هوالرزاق






ماکارونی سد چاقی

ماکارونی سد چاقی

لاغری و پیشگری از چاقی اینبار با طعم و مزه اسپاگتی و ماکارونی در انتظار شماست

اگر یکبار این روزها خودتان را وزن نمایید و یک بار هم اواخر زمستان، حتما به این نتیجه می‌رسید که در پایان فصل سرد دچار اضافه وزن شده‌اید. می‌پرسید چرا؟ دلیل‌اش روشن است. با شروع زمستان و سرد شدن هوا، افراد تمایل بیشتری به خانه‌نشین‌ شدن و لذت بردن از گرمای مطبوع ‌خانه به جای ورزش کردن و پیاده‌روی دارند و همین خانه‌نشینی طولانی‌مدت سبب افزایش مصرف خوراکی‌های موجود در خانه می‌شود که این امر، بالا رفتن چند کیلویی وزن را بعد از سرمای زمستان در پی دارد. اگر نمی‌خواهید نزدیکی‌های عید مجبور شوید رژیم‌های سفت و سخت بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که این 6 توصیه زمستانی را برای جلوگیری از اضافه وزن جدی بگیرید.

غذاها ی خانگی بخورید

زمستان و سرمای هوا، میل افراد را به خوردن افزایش می‌دهد، بنابراین اگر می‌خواهید بعد از این زمستان سرد دچار اضافه وزن نشوید، بهتر می باشد که به جای خوردن هله‌ و هوله‌های پرکالری، انبوهی از خوراکی‌های خوش‌مزه و سالم خانگی را در یخچال، فریزر و قفسه‌های کابینت‌تان قرار دهید تا هر وقت گرسنگی به سراغ‌تان آمد با خوردن آن هم میل به خوردن‌تان را پاسخ دهید و هم در پایان فصل سرد خوش اندام بمانید. برای این کار باید مقداری چیپس، میوه‌های بدون شکر، انواع مغزها و کنسروهای کم یا بدون نمک را داخل کابینت ذخیره نمایید. یخچال‌تان را از کلم‌ بروکلی، گل‌کلم، کنگر و کاهو خالی نگذارید زیرا معمولا افراد در ماه‌های سرد سال از خوردن مایعاتی مثل آب به مقدار لازم غافل می‌مانند و مصرف این‌گونه سبزیجات می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند. مصرف فراوان شیر و ماست را هم در زمستان فراموش ننمایید زیرا کلسیم بالای این مواد غذایی سبب می‌شود که احساس سیری زودتر به سراغ‌تان بیاید. خوب می باشد که این روزها خوردن گوشت‌های کم‌چربی مثل گوشت بوقلمون یا سینه‌مرغ و ماهی‌های چربی مثل ماهی آزاد را از یاد نبرید. برای پیشگیری از سرماخوردگی هم نوشیدن روزانه حداقل یک لیوان آب پرتقال یا لیموشیرین را به شما توصیه می‌کنیم.

ماکارونی سبوس‌دار بخورید

در حالی که بسیاری از افرادی که در رژیم‌های مختلف غذایی به سر می‌برند از خوردن انواع کربوهیدرات‌ها مثل نان، برنج یا ماکارونی منع می‌شوند اما متخصصان توصیه می‌کنند که برای رهایی از اضافه وزن و افسردگی زمستانی بهتر می باشد ماکارونی را در فهرست غذایی هفتگی‌تان قرار دهید. خوردن غذایی مثل ماکارونی (مخصوصا ماکارونی سبوس‌دار) به شما کمک می‌کند که زودتر سیر شوید و برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید. همچنین مصرف ماکارونی سبب افزایش سطح سروتونین خون می‌شود که این امر کاهش افسردگی در فصل سرد و دلگیر زمستان به همراه دارد. در ضمن، مصرف غلاتی مثل ماکارونی وضعیت سیستم ایمنی بدن‌تان را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود که شما کمتر سرما بخورید. اگر تا به امروز از فواید بسیار ماکارونی خبر نداشتید و همین الان متحول شدید و تصمیم به مصرف آن گرفتید، بهتر می باشد این توصیه را هم نادیده نگیرید: ماکارونی به شرطی باعث کنترل وزن شما در زمستان می‌شود که آن را با سس‌های کم‌چرب خانگی میل نمایید و برای تهیه آن از سس‌های چرب و پرکالری حاضری استفاده ننمایید، منظور ما سس‌هایی می باشد که اجزای عمده تشکیل‌دهنده‌شان را سبزی‌ها تشکیل می‌دهند.

از غروب به بعد مراقب باشید

یکی از دلایل چاق شدن افراد در زمستان طولانی‌بودن شب‌هاست! وقتی که از ساعت 5، 6 بعد از ظهر هوا تاریک می‌شود و شما به خانه برمی‌گردید و هنوز وقت زیادی تا خوردن شام باقی مانده می باشد قاعدتا ترغیب به خوردن هله‌هوله‌های مختلف تا رسیدن وقت شام می‌شوید. برای جلوگیری از این کار بهتر می باشد خوردن انواع میوه‌، چای، قهوه رقیق و کم‌شکر و شیر را امتحان نمایید. در ضمن حواس‌تان باشد که کوتاه شدن روز و کم شدن وقت شما خانم شاغل سبب روی آوردن‌تان به غذاها ی حاضری و سرشار از انرژی نشود. بد نیست که هر وقت فرصت داشتید چند نوع غذای نیمه‌آماده تهیه و در فریزر نگهداری نمایید و وقتی که کمبود وقت داشتید از آنها برای تهیه شام بهره ببرید.

خیلی سراغ شیرینی‌ها نروید

اگر دقت کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که اشتهای افراد در روزهای سرد نسبت به خوردن انواع شیرینی‌ها، شکلات و کاکائو افزایش می‌یابد و این افزایش اشتها هم عاقبتی جز چاقی در پی ندارد، بنابراین برای فرار از این نوع چاق شدن همیشه یک تکه کیک، شیرینی یا شکلات کم‌چرب و کم‌شیرینی که خودتان در خانه تهیه کردید را به همراه داشته باشید یا برای جلوگیری از خوردن شیرینی و شکلات، آدامس بدون شکر بجوید تا ذهن‌تان از خوردن شیرینی‌ها غافل بماند. اگر هم به جشن تولد یا عروسی دعوت شدید و احساس می‌نمایید که نمی‌توانید اشتهای خودتان را در برابر کیک و شیرینی‌های خوش‌مزه کنترل نمایید، به شما توصیه می‌کنیم که به اندازه دو قاشق غذاخوری فندق یا بادام‌زمینی با یک عدد سیب در خانه میل نمایید. این طوری اشتها‌ی‌تان کور می‌شود و دیگر میل به خوردن کیک و شیرینی در جشن به سراغ‌تان نمی‌آید.

سروقت غذا بخورید

یکی از مشکلات زمستان این می باشد که افراد نزدیک غروب که از سرکار یا دانشگاه برمی‌گردند شکم خود را با خوراکی‌های پرکالری پر می‌کنند و اواخر شب و نزدیک به ساعت خواب اقدام به خوردن شام می‌کنند و یک قدم به اضافه وزن نزدیک‌تر می‌شوند. این روزها که هوا زود تاریک می‌شود، بهترین فرصت می باشد که شما یک شام سبک و زودهنگام را میل نمایید و خوردن میوه و شیر را به ساعات پایانی شب دو2 ساعت قبل از خواب) اختصاص دهید. اگر تنها 6 هفته این کار را تکرار نمایید هم آن را به صورت یک عادت برای خود درآورده‌اید و هم به وزن ایده‌آل‌تان نزدیک‌تر شده‌اید.

از مصرف ویتامین D غافل نشوید

کوتاه و ابری بودن هوا در زمستان سبب می‌شود که بدن ما جذب کمتری از ویتامین D در اثر تابش نور خورشید داشته باشد. از طرفی ویتامین D هم باعث کنترل سطح کلسیم و فسفر خون می‌شود و هم به استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. جالب می باشد بدانید، مطالعات نشان داده‌اند که کاهش سطح ویتامین D در خون رابطه مستقیمی با افزایش وزن دارد، بنابراین در زمستان به هیچ‌وجه نباید در مصرف غذاها ی حاوی ویتامین D صرفه‌جویی نمایید. به یاد داشته باشید که بهترین منابع غذایی حاوی ویتامین D ماهی ساردین، ماهی تن، تخم‌مرغ، شیر کم‌چرب و درنهایت انواع لبنیات هستند.


ماکارونی سد چاقی

برچسب های
ماکارونی سد چاقی - - - - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 5,172
تعداد بازدید ماه جاری : 3,418
تعداد بازدید در هفته جاری : 1
تعداد علاقه مندی ها : 0
تعداد 0رای به ماکارونی سد چاقی داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به ماکارونی سد چاقی