داشتن برند شخصی موفق در زندگی
مسیر فعلی شما در سایت دهکده دانلود بخش دانلود کتاب :
مجله سرگرمی شیثار-->>> روانشناسی-->>> داشتن برند شخصی موفق در زندگی

داشتن برند شخصی موفق در زندگی

  • زمان درج : 47 ماه قبل
  • تاریخ درج : 2015-12-16 00:00:00
  • تعداد بازدید : 1536
    بازدید ماه:1536
    بازدید هفته:2
  • بخش مربوطه :

چگونه در زندگی‌مان یك برند موفق باشیم؟

 در دنیای امروز  از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین محصولات صنعتی یا فرهنگی برای موفق شدن در بازار رقابت تنگاتنگ موجود، باید بتوانند به عنوان یك «برند» خودشان را معرفی و ثابت كنند و در بسیاری از مواقع بخش زیادی از سرمایه خریداران یا متقاضیان یك محصول، تنها صرف خریدن یك نام خاص می‌شود تا كیفیت واقعی اجناس!

با این مقدمه ما در این مطلب می‌خواهیم مژده بدهیم كه هركسی باشید با هر اندازه‌ای از دانش و مهارت، می‌توانید برند شخصی خودتان را داشته باشید؛ یك خانم خانه‌دار با برندی اختصاصی در آشپزی  و یك آقای دیگر با برندی خاص و چشمگیر در بیمه یا پزشكی! این بازی جذاب و جدی، بسته به تخیل و خلاقیت شما می‌تواند تا هزاران مورد متنوع و متفاوت ادامه داشته باشد. هیچ محدودیتی وجود ندارد تنها كافی است بخواهید و برند شدن برای‌تان دغدغه باشد، برند شدن ممكن می‌شود. دکتر دهقان،  نویسنده و مدرس مهارت‌های زندگی به شما می‌گوید چطور برند شخصی خودتان را بسازید.

برند شخصی یك تركیب جادویی

شاید جالب باشد بدانید یك برند شخصی را تركیبی از عوامل درونی و فردی مثل نظام فكری، ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف سازنده آن برند همراه نمودهای بیرونی مثل چهره، زبان بدن و شبكه ارتباطات شخص یا افرادی كه در آن فعال هستند، شكل می‌دهند. «برند» شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است كه به یك نام گره خورده و در واقع برداشت افراد از یك نام معتبر است؛ یعنی مخاطبان با دیدن، شنیدن یا هرگونه ارتباطی با یك برند خاص، صفات و ویژگی‌های آن برند در ذهن و قلب‌شان تداعی می‌شود؛ بنابراین برند شخصی شما نشان می‌دهد شما چه كسی هستید؟ چه كار می‌كنید و چه چیز متفاوت و متمایزی در شما وجود دارد؟

برند شخصی به چه دردی می‌خورد؟

دكتر دهقان در مورد اهمیت برندسازی می‌گوید: «انسان‌ها همواره از بدو پیدایش، درصدد بوده‌اند تا به كمك نمادها و دیگر عوامل، نشانه و اثری از خود را بر پیشانی تاریخ ثبت كنند. امروزه برندها، نمودی از هویت محصولات و حتی انسان‌ها به شمار می‌روند و اهمیت برند در شكل‌گیری ارتباطات و جریان‌های مرتبط با كسب و كار، غیرقابل انكار است. حالا خبر خوب این است كه برند تنها در انحصار محصولات و سازمان‌ها نیست و اشخاص نیز می‌توانند برندی شخصی برای خود داشته باشند و از مزایایش استفاده كنند؛ ضمن اینكه بدون هیچ شكی برندسازی روی اعتبار و خوشنامی افراد تاثیر بسزایی دارد كه نتیجه این پروسه در نهایت شهرت درآمدزایی است.»

از كجا شروع كنیم؟

اولین قدم برای شروع برندسازی این است كه نسبت به خودتان شناخت كافی داشته باشید؛ یعنی بدانید ضعف‌ها و توانایی‌ها، مهارت‌ها و ناتوانی‌های شما دقیقا شامل چه چیزهایی است. باید بدانید كجای زندگی ایستاده‌اید و دوست دارید كجا باشید و از همه مهم‌تر اینكه هدف‌تان از برندسازی چیست؟ در همان ابتدا تكلیف‌تان را با خودتان مشخص كنید. دانش‌ها و مهارت‌های‌تان را بنویسید و از خود بپرسید در كدام‌شان می‌توانم بهترین باشم و خلاقانه و متمایز حركت كنم؟

تصویری كه مردم از من دارند چه بوده و حالا تصویری كه دوست دارم از من و برندم داشته باشند، چیست؟ ارزش‌ها و ضدارزش‌هایم چه چیزهایی هستند؟ با پرسیدن این سوالات از خودتان روی خودشناسی و ارزیابی و شناخت عملكردتان به‌طور دقیق‌تر تمركز می‌كنید و اهداف‌تان هم به‌تدریج به صورت كلی مشخص می‌شوند، در مراحل بعد هم با توجه به هدفگذاری‌های صورت گرفته، استراتژی شما برای رسیدن به هدف شكل خواهد گرفت.

شناخت مخاطب مهم است

دكتر دهقان در مورد اهمیت مخاطبان یك برند می‌گوید: «جایگاه‌سازی و تثبیت برند در واقع تصوری است كه شما در ذهن یا حتی قلب مخاطب در مورد خود خلق می‌كنید و برند شخصی دقیقا همان چیزی است كه می‌خواهید دیگران – یك رئیس، همكار، دوست، مشتریان و مخاطبان احتمالی  یا حتی شریك زندگی – در مورد شما احساس كنند. به بیان دیگر جایگاه‌سازی برند، بیان‌‌كننده این نیست كه شما دقیقا چه كسی هستید، بلكه بیان و تفسیری از تصویر شما در ذهن «مخاطبان» شماست.

با این توضیحات روشن است كه در برندسازی شخصی، شما باید خودتان را به دیگران معرفی كنید و اینكه چگونه از سوی دیگران درك شوید، بستگی به اهداف شما و طیف مخاطبان برند شما دارد. به‌طور مثال آیا مخاطبان برند شما خانم‌های خانه‌دار هستند یا مردان بازنشسته؟ مخاطبان شما در كدام رده تحصیلی و اجتماعی قرار داشته و از برند شما چه توقعی دارند؟ این سوالات و هزاران سوال جزیی و كلی دیگر می‌تواند روی برنامه‌ریزی شما برای جذب مخاطبان و معرفی برندتان تاثیر زیادی داشته باشد؛ پس همان‌طور كه شناخت شما از خود و برندتان مهم است، شناخت درست و دقیق‌تان از مخاطبان هم اهمیت ویژه دارد چون قطعا با همان شیوه كه می‌شود به سادگی، یك جوان 19 ساله را جذب كرد نمی‌شود روی مخاطب میانسال اثرگذار بود.

استراتژی و سایر مخلفات

بعد از گذر از مراحل خودشناسی، مخاطب‌شناسی و تعیین اهداف، حالا باید برای رسیدن به هدف‌تان نقشه دقیقی داشته و مطابق یك زمان‌بندی واقع‌بینانه قدم به قدم به هدف نزدیك شوید. ناگفته پیداست هر برندی اندیشه یا محصولی را عرضه می‌كند؛ بنابراین باید به تولید محتوا دست بزنید و بعد به نحوه انتشار گسترده این محتوا فكر كنید؛ محتوایی كه باید خلاقانه، خاص و ارزشمند بوده و باید به لحاظ سر و شكل ظاهری و نوع ارائه هم با اهداف‌تان همسو باشد.

برای مثال شما نمی‌توانید درحالی كه برندی در حمایت از محیط زیست هستید پیام‌های‌تان را روی لوح‌های چوبی ارائه دهید! شاید این نوع ارائه چشمگیر باشد اما با اهداف شما در یك راستا نیست؛ پس در مرحله طراحی استراتژی با دقت بر هدف و نوع مخاطبان، شبكه ارتباطات و آنچه برای توسعه و تبلیغ ایده‌تان در دسترس دارید، باید نقشه درستی كشیده و زمان‌بندی هم داشته باشید.

فراموش نكنید برند شدن، یعنی دیده شدن و برای دیده شدن باید «دیدنی» باشید

ولی افتاد مشكل‌ها. . .

درست از همان روزی كه تصمیم گرفتید برند شخصی  داشته باشید باید بدانید تمام گفتار، رفتار، پوشش و در كل تصویر بیرونی شما در فضای حقیقی و مجازی باید به دقت در راستای تقویت اهداف‌تان بازنگری شده و در صورت لزوم اصلاح شود چون وقتی قرار است دیده شوید اگر كلام و تصویر شما خوشایند یا در راستای شعارها و اهداف‌تان نباشد، خودتان اولین ضربه مهلك را به برند خودتان زده‌اید؛ بنابراین بخشی از استراتژی شما برای رسیدن به هدف، مربوط به مدیریت ظاهری و نوع برقراری رابطه شما با دیگران است. عادات و رفتارهای غلط خودتان را اصلاح كنید و روی تاثیر و عواقب هر حركت واقعی یا مجازی‌ روی برندتان دقیق باشید.

مردم بسیار باهوش هستند؛ بنابراین قبل از اینكه در مركز دیدشان قرار بگیرید خودتان را اصلاح كرده و بدانید تصویر بیرونی و درونی شما باید در یك راستا باشد و در صورت تناقض داشتن، دیر یا زود شكست می‌خورید؛ یعنی اگر عاشق پول هستید نمی‌توانید برندی برای ترویج ساده‌زیستی داشته باشید و اگر ساده‌زیست هستید ساختن برند لاكچری، كار شما نیست!

ایده را در زرورق بپیچید. . .

فراموش نكنید برند شدن، یعنی دیده شدن و برای دیده شدن باید «دیدنی» باشید. مردم دوست دارند هر روز با یك پدیده تازه مواجه باشند و این هنر شماست كه دائم به روز شوید و به ورطه تكرار نیفتید؛ ضمن اینكه دانش، ایده یا به‌طوركلی محتوایی كه ارائه می‌كنید باید همیشه در زرورق خلاقیت و نو‌آوری بپیچید تا به چشم بیایید و بدرخشد. خلاق باشید و بدانید برای برند شدن داشتن خلاقیت، شرط بسیارمهم و كارسازی است.

دست‌اندازها كجاست؟

هرقدرجایگاه، موقعیت و اهداف شما بزرگ‌تر باشد، دشمنان‌تان هم بزرگ‌تر خواهند بود؛  پس اعتماد به نفس و عزت نفس كافی داشته باشید تا در اثر مخالفت‌ها سست نشوید؛ ضمن اینكه باید بدانید پروسه برندسازی با رمل و اسطرلاب و درجا پیش نمی‌رود بلكه یك روند زمان‌بر و حتی هزینه‌بر است. باید صبور و مقید به برنامه‌ریزی‌های‌تان باشید و با گام‌های كوچك به سوی موفقیت قدم ‌بردارید. مساله این است كه در هر حرفه و زمینه‌ای، افراد زیادی فعال هستند اینكه بین آن همه شما شاخص باشید، نیازمند تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر است.

 

باید به بهترین نماینده از رشته‌ای كه در آن برند هستید، تبدیل شوید؛ بنابراین باید در زمینه تقویت مهارت‌ها و توسعه دانش خودتان به ‌طور مداوم فعال باشید. دقت به رقیب‌ها و برندهای مشابه برند شما هم بخش مهمی از گام‌های همیشگی برای برندسازی موفق است. شما می‌توانید از رقبای‌تان الگو گرفته و از كوچه‌های میانبر به جاده اصلی برسید؛ البته بی‌تردید برای اینكه از رقبا موفق‌تر باشید باید چیزی بیشتر از آنها برای ارائه داشته باشید.

روابط قوی یا سرمایه زیاد؟

اگر بخواهیم كلید قفل برندسازی را در یك كلام معرفی كنیم باید بگوییم شاه‌كلید قفل برند، ایجاد ارتباط با دیگران یا به عبارت بهتر شبكه‌سازی ارتباطات برای معرفی و جذب دیگران به برند تازه‌كار است؛ پس سعی كنید به ‌طور مداوم ارتباطات جدید ایجاد كنید و همواره در پی توسعه‌ آن باشید. به مراكزی كه می‌توانند به شما برای رسیدن به اهداف‌تان كمك كنند، فكر كنید و مجموعه‌ای از كانال‌های ارتباطی با مردم را در فضای واقعی و مجازی در كنار خود داشته باشید. خیلی وقت‌ها نیاز به صرف هزینه زیادی نیست تنها كافی است ارتباطات درستی داشته باشید؛ آن وقت افرادی پیدا می‌شوند كه داوطلبانه و رایگان به كمك‌تان بیایند.

حالا بدرخشید

همان‌طور كه گفتیم به منظور نشان‌ دادن تخصص، مهارت یا تفكر خود باید «تولید محتوا» در هسته‌ فعالیت‌های برندسازی شما قرار گیرد؛ بنابراین از ابراز دیدگاه‌های خود نترسید و بر اشتراك‌گذاری دانش خود تمركز كنید. از انواع رسانه‌ها مانند وب‌سایت، پادكست، كتاب الكترونیكی و چاپی برای تولید محتوای خود استفاده كنید.

گاهی ارائه‌ یك عكس باكیفیت و مناسب به ایجاد اعتبار و اعتماد كمك بزرگی می‌كند؛ پس از گرافیك و تاثیر شگفت‌انگیزش غافل نشده و تا جای ممكن محتوای‌تان را خوش‌آب و رنگ ارائه كنید؛ ضمن اینكه باید بدانید در جهان امروز، تبلیغات رسانه‌ای نقش مهمی را ایفا می‌كنند پس از هر فرصت و بستری برای تبلیغ ایده‌ها و محتوای خود استفاده كنید. داشتن سایت، وبلاگ و حضوری هوشمند و فعال در اینستاگرام، تلگرام و وایبر امكان تبلیغات كم‌هزینه‌ای را برای‌تان فراهم می‌كند كه تاثیرات گرانقیمت و مغتنمی دارند؛ پس همین امروز شروع كنید، راستی برند شخصی شما چیست؟

مجله زندگی ایده آل

نام فایل توضیحات رمز لینک دانلود
  • آخرین مطالب
  • پربازدید ترین
  • سایر مطالب
    • 2 ماه قبل
    • 2019-09-03 21:00:02
    • مقاومت مردان در برابر مشکلات سلامت روان

      متاسفانه آمار بالایی در جامعه به مسائل روحی و روانی گرفتار هستند که این مسائل در بین آقایان و خانم ها تقریبا به یک مقدار رایج است. اما آمارها نشان می دهد که آقایان کمتر حاضر به پذیرش مسائل روانی خود هستند. در دنباله در شیثار میخواهیم درباره تندرستی روانی در آقایان زیادتر صحبت ک
    • 2 ماه قبل
    • 2019-08-22 21:00:02
    • تست روانشناسی برونگرایی و درونگرایی فرد

      باتوجه به علم روانشناسی می توان از طریق خصوصیت های متفاوت مردم به شخصیت درونی مردم پی برد.از دید علم روانشناسی همه ی مردم به دو دسته درونگرا و برونگرا تقسیم می شوند.در بخش زیر تست برونگرایی و درونگرایی را گذاشته ایم می توانید برای انجام این تست روانشناسی ما را در سایت شیثار دنب
    • 3 ماه قبل
    • 2019-07-24 09:00:02
    • نگاهی مختصر بر حسادت از دید روانشناسی

      بی‌گمان راجع به چشم و هم‌چشمی و حسادت زیاد شنیده ایم و در مواردی این حس را تجربه کرده‌ایم. شاید تجربه‌ی این حس و در عین حال ناشایست دانستن آن در ما احساس متضادی ایجاد کرده باشد که از یکسو حسادت را نپسندیم و از سوی دیگر با درجات متفاوت دچار آن باشیم.
    • 3 ماه قبل
    • 2019-07-19 09:00:03
    • تست ساده اینکه شما منطقی هستید یا احساسی

      با يک آزمايش ساده مي توانيد تشخيص دهيد که احساسي هستيد يا منطقي؟اين آزمايش ساده به اينگونه است که مطابق تصوير (1) دستانتان را در حاليکه انگشتان از هم فاصله دارند بلافاصله و بدون هيچ فکري نظیر تصاوير (2) و (3) در هم گره کنيد.
    • 4 ماه قبل
    • 2019-07-14 21:00:01
    • چگونه با دلتنگی و مشکل دوری کنار بیاییم

      برای اکثر خانواده ها جدا شدن از دختران و پسران نوجوانشان سخت است و نمی توانند درد دوری و دل تنگی را تحمل کنند به همین علت علم روانشناسی راههایی را برای کنار آمدن بااین مشکل به شما ارائه می دهد مثلا اگر قرار است بچه بزرگتان از شما دور شود مناسبتر است بچه ها دیگر را بااین تقویت تا
    • 4 ماه قبل
    • 2019-06-23 09:00:02
    • یک نقاشی از تست روانشناسی بامزه

      امروزم یک تست روانشناسی بانکم و شیرین دیگه رو براتون داریم که میتونین با توجه به عکس در اون شرکت کنید و توانایی خودتون رو در این تست محک بزنید
    • 5 ماه قبل
    • 2019-06-16 09:00:03
    • چرا رنگ مشکی انتخاب اول بعضی هاست

      مشکی یکی از رنگهای دوست داشتنیی است که مردم خیلیی به آن علاقه دارند. مشکی به سادگی با تمام رنگها سازگار است و انتخاب لباس را ساده تر میکند. با این وجود، علت روانشناسی علاقه مردم به این رنگ، ابعاد دیگر روانشناسی آنان را نیز در برمیگیرد.(روانشناسی رنگها)
    • 5 ماه قبل
    • 2019-05-20 21:00:03
    • در موردافراد مشکی پوش بیشتر بدانیم

      رنگ‌ها پیام‌های مختلفی دارند و انتخاب همیشگی یك رنگ از لایه‌های پنهانی شخصیت ما خبر می‌دهد. در صورتی‌كه خودتان یا یكی از اطرافیان نسبت به انتخاب رنگ مشكی تمایل نشان می‌دهد و بیشتر مواقع او را مشكی‌پوش می‌بینید ، همین جا فرصت خوبی است تا بعضی از ابعاد شخصیتی او را بهتر بشن
    • 5 ماه قبل
    • 2019-05-20 09:00:01
    • چرا آرامش روحی نداریم

      آرامش روحی ندارم!چگونه به یک آرامش واقعی برسیم؟آیا تا بحال احساس افسردگی وکسلی و پوچی و خستگی کرده اید؟ اگر چنین است، آیا هیچ به دلیل آن و این که چرا چنین احساسی به شما دست داده است، اندیشیده اید؟
    • 7 ماه قبل
    • 2019-03-27 21:00:03
    • امید به زندگی آقایان نسبط به خانم ها کمتر است!

      آقایان نسبت به خانم ها دربرابر ریسکات زیادتری هستند و به همین علت مقدار مرگ و میر در آقایان زیادتر از خانم ها است و تندرستی آنان زیادتر در ریسک است. امروز در شیثار می خواهیم درباره مقدار دلگرمی به زندگی در آقایان با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید
    • 60 ماه قبل
    • 2014-10-25 00:00:00
    • تست قدیمی شخصیت شناسی و روانشناسی

      14امروز یک تست قدیمی رو براتون داریم تستی که خیلی قبل تر هم حتما با اون روبرو شده اید و اون رو تجربه کردین و شاید همتون اون رو حداقل یکبار زده باشید وبرای این اسم تتس قدیمی رو بهش داریم
    • 66 ماه قبل
    • 2014-05-01 00:00:00
    • ابعاد شخصیت ها و تاثیر در محیط کاری

      14کاهی شخصیت های افرار در محل کار اون ها متفاوت با شخصیت های افراد در جاهای دیگر است و از طرفی دونستن اینکه با یک شخصیت چگونه باید برخورد کرد کمک خوبی است برای اینکه محیط کار بهتری داشته باشیم
    • 54 ماه قبل
    • 2015-05-01 00:00:00
    • چگونه در جوانی پولدار شویم؟

      14در گذشته میلیونر بودن محدود به مردان و زنان میانسال بود. امروز به نظر می رسد نسل جوان اخباری از داستان موفقیت های معجزه آسای خود دارند و این را می توان به عصر انفجار اطلاعات و تحولات تکنولوژیکی امروز نسبت داد.
    • 54 ماه قبل
    • 2015-05-02 00:00:00
    • چانه‌ زنی را حرفه ای بیاموزید!

      14دو نوع مذاکره وجود دارد: مذاکره یک‌دفعه‌ای کوتاه مدت و مذاکره کاری بلند‌مدت. در مذاکره کوتاه مدت باید بدون توجه به اینکه دوباره این شخص را می‌بینید یا با او کار می‌کنید، در آن لحظه بهترین قیمت و شرایط را به دست آورید.
    • 54 ماه قبل
    • 2015-04-30 00:00:00
    • چگونه به دیگران وابسته می‌شویم؟

      14عشق رکن اصلی ازدواج است و شما عاشق شدن را چه پیش از زیر یک سقف رفتن چه بعد از آن تجربه کنید، در هر صورت باید مهارت های کافی برای دوست داشتن داشته باشید. عشق چیزی نیست که صرفا در قلبتان بجوشد و شما را به کسی نزدیک کند. دوست داشتن هم مثل هر کار دیگری ظرافت هایی دارد که کمتر کسی از آنه
    • 54 ماه قبل
    • 2015-05-17 00:00:00
    • نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیان تان

      14جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها سال تکامل انسان هستند.
    • 58 ماه قبل
    • 2015-01-11 00:00:00
    • افسردگی در یکی از همسران و نحوه برخورد با آن

      مشکلات زندگی مشترک مربوط به هر دو میشه ،از مشکلات کوچیک گرفته تا مشکلات مالی و البته مشکلات روحی و... از آن جمله مشکل افسردگی که ممکنه یکی از زوج ها رو دچار کنه و...
    • 58 ماه قبل
    • 2015-01-11 00:00:00
    • استرس خوب را نیز بشناسیم

      استرس همیه هم بد نیست و شاید بشه گفت همانند باقی چیزهای موجود در دنیای ما استرس هم ماهیتی خوب و بد دارد، امروز نگاهی انداختیم به جنبه مثبتتر استرس
    • 58 ماه قبل
    • 2015-01-02 00:00:00
    • مشکی رنگ عشقه -ارتباط رنگ ها و شخصیت ها

      همه ما در زندگی شخصیت های فراوانی رو میشناسیم و حتی بعضی از افراد رو همیشه با شکل و رنگ خاصی میشناسیم ، و این حقیقتی است که هر رنگی نمایانگر خصوصا شخصیتی خاص خودش است
    • 58 ماه قبل
    • 2015-01-02 00:00:00
    • حقیقت های اشتباهات و حماقت های مردانه

      گاهی خانم ها مدعی این می شوند که مرد ها همه بچه هستند و یا کارهایی میکنند که منشأ عقلی نداره و به نوعی حماقت های مردانه دارد و حال پژوهشگران بر روی رفتارهای مردان و زنان تحقیق بیشتری کرده اند که نتایج شگفت انگیز در بر داشته
    • 58 ماه قبل
    • 2015-01-17 00:00:00
    • ویژگی های افرادی که زیاد آرایش میکنند

      یکسری خصلت ها در بعضی از افراد ثابت است و میتوان از خصوصیت های افراد ویژگی های شخصی اون ها را شناسایی کرد ، یکی از این خصوصات افرادی هستند که زیاد آرایش میکنند که تقریبا ویژگی های مشخصی دارند
    • 58 ماه قبل
    • 2014-12-30 00:00:00
    • سرزنش گرها بیشتر مریض میشوند

      شما هم حتما با افرادی که همیشه در حال سرزنش دیگران هستند و به جای روحیه دادن به نوعی در حال سرزنش دیگران هستند روبرو شده اید،روانشناسان میگویند سرزنش گران بیشتر و زودتر مریض میشوند
    • 58 ماه قبل
    • 2014-12-26 00:00:00
    • تست روانشناسی : چقدر خطر میکنید

      با تستی که امروز براتون داریم شما میتونین میزان خطر پذیری خودتون رو ببینید و متوجه بشید که شما چقدر خطر پذیر هستید ، شاید با این تست به دلیل بعضی  از کارهای خودتون پی ببرید و شاید تحولی باشه بر روی رفتارهای شما
    • 58 ماه قبل
    • 2014-12-25 00:00:00
    • ارتباط جوراب و شخصیت :)))

      امروز مطلبی با مزه ورو براتون داریم از ارتباط جوراب افراد و شخصیت اون ها مطلبی که علاوه بر جنبه شوخی اون بامزه و خواندنی نیز هست
عشق به کتاب

عشق به کتاب

امید داریم از ما راضی باشید دانلود pdf کتاب

لینک های مهم

لینک های مهم

فعلا خالی

توضیحات

توضیحات

در حال ساخت

تماس با ما

تماس با ما

از طریق قرار دادنپیام در تلگرام با ما در ارتباط باشید آیدی : yashar_0007 با ما در ارتباط باشید