هوالرزاق






آشنایی با نکاتی مهم درباره میان وعده ها!

آشنایی با نکاتی مهم درباره میان وعده ها!

بعضی اوقات ما درباره مصرف میان وعده ها زیاده روی می کنیم. بی حوصلگی، تشنگی، هوس کردن، افسردگی و عدم ورزش از جمله عواملی هستند که باعث می شوند به سراغ تنقلات ناسالم برویم.

مصرف میان وعده ها

 بعضی اوقات ما درباره مصرف میان وعده ها زیاده روی می کنیم. بی حوصلگی، تشنگی، هوس کردن، افسردگی و عدم ورزش از جمله عواملی هستند که باعث می شوند به سراغ تنقلات ناسالم برویم. بیرون آمدن از چرخه میان وعده های ناسالم کار سختی است.برای اینکه بتوانید میان وعده ای سالم داشته باشید بهتر است این نکات را در دیدداشته باشید:
 
آب بنوشید. بیشتر زمان ها، افراد علائم تشنگی را به عنوان گرسنگی تعبیر می کنند. اگر متوجه شنظرکه هوس چیزی شیرین یا آبکی کرده اید، پس ممکن است فقط تشنه باشید. یک لیوان شربت آبلیمو نوشیده تا دوباره انرژیتان را به دست آورید. انرژی که آب به شما می دهد، کافئین و قند نمی توانند برایتان فراهم کنند.


همه تنقلات را دور از دسترسو یک جا نگه دارید. با این شیوه دیگر به طور تصادفی به سراغ آنها نمی روید. بیشترین دلیلی که ما به سراغ تنقلات می رویم بی حوصلگی است. برای جلوگیری از این امر همه تنقلات را در جایی دور از دسترس مثل قفسه های بالای کابینت نگه دارید. به این ترتیب دیگر هن گام راه رفتن در اشپزخانه چشمتان به آنها نیفتاده و کمتر احتمال دارد به سراغشان بروید.


تنقلات مضر نخرید. اگر تنقلات مضر خریداری نمایید، پس آنها را خواهید خورد. اگر می خواهید سالم تر شوید، پس خرید این تنقلات را به طور کامل فراموش کرده و دیگر آنها را به خانه نیاورید!


کمی تکان بخورید! جلوی کامپیوتر نشسته اید که حس می نمایید باید چیزی بخورید، زمانی چنین احساسی داشتید، از جای خود بلند شده و برای 5 تا 10 دقیقه راه بروید. برخی اوقات به میان وعده احتیاجی ندارید، فقط کمی تغییر و جابه جایی لازم است تا دوباره انرژیتان برگردد.به این ترتیب تا وعده بعدی غذایی انرژی مورد احتیاجتان تامین می شود.


هویج بخورید. گاهی دلتان می خواهد چیزی بجوید. زمانی این اتفاق افتاد و نتوانستید آن را از ذهنتان بیرون نمایید، بهتر است به سراغ سبزیجاتی مثل هویج بروید. شیرینی و بافت خاص آن هوس هایی که مربوط به گرسنگی نیستند فرو می نشاند و شما را از مصرف تنقلاتی که کالری بالایی دارند دور می کند.


میان وعده ها را تقسیم نمایید. اگر گرسنه هستید، پس تنقلات را در بخش های کوچک تقسیم کرده و مقدار تقسیم شده را روی میز بگذارید. زمانی یک شیشه بزرگ کره بادام زمینی روی میز باشد امکانش بیشتر است که همه ی آن را بخورید! کمی خودتان را کنترل کرده و پیش از شروع به خوردن به خودتان اجازه دهید از تنقلات کمی که روی میز است لذت ببرید.


راز مصرف میان وعدههای هوشمندانه ، حفظ تمرکز هواس است. زمانی شما شروع به خوردن می نمایید و در همین حین حواستان به چیزی که می خورید جمع است، بهتر می توانید بین خستگی و گرسنگی تفاوت قائل شوید. به این صورت زمانی گرسنه هستید میان وعده یتان را خورده و در صورتی که خسته و بی حوصله باشید یکی از شیوه های بالا را امتحان می نمایید. بدنتان می تواند احتیاج شما را به بهترین وجه تشخیص دهد.

دکتر سلام


آشنایی با نکاتی مهم درباره میان وعده ها!

برچسب های
آشنایی با نکاتی مهم درباره میان وعده ها! - - - - - - - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 2,094
تعداد بازدید ماه جاری : 2,094
تعداد بازدید در هفته جاری : 4
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به آشنایی با نکاتی مهم درباره میان وعده ها! داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به آشنایی با نکاتی مهم درباره میان وعده ها!