هوالرزاق






نقش تبلیغات در خانواده های ایرانی

نقش تبلیغات در خانواده های ایرانی

هر روز صبح برای نوگلان باغ امید برنامه‌ای با عنوان شکوفه‌ها پخش می‌شود.

نقش تبلیغات در خانواده های ایرانی

برنامه‌های مهاجر

هر روز صبح برای نوگلان باغ امید برنامه‌ای با عنوان شکوفه‌ها پخش می‌شود. بخش اعظم برنامه با پخش تصویر تعدادی بچه روی صندلی‌های کنار هم در محیطی کوچک می‌گذرد. مجری برنامه یا همان خاله مجری از بچه‌ها نام‌هایشان را می‌پرسد (که البته تا اینجا فرق چندانی با خاله نرگس ندارد) و بعد از آن بینندگان را به دیدن «یه برنامه» دعوت می‌کند. این «یه برنامه» اصولا تصاویری است از هنرنمایی‌های گروه اجتماعی برنامه در مکان‌های مختلف. مثلا در مهدکودکی، مدرسه‌ای جایی. چون در تمام طول پخش برنامه، بالای تصویر شماره تلفن‌هایی حک شده که شما می‌توانید از طریق تماس با یکی از آنها، گروه شکوفه‌ها را در مجالس خود ببینید.

مسابقه

یکی از مسابقاتی که خاله انجام می‌دهد: «بچه‌ها کی می‌تونه پنج بار بگه دایی چاقه، چایی داغه» و ما شاهد تلاش همه بچه‌ها هستیم و این چیزی بین پنج تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

گریم

اگر از پارکی یا شهربازی‌ای عبور کرده باشید، حتما هنرمندی را دیده‌اید که صورت بچه‌ها را نقاشی کرده و آنها را تبدیل به روباه، خرس، سگ، گرگ، چلپاسه و… می‌کند. حالا شما در این برنامه می‌توانید تمام روند تبدیل‌شدن یک خردسال به یک سگ را تماشا نمایید.

جالب توجه‌ترین نکته حین پخش برنامه، تبلیغاتی است که به صورت زیرنویس به نمایش درمی‌آید. می‌توانید حدس بزنید اکثرشان در مورد چیست. دستگاه‌های تقویت جنسی! که اصرار زیادی دارند به هولوگرامشان توجه شود. از اینها که بگذریم، شما کودکی را تصور نمایید که در خانه نشسته و مشغول تماشای خاله و شیرین‌کاری‌هایش است و در عین حال از مادرش می‌پرسد: «مامان لارجر باکس چیه؟ منم می‌خوام!»

مسابقه تلفنی

این برنامه بی‌نظیر است. این را جدی می‌گویم. به نظرم صدا و سیمای خودمان چنین چیزی کم دارد. مطمئنم جذابیتش خیلی خیلی بیشتر از «فاصله‌ها» و اینهاست.

شرح ماجرا:

مجری پرانرژی(!) برنامه، که اکثر مواقع جوانی است با تیپ و قیافه‌ای منحصربه‌فرد به نام مثلا: «آقا مهدی»، از شما می‌خواهد با شماره‌های برنامه تماس بگیرید و رمز مسابقه را حدس بزنید. البته گاهی هم به جای استاد – آقامهدی – از چند خانم جوان استفاده می‌شود.

شرح مسابقه:

اگر در این مسابقه شرکت می‌نمایید، باید یک کلمه را که پاسخ مسابقه است، پیدا نمایید. در طول تاریخ این مسابقه، فکر نمی‌کنم تا حالا قبل آمده باشید که کسی برنده شود. چرا؟ خط بعدی را بخوانید.

نقش تبلیغات در خانواده های ایرانی

یک قسمت از مسابقه:

گوشه تصویر نوشته شده – – – ش.

یعنی رمز مسابقه، کلمه‌ای چهار حرفی است که پایانش «ش» دارد. حالا این کلمه حول و حوش چه مضمونی است؟ هیچ کس نمی‌داند! شما باید زنگ بزنید به آقامهدی و هر کلمه چهارحرفی را که پایانش «ش» دارد و به نظرتان می‌رسد، به عنوان پاسخ بیان نمایید؛ شاید جواب مسابقه باشد!

علت جذابیت:

تمام جذابیت مسابقه مربوط به این رقابت هوشمندانه نیست. ماجرای اصلی در فاصله بین تماس‌های شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد. جایی که یک موزیک (گاهی آدم فکر می‌کند دارد به خود کلمه «موزیک» توهین می‌کند!) پخش می‌شود و مجری برنامه در حال انجام حرکات موزون، روی آن لب هم می‌زند. یک بار ببینید عاشقش می‌شوید. شرط می‌بندم.

آموزش میکاپ

در این برنامه مجری که خودش یک آرایشگر و میکاپ آرتیست است یا حداقل بهش می‌خورد این کاره باشد(!)، روی سر و صورت یک دختربچه، فنونش را اجرا کند. آخر سر با یک کوچولو روبه‌رو هستیم که ریخت و قیافه‌اش شبیه کوچولوها نیست. باز هم می‌توانید تصور نمایید که «دختربچه کوچولوی توی خونه» پس از تماشای برنامه از مادرش می‌خواهد: «مامان منم می‌خوام این شکلی شم.»

در طول برنامه، شماره تلفن آرایشگر و سالن زیبایی‌اش را می‌بینید و گاهی تصویر برخی عروس خانم‌هایی که ایشان رویشان فعالیت داشته، پخش می‌شود. توصیه ما این است که اگر بیماری قلبی دارید، به این تصاویر نگاه ننمایید، چون دیدن عروس‌هایی که شبیه شخصیت‌های «آواتار» شده‌اند، احتمال دارد ناراحتتان کند.

برنامه‌های طنز

– فردی با عنوان استاد «ط» روبه‌روی شما نشسته و با میمیک عجیب و غریبش برایتان لطیفه تعریف می‌کند. یکی از لطیفه‌های استاد: «آقا! کچله می‌ره تو آرایشگاه. همه نگاهش می‌کنن. می‌گه ببخشید.»

اخبار

– اخبار طنزی پخش می‌شود که بخشی از آن را به سمع و نظرتان می‌رسانم. «جوانی ۱۸ ساله، یک دست و یک پا معلول، با امکانات کم در عرض ۹۹/۵۵/۲۹ روز قله اورست را نقاشی کرد.»

«چهار شناگر در حال غرق‌شدن از نجات غریق‌ها درخواست کمک کردند. یکی از شناگرها چون روی مایویش گل داشت، به‌عنوان کشاورز نمونه راهی زندان شد.» «بن‌لادن با لادن ازدواج کرد.»

آیتم نمایشی

مثلا جلسه انتخاب بازیگر در یک دفتر سینمایی است. یک زوج با لباس دهاتی وارد می‌شوند. مرد می‌گوید: «آقا سریال یوسف و زلیخا رو دیدین؟ من نقش گونی رو داشتم. قیصر رو دیدین؟ اون صحنه که کفشش رو کرد تو پاش و قمه رو درآورد و بعد رفت مستراح؛ من همون بودم که توی مستراح بغلی گفتم اهم. ما تازه توی روستای خودمون هم جشنواره داریم. جایزه میخ طویله طلایی می‌دیم…» واقعا ادامه‌اش را می‌خواهید بخوانید؟!

 

توجه به هولوگرام جنسی

اگر سری به دادگاه جرایم دارویی در خیابان مطهری بزنید، احتمالا با شکایاتی روبه‌رو خواهید شد که به این شبکه‌ها مربوط هستند. شاکیان افرادی هستند که از محصولات و داروهای معرفی‌شده توسط این شبکه‌ها و شبکه‌های مشابه‌شان استفاده کرده‌اند و دچار آشفتگی هاپزشکی شده‌اند.

به دنبال رد یکی از این شرکت‌ها رفتیم. محصول، یک دستگاه کوچک‌کننده بینی است که روی بینی سوار می‌شود و با ور رفتن مکانیکی با بینی، آن را کوچک کرده و به آن فرم می‌دهد! از آنجایی که شماره تلفن ثابتی برای تبلیغات ندارند و همیشه از خطوط اعتباری استفاده می‌کنند، پیداکردن آدرس کار سختی بود. اما با جست‌وجو و پرسش‌وجوی فراوان بالاخره دفترشان را یافتیم. آپارتمانی بود حوالی یکی از میدان‌ها. زمانی رسیدیم، کسی جواب نداد. زنگ همسایه را زدیم و از آنها جویای سرگذشتشدیم.خانواده های ایرانی

«روزی نیست که خریدارها، یکی از این محصولات رو پس نفرستند و به دنبال پولشان نیان. زمانی که اینها اینجا بودن، هر روز بساط قایم‌باشک بازی و دعوا داشتیم. فقط کوچک‌کننده بینی نمی‌فروختن. همه این محصولاتی که تبلیغشون رو می‌بینین، برای خریدارها می‌فرستادن. از همون دستگاه بینی بگیر تا محصولات عجیب و غریب تقویت جنسی. یک سال بیشتر اینجا نبودن. سریع جاشون رو عوض می‌کنند. کلا روندشون این‌طوریه. همیشه در فرارن.» جملاتی که پایین صفحات قبل رو خواهید دید، عین جملاتی است که برای تبلیغ کالاهای هیجان‌انگیزشان استفاده کرده‌اند.

نکته: در این شبکه‌ها اصول پوشش بانوان مثلا رعایت می‌شود، اما در تبلیغ، به هیچ وجه این‌طور نیست!

– با شکم شل و بزرگتون خداحافظی نمایید.

– برای همه افراد خانواده ایرانی.

– در عرض ۱۰ روز عضلات شکم خود را سفت و زیبا نمایید.

– پکیج‌های سه‌گانه… را با دیگر محصولات(!) اشتباه نگیرید.

– به دلیل کارایی فوق‌العاده و سابقه طولانی، قابل قیاس با فرآورده‌های دیگر ندارد!!

– داروی ترک اعتیاد با ۱۳ مکمل رایگان.

– کرم حلزون اصل، قرص تقویت جنسی، پودر سفیدکننده دندان، داروی ضدوسوسه، داروی تنظیم خواب، روغن شترمرغ، سی‌دی روان‌کاوی.

– پکیج فوق‌العاده

– داروی پاک‌سازی پوست، فرم‌دهنده سینه، تقویت قوای جنسی

– برای همه اعضای خانواده در همه سنین!!

– انگشترهای جادویی

– اگر مشکلات زندگی شما را از همسرتان دور کرده(!)، از انگشترهای جادویی استفاده نمایید.

(تصویر یک خانم و آقا که هر دو چنین انگشتری در دست دارند. حین عبور از کنار یکدیگر، انگشترهایشان به صورت اتفاقی به هم برخورد می‌کند و به سمت هم برمی‌گردند… تیزر همین جا به پایان می‌رسد!)

– این محصول کار پروتز را انجام می‌دهد.

– آیا دوست دارید خالکوبی‌تان را اصلاح نمایید؟

– در هر زمان و هر مکان (!) فقط پنج دقیقه از آن استفاده نمایید.

– افزایش هشت الی ۱۰ سانت قد، بدون بازگشت

– چاقی صورت و گونه‌گذاری از طریق رشد و حجم عضلات

– رفع چین و چروک و لک

– پاک‌کننده تتو

– آیا از عوارض خالکوبی می‌ترسید؟


نقش تبلیغات در خانواده های ایرانی

برچسب های
نقش تبلیغات در خانواده های ایرانی - - - - - - - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 1,349
تعداد بازدید ماه جاری : 1,349
تعداد بازدید در هفته جاری : 8
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به نقش تبلیغات در خانواده های ایرانی داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به نقش تبلیغات در خانواده های ایرانی


مطالب مرتبط با نقش تبلیغات در خانواده های ایرانی