اگر گوشت قرمز نمیخورد این مزایا رو از دست داده اید
مسیر فعلی شما در سایت دهکده دانلود بخش دانلود کتاب :
مجله سرگرمی شیثار-->>> سبک زندگی-->>> اگر گوشت قرمز نمیخورد این مزایا رو از دست داده اید

اگر گوشت قرمز نمیخورد این مزایا رو از دست داده اید

  • زمان درج : 4 ماه قبل
  • تاریخ درج : 2019-02-03 21:00:02
  • تعداد بازدید : 67
    بازدید ماه:67
    بازدید هفته:1
  • بخش مربوطه :

گوشت قرمز یکی از پربار ترین منابع پروتئین مورد احتیاج جسم است که استفاده به اندازه ان برای جسم الزامی است. اما گروهی از مردم هستند که به هر علتی گوشت قرمز استفاده نمی کنند. امروز می خواهیم چند پیشنهاد خوراکی باارزش به این مردم داشته باشیم. با شیثار همراه باشید تا ببینیم عدم استفاده گوشت قرمز چه مسائلی برای جسم به وجود می آورد

پیامد عدم استفاده گوشت قرمز

متوقف کردن استفاده گوشت بایست هوشمندانه و در قالب یک رژیم خوراکی سالم و متعادل باشد.
بعضی توصیههای اثربخش خوراکی برای کسانی که مایل به استفاده هیچ گونه محصول حیوانی نیستند،
از قرار زیر است.

پیامد عدم استفاده گوشت قرمز

مواظب فقدان ویتامین ب ۱۲ باشید:

فقدان ویتامین ب ۱۲ در کسانی که از استفاده محصولات حیوانی پرهیز می کنند، شایع است
و در موارد شدید نیاز به استفاده مکمل دارد. این ویتامین در محصولاتی از قبیل خوراکی های دریایی،
ماهی، تخم مرغ و لبنیات نیز یافت می شود و تنها منشا آن گوشت قرمز نیست.

به اندازه آهن استفاده نمایید:

مکمل های آهن در کسانی که محصولات حیوانی از جمله گوشت قرمز را استفاده نمی کنند،
تحت دید دکتر الزامی است. با این حال اگر شما گرفتار کم خونی فقر آهن نیستید،
می توانید از محصولاتی نظیر اسفناج، آجیل هایی نظیر پسته، جعفری، چغندر قند، عدس
جو و کلم بروکلی بهره ببرید.

پروتئین سبزیجات را فراموش ننمایید:

خیلیی از خوراکی های گیاهی منابع پربار از پروتئین هستند و برای کسانی که میلی به استفاده
گوشت قرمز ندارند، اضافه کردن آجیل و دانه ها، حبوبات، دانه های کامل نظیر گندم و جو،
و نخود فرنگی به رژیم خوراکی پیشنهاد می شود.

تخم مرغ را فراموش ننمایید:

تخم مرغ یک خوراکی ی کامل و لبریز از پروتئین حیوانی است. شما می توانید اگر گوشت قرمز
استفاده نمی نمایید و در صورتی که گرفتار کلسترول بالا نیستید، هر روزه از مزایای این ماده خوراکی
سود ببرید. زمان خرید تخم مرغ، سعی نمایید که گونه ارگانیک آن را انتخاب نمایید.

مسائل عدم استفاده گوشت قرمز

بیشتر آرد نخورید:

اشتباه بزرگ بیشتر مردمی که به استفاده گوشت علاقه ای ندارند، استفاده بیش از اندازه آرد است. استفاده آردهای تصفیه شده ضمن این که شما را گرفتار اضافه وزن فوری می کند، فاکتوری برای دچار به سوء غذا است. به جای استفاده آرد سفید موجود در شیرینی ها، کوکی ها و یا گونه های نان ها و ماکارونی، می توانید سبزیجات، سالاد و یا آب سبزیجات را انتخاب نمایید تا از این طریق ویتامین ها، مواد معدنی، و فیبر به اندازه را گرفتن نمایید.

ماهی ها را درست انتخاب نمایید:

اگر به استفاده گوشت قرمز رغبت ندارید، اما ماهی هنوز جزو رژیم خوراکی تان است، از انتخاب ماهی های بزرگ چرب نظیر ماهی آزاد یا تن پرهیز یا استفاده آنان را ممحدوده نمایید زیرا این گونه ماهی ها امکان پذیر است شامل مقادیر بیشتری فلزات سنگین باشند که البته برای بچهان و مادران باردار خیلی پرمخاطره هستند. می توانید ماهی های چرب نظیر ماهی ساردین و ماهی سفید را با خیال راحت استفاده نمایید.

بد نیست بدانید عوارض گوشت قرمز چیست؟

با توجه به عوارض استفاده بیش از اندازه این ماده خوراکی به دید می‌رسد که این هشدارها
کاملا به جا است و استفاده‌کننده‌ها بایست زیادتر نسبت به این اخطارها هوشیار باشند.

مسائل عدم استفاده گوشت قرمز

بیشتره‌روی در استفاده گوشت قرمز احتمال دچار به مریضی‌های قلبی و عروقی، فشارخون بالا، کلسترول خون و بعضی از سرطان‌ها را زیاد شدن می‌دهد. بنابراین ضروری است که با ترفندها و شیوه‌هایی تاثیرات منفی گوشت قرمز را کم شدن دهید. ساوقت‌های تندرستی عمومی بی‌وقفه در حال هشدار دادن در خصوص استفاده بیش از اندازه گوشت قرمز هستند.

عوارض گوشت قرمز

با توجه به عوارض استفاده بیش از اندازه این ماده خوراکی به دید می‌رسد که این هشدارها کاملا به جا است و استفاده‌کننده‌ها بایست زیادتر نسبت به این اخطارها هوشیار باشند. چون بیشتره‌روی در استفاده گوشت قرمز احتمال دچار به مریضی‌های قلبی و عروقی، فشارخون بالا، کلسترول خون و بعضی از سرطان‌ها را زیاد شدن می‌دهد. بنابراین ضروری است که با ترفندها و شیوه‌هایی تاثیرات منفی گوشت قرمز را کم شدن دهید.

مقدار مورد احتیاج بدن

درست است که گوشت قرمز یک ماده خوراکی سودمند بوده و برای تندرستی جسم ضروری و الزامی است اما بایست بدانید که بیشتر کارشناسان بر این باور هستند که حدبیشتر احتیاج جسم به این ماده خوراکی ۵۰۰ گرم در هفته یا ۷۰ گرم در روز است. بیش از این مقدار ریسک دچار به مسائل قلبی و عروقی و بعضی سرطان‌ها نظیر سرطان کلورکتال و سرطان سینه را زیاد شدن می‌دهد.

افزون بر این به دید می‌رسد این ماده خوراکی سبب ضرر به بافت‌های پستانی دختران نوجوان و خانم ها جوان می‌شود. به دید می‌رسد که استفاده مقدار بالای این ماده خوراکی دو مرتبه در هفته یا زیادتر سبب ایجاد تغییراتی در فلور روده می‌شود. به این ترتیب تعادل بین باکتری‌هایی که در روده زندگی می‌کنند از بین رفته و بنابراین منجر به بروز مسائل بیشتری می‌شود. حواستان باشد که تاثیرات منفی استفاده بیش از اندازه گوشت‌های قرمز صنعتی نظیر سوسیس، کالباس و غیره زیادتر است.

عصر شهروند و برنا