هوالرزاق






درمان آشفتگی ذهنی با رعایت این نکات

درمان آشفتگی ذهنی با رعایت این نکات

عدم تمرکز فکری و اختلالذهنی اصولا منشا درونی و یا بیرونی و یا هر دو عامل را شامل می شود .

نکاتي براي رهايي از اختلالذهنی

عدم تمرکز فکری و اختلالذهنی اصولا منشا درونی و یا بیرونی و یا هر دو عامل را شامل می شود

بخشی از منشا درونی مربوط به حساسیت ها و هیجانات و افسردگی ها می باشد . لکن بخشی از منشا بیرونی ضعف و یا عدم تمرکز ذهنی مربوط به آثار محیط اطراف و یا خارج از آن است که به صورت انرژی و امواج وارد شبکه ضمیر ناخود آگاه می شود و اثر خود را بر جا می گذارد و موجبات حواس پرتی و آشفتگیدر نظم فکر و ذهن ما را فراهم می سازد  لذا هر چقدر میزان تبعات التهاب آمیز درونی و بیرون انسان کم شدن یاید به همان میزان از دیدکمی و کیفی تمرکز فکر و ذهن قوی تر و بهتر خواهد شد.
 

همگی ما در طول روز با انواع تفکرات، جریان‌های اطلاعات دریافتی و برنامه‌ریزی‌ها روبرو می‌شویم که موجب می‌شود تمرکز بر وظایف و آنچه در همان لحظه ملزم به انجام آن هستیم دشوار شود.برای مهار کردن این ذهن سرکش، مخصوصا در زمان کار و استفاده از اینترنت چاره‌ای جز «حضور ذهن» نخواهیم داشت.

 

برای درمان اختلالذهنیرعایت موارد زیر بسیار اثرگذار هستند:

1. مراقبه
حتی چند دقیقه مراقبه ساده می تواند برای از بین بردن اختلالذهنی تان کافی باشد، به شما کمک می کند احساس پایدار تری داشته باشید و قدرت تمرکز تان را افزایش می دهد. برای انجام یک مراقبه ساده، زمان سنج را برای 5 دقیقه تنظیم نمایید، چشمانتان را بروی نقطه مقابل تان متمرکز نمایید و تمرکز تان را بروی نفس کشیدن تان منتقل نمایید. هر زمان متوجه شنظرکه دارید درگیر افکارتان می شوید، نگران نباشید. فقط آگاهی تان را بروی تنفس تان بازگردانید بزودی متوجه می شوید که ذهنتان چقدر سرگردان بوده است.

 

2. در مورد آن صحبت نمایید
صحبت کردن در مورد موضوعاتی که باعث اختلالذهنی تان شده است دو برتریاصلی بهمراه دارد: می تواند به شما احساس تایید شدن و شنیده شدن را بدهد، همچنین می تواند شما را با دیدگاه های متفاوت دیگران آشنا بکند.
اغلب، فقط داشتن کسی که به حرف هایتان گوش بدهد و افکارتان را درک کند باعث می شود که فوریت و شدت و کثرت افکارتان از بین برود. به همان اندازه، شنیدن افکار و دیدگاه های فکری طرف مقابل می تواند شما را با بینش و وضوح و راهکارهای جدیدی آشنا کند.

نوشتن برنامه های روزانه در برطرف کردن اختلالذهنی کمک می کند

 

3. یادداشت های روزانه
جریانی از آگاهی که از نوشتن نشریه روزانه بدست می آید راهی بسیار عالی برای برای منتقل کردن افکار و احساسات تان از ذهن تان بری کاغذ می باشد، بخصوص اگر توسط افکار خاصی در مورد شخص، موقعیت و یا رویداد بخصوصی پریشان خاطر شده باشید.
این نوع خاص از یادداشت های روزانه در تئوری آسان است، اما در ابتدا در عمل می تواند احساس غریبی به ما ببخشد و باید چند بار سعی نمایید تا بتوانید از آن بهره کافی را ببرید. برای اینکه بیشتر جریان آگاهی یادداشت های روزانه را در خودتان ایجاد نمایید, یک برگه خالی (یا سند کامپیوتری خالی) بردارید و بسادگی هر چه تمام تر هر آنچه که به ذهنتان می رسد را یادداشت نمایید.


تمام افکارتان بروی کاغذ منتقل می شود، حتی شده بنویسید “من نمی دانم چه چیزی بنویسم”.
زمانیکه از نشریه روزانه با سیستم جریان آگاهی استفاده می کنیم, خیلی ساده است که خود-سانسوری داشته باشیم و در مورد چیزی که نوشته ایم شروع به قضاوت کردن کنیم. برای اینکه این نوع از یادداشت های روزانه موثر باشد، سعی نمایید هر گونه فکر اضافی در مورد چیزهایی که باید و یا نباید می نوشتید، کیفیت جمله بندی و گرامرتان، و اینکه چیزی را که نوشته اید چه احساسی در شما بوجود می آورد را متوقف نمایید. این قبیل افکار اهمیتی ندارند; مهم ترین نکته این است که کانالی برای تخلیه افکارتان دارید،حالا هر چه که می خواهد باشد.


4. روگرفت حافظه
اگر مشغولیت ذهنی بروی موضوع بخصوصی ندارید، اما برای متمرکز ماندن بروی لیست کارهایی که باید انجام بدهید با خودتان کشمش دارید، طوفان ذهنی (brainstorming) و یا روگرفت حافظه می تواند شیوه موثری برای از بین بردن اختلالذهنی تان باشد.
‘رو گرفت حافظه’ اصطلاحی است که توسط David Allen ابداع شده است، نویسنده کتاب Getting Things Done، که یکی از محبوب ترین سیستم های بهره وری در جهان است. زمانیکه از حافظه تان روگرفت تهیه می نمایید، هر چیزی که فکرش را می نمایید برای انجام دادن یا بخاطر آوردن کاری احتیاج است، می نویسید، سپس این موارد را در قالب وظایف و یا پروژه های فردی سازمان دهی می نمایید. هر چقدر اطلاعات بیشتری را در ذهنتان ذخیره نمایید، افکارتان را آشفته تر احساس خواهید کرد. لیست کارهایی را که باید انجام بدهید از ذهنتان بروی کاغذ انتقال بدهید و فضای با اهمیت ذهن تان را خالی نمایید تا بتوانید بروی چیزهای دیگر تمرکز نمایید.

5. مکان انجام فعالیت هایتان را تغییر بدهید
تغییر مکان انجام فعالیت ها ممکن است ساده تر از آن باشد که موثر بدیدبرسد، اما اینکار واقعا جواب می دهد. زمانی کار مشابه ای را در یک مکان بارها و بارها انجام می دهیم (برای مثال، نوشتن گزارش در محل کار)، می توانیم در این عادت ذهنی که مربوط با آن مکان و یا فعالیت خاص است گیر بیافتیم. انتقال آن فعالیت به محیط جنظرمی تواند باعث بشود که با نظرو تمرکز تازه ای به آن مواجه بشویم، و خستگی روانی که می تواند منجر به این شود که ذهنمان بروی چیزهای دیگر سرگردان شود را تسکین بدهیم .

 بیتوته


درمان آشفتگی ذهنی با رعایت این نکات

برچسب های
درمان آشفتگی ذهنی با رعایت این نکات

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 971
تعداد بازدید ماه جاری : 971
تعداد بازدید در هفته جاری : 3
تعداد علاقه مندی ها : 0

تعداد 0رای به درمان آشفتگی ذهنی با رعایت این نکات داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به درمان آشفتگی ذهنی با رعایت این نکات


مطالب مرتبط با درمان آشفتگی ذهنی با رعایت این نکات