هوالرزاق






تست روان‌شناسی: میزان استرس و اضطراب خود را بسنجید

تست روان‌شناسی: میزان استرس و اضطراب خود را بسنجید

در برخی مطالعات، با استفاده از مقیاسی مشابه، معلوم شده است که افراد مبتلا به بیمار ی‏های حاد امتیاز بالاتری در این آزمون به دست می‌‏آورند. برای تعیین میزان استرس خود در فهرست زیر، امتیاز هر یک از رویدادهای تجربه‌شده خود را طی ۱۲ ماه گذشته در نظر بگیرید و در ‌‌نهایت، حاصل‏‌جمع امتیاز‌هایتان را محاسبه نمایید. سپس بخش «تفسیر آزمون» و در ‌‌نهایت بخش «یک برنامه‏ عملیاتی برای مدیریت استرس» را مطالعه نمایید.


۱. مرگ یکی از اعضای خانواده  100 امتیاز 

۲. مرگ یک دوست صمیمی 73امتیاز
 

۳. جدایی والدین 65 امتیاز

۴. زندان 63 امتیاز
 

۵. بیمار ی یا جراحت شدید 63 امتیاز
 
 

۶. ازدواج 58 امتیاز
 

۷. اخراج شدن از کار 50 امتیاز

 

۸. مردود شدن در یک امتحان مهم 47 امتیاز
 

۹. بیمار ی یکی از اعضای خانواده 45 امتیاز
 

۱۰. بارداری 45 امتیاز
  

۱۱. مشکلات جنسی 44 امتیاز

 

۱۲. مشاجره شدید با یک دوست صمیمی 40 امتیاز
 

۱۳. تغییر در اوضاع اقتصادی 39 امتیاز
 

۱۴. تغییر رشته دانشگاهی  39 امتیاز
 

۱۵. ناسازگاری با والدین 39 امتیاز
 

۱۶. ازدواج مجدد 37 امتیاز
 

۱۷. افزایش حجم کاری در دانشگاه 37 امتیاز
 

۱۸. دستاورد شخصی قابل توجه 36امتیاز 
 

۱۹. شروع نخستین ترم تحصیلی در دانشگاه 36 امتیاز 
 

۲۰. تغییر شرایط زندگی 31 امتیاز
 

۲۱. مشاجره شدید با استاد 30 امتیاز
 

۲۲. کسب نمره‌های پایین‌تر از حد انتظار 29امتیاز

۲۳. تغییر عادات خواب 29 امتیاز
 

۲۴. تغییر فعالیت‌های اجتماعی 29 امتیاز
 

۲۵. تغییر عادات غذایی 28 امتیاز
 

۲۶. نقص فنی خودرو 26 امتیاز
 

۲۷. تغییر در تعداد افراد خانوار 26 امتیاز
 

۲۸. تعداد زیاد غیبت در کلاس درس 25 امتیاز
  

۲۹. تغییر دانشکده یا دانشگاه 24 امتیاز

۳۰. حذف بیش از یک واحد درسی 23 امتیاز
 

۳۱. تخلف جزیی در رانندگی 30 امتیاز 
 

حاصل‌جمع امتیاز استرس : ـــــ
 


تفسیر آزمون

اگر امتیاز شما ۳۰۰ یا بیشتر شده، معنایش این است که سلامت شما بشدت در معرض خطر است. اگر امتیازتان بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ است، احتمال اینکه طی ۲ سال آینده سلامتتان به خطر بیفتد، پنجاه پنجاه است و اگر امتیازتان کمتر از ۱۵۰ است، این احتمال به یک سوم کم شدن خواهد یافت.


یک برنامه عملیاتی برای مدیریت استرس

• برای حفظ تعادل تلاش نمایید: تعهد‌ها و برنامه‌هایتان را بازبینی نمایید و اگر برایتان مقدور است، از حجم برنامه‌هایتان بکاهید.


• اطلاعات کسب نمایید: زمان ی با تغییر یا چالش جدیدی مواجه می‌شوید، سعی نمایید اطلاعات درست و دقیقی در آن زمینه به دست آورید تا ترس‌های مبهمتان از بین برود.


• با کسی که به او اعتماد دارید، حرف بزنید: یک دوست یا یک روان‌درمانگر می‌تواند راهکار‌ها و پیشنهادهای اهمیت مندی به شما ارائه و از شما حمایت کند.


• ورزش نمایید: حتی اگر زمان کافی ندارید یا برنامه‌هایتان به شما مجال ورزش کردن نمی‌دهد، نباید از ورزش صرف‌نظر نمایید. هفته‌ای چند بار و هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه را به پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری، آهسته دویدن یا تمرین در باشگاه اختصاص دهید.


• به دیگران کمک نمایید: یکی از مؤثر‌ترین راه‌ها برای مقابله با ا سترسپرداختن به امور خیریه و کارهای مثبت است. کمک به نیازمندان، استرس شما را کم می‌کند. امتحان نمایید!


• خودتان را سرگرم نمایید: زمان گذاشتن برای علایق شخصی می‌تواند شما را از عوامل استرس‌زای زندگی دور کند و مثل یک آرامبخش، آرامتان کند.


• نوعی از تن‌آسودگی (ریلکسیشن) را فرا بگیرید: مهم نیست چه روشی را انتخاب می‌نمایید؛ یوگا، مدیتیشن، تمرکز یا هر تکنیک دیگری را می‌توانید به طور مرتب تمرین و تکرار نمایید. 

 سلامت


تست روان‌شناسی: میزان استرس و اضطراب خود را بسنجید

برچسب های
تست روان‌شناسی: میزان استرس و اضطراب خود را بسنجید - - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 1,832
تعداد بازدید ماه جاری : 1,832
تعداد بازدید در هفته جاری : 1
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به تست روان‌شناسی: میزان استرس و اضطراب خود را بسنجید داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به تست روان‌شناسی: میزان استرس و اضطراب خود را بسنجید