آیا شما هم شده با زمان و مدیریت اون مشکل داشته باشید و نتونین به خوبی زمان رو کنترل و مدیریت کنید و کارهای سختی رو در این زمینه داشته باشید
شاید در مورد مدیریت زمان کتاب هایی خوانده باشید یا کلاس های مدیریت زمان را گذرانده باشید ولی از خود می پرسید چرا با وجود دانش مدیریت زمان و این همه اپلیکیشن و گجت، هنوز هم نمی توانید همه کارهایتان را به انجام برسانید.
1. یک جدول زمان ی نزد خود داشته باشید و همه افکار، گفتگوها و فعالیت های هفته را در آن یادداشت نمایید. این به شما کمک می کند تا درک نمایید در طول روز چه مقدار از این کارها را می توانید انجام دهید و لحظات ارزشمند شما برای چه چیزهایی تلف می شوند. بدین ترتیب مقدار زمان لازم برای نتیجه گرفتن از این کارها و مقدار زمان تلف شده برای افکار، گفتگوها و کارهای بیهوده و غیر اثربخش دستتان می آید.
2. باید به فعالیت یا گفتگویی که برای رسیدن به موفقیت برایتان اهمیت دارد زمان ی را اختصاص دهید. لیست هایی که برای انجام کارها تنظیم می شوند (To-do lists) گاهی آنقدر طولانی می شوند که دیگر نمی توان آنها را عملی کرد. دفترچه های ثبت ملاقات ها در این مورد مفیدتر هستند. برای خودتان قرار ملاقات هایی تنظیم نمایید و برای 5 فکر، گفتگو و کار مهم خود بلوک های زمان ی تعریف نمایید. بنویسید که این موارد در چه ساعتی آغاز و در ساعتی پایان می یابند. نظم و ترتیب پایبندی به این قرارها را داشته باشید.
3. برنامه ریزی نمایید تا حداقل 50 درصد از زمان خود را به افکار، فعالیت ها و گفتگوهایی بگذرانید که بیشترین نتایج را برایتان تولید می کنند.
4. زمان ی را برای تداخل ها و ... برنامه ریزی نمایید. زمان ی را نیز اختصاص دهید به اوقاتی که از کار دور می شوید.
5. نیم ساعت اول هر روز را به برنامه ریزی برای کل روز بگذرانید. تا زمان ی که جدول زمان ی روزانه خود را کامل نکرده اید روزتان را آغاز ننمایید. مهترین زمان روز زمان ی می باشد که شما برای کل روز برنامه ریزی می نمایید.
6. قبل از هر تماس یا وظیفه، 5 دقیقه صبر نمایید تا بتوانید در مورد آنچه می خواهید بدست آورید تصمیم گیری نمایید. این به شما کمک می کند تا قبل از شروع بدانید که موفقیت چه شکلی است. همچنین باعث می شود که زمان کندتر بگذرد. بعد از هر تماس یا فعالیتی نیز 5 دقیقه زمان بگذارید و به این فکر نمایید که آیا نتیجه مطلوب شما بدست آمده می باشد یا خیر. اگر اینطور نیست دلیل آن چیست. چطور می توانید دفعه بعد تکه گمشده پازل را سر جایش بگذارید.
7. اگر قرار می باشد کاری را هر طور شده به انجام برسانید، کاغذ "مزاحم نشوید" را روی در اتاقتان بچسبانید.
8. تمرین نمایید که با به صدای درآمدن موبایل یا دریافت ایمیل یا ... فوراً به سراغ موبایلتان نروید. توجه خود را فوراً به سمت افرادی که با شما تماس می گیرند معطوف ننمایید مگر آنکه واقعاً این تماس برای کسب و کارتان حیاتی باشد و لازم باشد که فوراً پاسخ آنها را بدهید. در غیر این صورت باید زمان جداگانه ای را به پاسخ دادن به تماس ها و ایمیل ها بگذرانید.
9. حواس پرتی های دیگر مانند فیسبوک و انواع دیگر شبکه های اجتماعی را کنار بگذارید مگر آنکه از این ابزارها برای هدایت کسب و کار خود استفاده می نمایید.
10. یادتان باشد که انجام همه کارها غیرممکن است. همچنین این نکته را فراموش ننمایید که 20 درصد از افکار، گفتگوها و فعالیت ها هستند که 80 درصد نتایج را تولید می کنند.
نام فایل | توضیحات | رمز | لینک دانلود |
---|
امید داریم از ما راضی باشید دانلود pdf کتاب
فعلا خالی
در حال ساخت
از طریق قرار دادنپیام در تلگرام با ما در ارتباط باشید آیدی : yashar_0007 با ما در ارتباط باشید