید. آشنایی با نکاتی مهم درباره میان وعده ها! آشنایی با نکاتی مهم درباره میان وعده ها!
بعضی اوقات ما درباره مصرف میان وعده ها زیاده روی می کنیم. بی حوصلگی، تشنگی، هوس کردن، افسردگی و عدم ورزش از جمله عواملی هستند که باعث می شوند به سراغ تنقلات ناسالم برویم. فواید و روش هایی برای سحرخیز بودن فواید و روش هایی برای سحرخیز بودن
سحرخیزی فواید بسیاری در بر دارد‎ آموزش مسئولیت پذیری به فرزندان آموزش مسئولیت پذیری به فرزندان
یکی از اهداف مهم تربیتی والدین این است که فرزندانی متعهد و مسئولیت پذیر تربیت کنند
بهترین راه از بین بردن موهای زائد بهترین راه از بین بردن موهای زائد
بهترین راه از بین بردن موهای زائد چیست و چگونه موهای زائد غیر هورمونی را از بین ببریم آموزش درست کردن مرغ مجلسی آموزش درست کردن مرغ مجلسی
مشکل عمده خانم ها در مواقعی که مهمان دارند غذا درست کردن است از آنجا که تمامی خانم های ایرانی عادت دارند که مهمانی های مجلل را با چندین نوع غذا برگزار کنند مسائل جنسی رو از کجا و چه کسی باید آموخت مسائل جنسی رو از کجا و چه کسی باید آموخت
واقعا مسائل جنسی رو باید از چه کسی و کجا آموخت ،پدرو مادر خانواده و یا مدرسه و دوسستان. و آنها اطلاعاتشان را از چه کسی گرفته اند و آیا اطلاعات آنها درست است مدل رنگ مو ویژه تابستان 93 مدل رنگ مو ویژه تابستان 93
در زیر مطلبی در مورد رنگ مو تابستان 93 و همچنین طرز تهیه و فرمولاسیون این رنگ های تابستان + بقیه رنگهای سال رو برای خانم های خوش چهره و زیبا گذاشتم 5 تیپ شخصیت که باید از آن ها خلاص شد 5 تیپ شخصیت که باید از آن ها خلاص شد
بعضی تیپ های شخصیت در اطراف ما تیپ های فوق العاده بد و نابود کننده های هستند که باید هرچه زودتر از دست اون ها خلاص شد خواب بعد از سحری کمکی برای روزه داران خواب بعد از سحری کمکی برای روزه داران
خواب مناسب و به اندازه یکی از عوامل است که ميتونه روزه رو برای روزه داران راحتر بکنه و یکی از زمان هایی که میشه خواب تقریبا مناسبی داشت خواب بعد از سحری است 5 نکته برای وقت افطار ماه رمضان 5 نکته برای وقت افطار ماه رمضان
همیشه از نکاتی در مورد سحرهای ماه رمضان براتون مطالبی داشتیم و امروز مطالبی از زمان افطار براتون داریم نکاتی که وقت افطار بهتره رعایت کنید کم استفاده ترین وسائل سیسمونی نوزاد کم استفاده ترین وسائل سیسمونی نوزاد
خیلی از خانواده در هنام به دنیال اومدن بچه سعی میکنند سیمونی خیلی خیلی کامل و خوبی برای کودکان خودشون مهیا کنند اما غافل از اینکه تهیه کردن یک سیسمونی کامل همیشه هم خوب نیست و حتی خیلی از وسائل سیسمونی هست که اصلا به کار نمی آید بهترین راه ها و بدترین راههای مصرف ماهی بهترین راه ها و بدترین راههای مصرف ماهی
ماهی یکی از بهترین و مقوی ترین غذاهایی است که برای همه توصیه میشود ولی این ماهی انواع متفاوت تهیه کردن دارد که بعضی از اون ها هم خیلی خوب نیست اما در هر صورت ماهی غذای فوق العاده ای است که باید حتما استفاده کنید با کودک بد خواب چه کنیم با کودک بد خواب چه کنیم
آیا شما هم کودک بدخوابی دارید ونمیدونید با کودک بد خواب خودتون چه کنید و شده شب ها از مشکل بدخوابی کودک خودتون عاصی بشید و... ندونین چی کار کنید


مدل های زیبای روسری Aker مدل های زیبای روسری Aker
امروز طرح هایی از مدل های روسری Aker رو براتون داریم مدل هایی زیبا و دوست داشتنی که مدل های تازه برای سال جدید است
مدل های کفش شیک و زمستانی مرداونه Massimo Dutti مدل های کفش شیک و زمستانی مرداونه Massimo Dutti
امروز مدل هایی از کفش های شیک و زمستونی Massimo Dutti رو براتون داریم
مدل دستکش های شیک زنانه مدل دستکش های شیک زنانه
امروز تعدادی از مدل های  دستکش های زیبا زنونه رو براتون داریم مدل هایی متفاوت که فکرنم به سختی بتونین پیداشون کنین اما مدل های زیبایی هستند
مدل کفش مردانه اسپرت Massimo Dutti مدل کفش مردانه اسپرت Massimo Dutti
امروز تعدادی از مدل ای کفش  Massimo Dutti رو براتون داریم ، مدل هایی ا سپرت
فواید عرق کردن فواید عرق کردن
زمان ی صحبت از عرق کردن می شود، فقط به جنبه منفی آن یعنی بوی نامطبوع آن فکر می کنیم، در حالی که عرق کردن به عنوان یکی از فرایندهای طبیعی بدن و یکی از نعمت های خدادادی، دارای فواید بیشماری برای حفظ تندرستی است.
تاثیر مستقیم نحوه زندگی بر روی پوست تاثیر مستقیم نحوه زندگی بر روی پوست
شیوه زندگی شما میتونه بر سلامتی شما و تک تک اجزاء بدنتون تاثیر مستقیم داشته باشه ، که امروز تنها نگاهی کردیم به تاثیر زندگی بر روی پوست شما دوستان
جواد خیابانی به حرف های نکونام جواد خیابانی به حرف های نکونام
جواد خیابانی جزء گزارشگرانی است که حرف و حدیث و حاشیه فراوانی همیشه در پی و اطرافش بوده است و میشه گفت بیشترین اذیت ها را در گروه کاری خودش میبیند
دید آنا نعمتی درباره دوست خود دید آنا نعمتی درباره دوست خود
دید آنا نعمتی درباره دوست خود
گفت و گوی خانوادگی با نفیسه روشن گفت و گوی خانوادگی با نفیسه روشن
امروز گفت وگوی تازه ای با نفیسه روشن رو براتو داریم گفت و گویی خانوادگی با این بازیگر تقریبا پرکار تلویزیون درباره خانواده  وزندگی
ناگفته های جنیفر انیستون از زندگی و جدایی از بردپیت ناگفته های جنیفر انیستون از زندگی و جدایی از بردپیت
جنیر انیستون یکی از ستارهگان جذاب فیلم های هالیوودی بوده و البته هست که امرو زپای صحبت های او و البته نا گفته هایش از زندگی و جدایی اش از بردپیت نشته ایم
خرید بک لینک دانلود آهنگ دانلود بازی کم حجم مدل آستین مانتو