هوالرزاق






دیگر نگرانی را کنار بگذارید

دیگر نگرانی را کنار بگذارید

با زندگی ماشینی و استرس های ناشی از آن نگرانی های بی مورد جز جدا نشدنی زندگی روزمره می باشد که در برخی موارد به بیماری منجر می شود حالا برای کم کردن نگرانی ها باید چه کنیم.

اول با یک فکر آزاردهنده شروع می‌شود که بعد فکرهای دیگری در سرتان ایجاد می‌کند و بدون اینکه بفهمید طوفانی از این نوع افکار در ذهنتان ایجاد می‌شود و باعث می‌شود شروع به غیرمنطقی اندیشیدن نمایید و انرژی فکری و جسمی‌تان را به هدر می‌دهید.

حالا این دوست قدیمی‌تان برگشته می باشد و غوغایی در درونتان ایجاد کرده است.
احتمالاً هیچکدام از ما با این حس و تاثیرات منفی بسیار قوی آن بر زندگی غریبه نیستیم.

اما راه‌ها و عادت‌های مختلفی وجود دارد که کمکتان می‌کند این نگرانی‌ها را کم نمایید و خیلی راحت‌تر با چنین افکاری کنار بیایید.

۱. بیشتر چیزهایی که بخاطر آن نگران می‌شوید، هیچوقت اتفاق نمی افتند.
به این جمله از چرچیل توجه نمایید:
«وقتی به عقب به همه این نگرانی‌ها نگاه می‌کنم، داستان پیرمردی را به خاطر می‌آورم که در بستر مرگ خود گفت که مشکلات بسیار زیادی در زندگی خود داشته می باشد که بیشتر آنها هیچوقت اتفاق نیفتادند.»

این داستان زندگی همه ماست.
پس وقتی می‌فهمید که نگرانی‌ها کم‌کم در حال نمود است، این سوال را از خودتان بپرسید:
چقدر از چیزهایی که از آن می‌ترسیدم در زندگی‌ام اتفاق بیفتد، واقعاً اتفاق افتاده است؟

اگر شما هم مثل اکثر افراد باشید، پاسختان به این سوال این خواهد بود: خیلی کم.
و آن تعداد کم اتفاقات بد هم به اندازه که انتظار داشته‌اید دردناک نبوده‌اند.
نگرانی‌ها دیوهایی هستند که خودتان در ذهنتان می‌سازید.

پرسیدن مرتب این سوال از خودتان و یادآور شدن به خودتان که چقدر این نگرانی‌ها کوچک هستند، آرام ماندن قبل از اینکه آن نگرانی به یک طوفانی از افکار منفی تبدیل شود، را بسیار ساده‌تر می‌کند.

۲. از گم شدن در ترس‌های مبهم خودداری نمایید.
وقتی ترس‌ها در ذهنتان توام با ابهام هستند، خیلی راحت در آن نگرانی‌های افراطی و داستان‌های فاجعه‌آمیزی که برای خودتان می‌سازید، گم خواهید شد.

پس برای روشن کردن این افکار از خودتان سوال نمایید:
صادقانه و منطقی، بدترین چیزی که ممکن می باشد اتفاق بیفتد چیست؟
وقتی به این سوال پاسخ دادید، وقتی را برای بررسی و فکر کردن به اینکه اگر آن اتفاق بیفتد، چه می‌توانید بنمایید اختصاص دهید.

تجربه ثابت کرده می باشد که بدترین چیزی که ممکن می باشد اتفاق بیفتد آنقدرها که فکر می‌نمایید ترسناک نیست.

چند دقیقه وقت گذاشتن برای روشن و واضح کردن این افکار کمکتان می‌کند در وقت و انرژی بسیار زیادی از خودتان صرفه‌جویی نمایید.

۳. سعی ننمایید حدس بزنید در فکر دیگران چه می‌گذرد.
اینکه سعی نمایید فکر کسی را بخوانید معمولاً خیلی درست از آب درنمی‌آید. درمقابل خیلی راحت یک داستان خیلی افراطی و فاجعه‌بار در ذهنتان می‌سازد.

بنابراین باید راهی انتخاب نمایید که به نگرانی‌ها و سوءتفاهمات کمتری منجر شود.
حرف بزنید و چیزی که می‌خواهید بدانید را سوال نمایید.

با اینکار آزادی بیشتری در روابطتان ایجاد خواهید کرد و با جلوگیری از بروز مشاجرات و منفی‌گرایی ارتباطات شادتری خواهید داشت.

۴. در موقعیتی که می‌دانید نمی‌توانید درست فکر نمایید، دست از فکر کردن بکشید.
خیلی وقت‌ها وقتی گرسنه‌تان می باشد یا می‌خواهید بخوابید، ذهنتان بسیار آسیب‌پذیر است. به همین دلیل نگرانی‌ها راحت‌تر در ذهنتان پدیدار می‌شود.

خیلی وقت‌ها بخاطر همین احساسات ساعت‌های دردناک زیادی را خواهید گذراند.
فقط کافی می باشد که خیلی زود این افکار را بشناسید و به خودتان بگویید:
بعداً که ذهنم بازتر و سرحال‌تر بودم به این مسئله فکر می‌کنم.

البته این به کمی تمرین نیاز دارد اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد و تفاوت بسیار زیادی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد.
نگرانی‌ها, نگرانی‌ها کوچک ,نگرانی‌های افراطی

۵. یادتان باشد، آدمها آنقدرها که شما تصور می‌نمایید به شما و درمورد شما فکر نمی‌کنند.
آنها خودشان بسیار مشغول فکر کردن به نزدیکانشان و به این فکر می‌کنند که دیگران درموردشان چه فکر می‌کنند.
پس لازم نیست غرق در نگرانی فکر کردن به این شوید که دیگران چه فکری درموردتان می‌کنند. اجازه ندهید این افکار شما را از زندگی‌تان عقب بیندازد.

۶. ورزش نمایید.
هیچ چیز مثل ورزش کردن فشارهای درونی‌تان را تخلیه نمی‌کند و ورزش باعث می‌شود احساس قطعیت و تمرکز بیشتری هم داشته باشید.

بنابراین بااینکه ورزش کردن کمکتان می‌کند جسم قوی‌تری بسازید، اما انگیزه اصلی‌تان برای انجام آن باید فواید عالی و فوق‌العاده آن برای فکر و ذهنتان باشد.

۷. نگرانی‌تان را زیر روشنایی ببرید.
با زیر نور بردن آن نگرانی بزرگتان و حرف زدن درمورد آن با یکی از نزدیکانتان، دیدن واقعیت ماجرا برایتان خیلی راحت‌تر خواهد شد.

بیرون ریختن نگرانی‌ها تفاوت بزرگی در وضعیتتان ایجاد می‌کند و بعد از مدتی به این فکر خواهید کرد که چه بود که اینقدر برایش نگران شده بودید.
گاهی‌اوقات آن فرد فقط کافی می باشد که به حرف‌های شما گوش کند و گاهی اوقات هم خیلی خوب می باشد که از طرف‌مقابلتان کمک بگیرید تا یک راه‌حل عملی‌تر و مفیدتر پیدا نمایید.

اگر در آن لحظه کسی را ندارید که با او دومورد نگرانی‌ که ذهنتان را درگیر کرده صحبت نمایید، با نوشتن آن را بیرون بریزید. فقط کافی می باشد که آن را به بیرون از ذهنتان بیاورید تا آرام‌تر شوید.

۸. وقت بیشتری را در وقت حال بگذرانید.
وقتی وقت زیادی را به زندگی کردن گذشته در ذهنتان سپری می‌نمایید، بیشتر دچار نگرانی‌های مربوط به آینده خواهید شد. وقتی هم که وقت زیادی را غرق در آینده می‌شوید، راحت‌تر اتفاقات بد به ذهنتان خطور می‌کند.

بنابراین سعی نمایید بیشتر وقت و تمرکزتان را صرف وقت حال نمایید.
دو راه عالی برای ارتباط برقرار کردن با اتفاقاتی که در وقت حال می‌افتد عبارتند از:

* سرعتتان را کم نمایید. همان کاری که در وقت حال انجام می‌دهید را ادامه دهید اما کمی سرعتتان را پایین بیاورید. با اینکار آگاهی بیشتری درمورد اتفاقاتی که در آن لحظه و در اطرافتان می‌افتد پیدا می‌نمایید.

* قطع نمایید، دوباره وصل شوید. اگر احساس می‌نمایید نگرانی‌‌هایتان در حال پدیدار شدن است، با فریاد زدن این جمله در ذهنتان به خودتان آن فکر را قطع نمایید: دست بردار! بعد با یک تا دو دقیقه وقت گذاشتن برای تمرکز بر اتفاقاتی که در همان وقت و مکان می‌افتد، دوباره با وقت حال ارتباط برقرار نمایید. آن را با همه حس‌های خود در آغوش بکشید. آن را حس نمایید، ببینید، ببویید، بشنوید و روی پوستتان لمسش نمایید.

۹. دوباره روی قدم کوچکی که برای جلو رفتن می‌توانید بردارید تمرکز نمایید.
برای بیرون ریختن نگرانی‌ها و خالی کردن ذهنتان خیلی خوب می باشد که سریع وارد عمل شوید و برای حل مسائل و مشکلات مربوط به چیزی که باعث نگرانی‌تان شده می باشد قدم بردارید.

پس از خودتان بپرسید:
آن قدم کوچکی که می‌توانم همین الان برای بهبود وضعیتم بردارم چه می‌تواند باشد؟

بعد روی آن کار متمرکز شوید. بعد از آن می‌توانید به قدم کوچک بعدی فکر نمایید و باز وارد عمل شوید.

 


دیگر نگرانی را کنار بگذارید

برچسب های
دیگر نگرانی را کنار بگذارید - - - - - - -

آمار و ارقام
زمان قرار گرفتن در سایت :
کل بازدید : 4,046
تعداد بازدید ماه جاری : 2,709
تعداد بازدید در هفته جاری : 3
تعداد علاقه مندی ها : 0
تعداد 0رای به دیگر نگرانی را کنار بگذارید داده شده است
و میانگین امتیازات برابر است با: 50 %
نظر شما راجع به دیگر نگرانی را کنار بگذارید