لاغری در روزه داران ماه رمضان چقدر است
مسیر فعلی شما در سایت دهکده دانلود بخش دانلود کتاب :
مجله سرگرمی شیثار-->>> سرگرمی-->>> لاغری در روزه داران ماه رمضان چقدر است

لاغری در روزه داران ماه رمضان چقدر است

  • زمان درج : 2 ماه قبل
  • تاریخ درج : 2019-06-03 09:00:02
  • تعداد بازدید : 49
    بازدید ماه:49
    بازدید هفته:1
  • بخش مربوطه :

ماه مبارک رمضان ماهی پر از خیر و برکت بوده و دعای بندگان در این ماه مستجاب است. این ماه مبارک نزد پروردگار مهربان جهان مزیتن ماه ندلگرمیه شده است. روز و شب های این ماه بالاترین و ساعت هایش مزیتن ساعت محسوب می شوند. فضیلت های ماه مبارک رمضان به قدری بالا و بیشتر می باشد که نفس های مومنان در حکم ثواب تسبیح است. برای خواندن مطلبی در مورد چگونگی لاغری در ماه رمضان در میان روزه داران با شیثار همراه باشید.

لاغری در ماه رمضان در میان روزه داران

یک فوق تخصص غذا با بیان اینکه کم شدن وزن تا ۴ کیلو گرم در یک ماه روزه داری طبیعی است
گفت: بعضی مردم چاق در ماه های رمضان حذف سحری را دلگرمیی برای لاغری خود می دانند.
حذف سحری نه تنها سبب لاغری نمی شود بلکه منجر به کم شدن وزن عضله شخص شده و سیستم فیزیکی وی
را ناخوب می‌کند.

او، با تاکید بر اینکه مادران باردار، بچه ها و مردم مسن دقت زیادتری در رژیم های خوراکی خود داشته
باشند افزود: مردم مسن به علت اینکه در ماه رمضان کمتر احساس تشنگی می کنند امکان پذیر است بدنشان گرفتار کم
آبی شود و همینطور در بچه ها دفع آب زیادتر به دلیل زیادتر بودن میزان جسم نسبت به وزنشان، احتمال اینکه
در برابر ریسک کم آنگران بگیرند وجود دارد که بایست با رژیم خوراکی درست این کم آبی جبران شود.

لاغری در ماه رمضان در روزه داران

وی در دنباله مادران باردار را از جمله گروه‌های ضرر پذیر برای روزه داری توصیف کرد و گفت: با توجه
به ضرر پذیری مادران باردار در برابر روزه داری، در صورت رعایت برنامه خوراکی خوب می توانند در ماههای اول
بارداری روزه بگیرند.

لاغری در ماه رمضان اتفاق می افتد؟

پزشک جعفریان همینطور به مناسبترین و خوب ترین برنامه های خوراکی روزه دار در گروه‌های متفاوت سنی ذکر
کرد و افزود: متاسفانه بر خلاف تصور عموم بعضی مردم روزه دار سه نوبت خوراکی یعنی افطار، شام و سحری
را رعایت نمی کنند و یا شام و افطار را با هم ادغام می کنند و یا سحری نمی خورند
در صورتی که پیشنهاد می شود شام دو ساعت بعد از صرف افطاری میل شود.

این فوق تخصص غذا دنباله داد: مناسبتر است روزه داران، روزه را با میوه های خشک و خرما به همراه
مواد مایعات نظیر شیر، سوپ و یا آش باز کنند و در کنار آن میل کردن لبنیاتی مثل پنیر و سبزیجات
لازم است.

وی همینطور با ذکر به اینکه مایعات در افطار بایست جرعه جرعه و با فاصله خورده شود پیشنهاد کرد:
برای پیشگیری از مسمومیت به آب با توجه به اینکه سلول های جسم مدت بیشتری بدون آب مانده اند امکان پذیر
است آشامیدن یکسره آب، آب بیشتری را وارد سلول ها کند و بنابراین مسمومیت خوراکی پیش آید.

پزشک جعفریان با
بیان اینکه میل کردن دو گونه میوه برای جسم بعد از افطار ضروری است بیان کرد: به علت دارا بودن میزان بیشتری
از آب در میوه و سبزیجات، استفاده آنان سببمراقبت آب در جسم شده و ضمن پیشگیری از پرخوری در
جسم احساس سیری به مردم دست می دهد.

لاغری در ماه رمضان با میل کردن سحری

وی در خصوص گونه شام و سحری در ایام ماه رمضان تصریح کرد: پیشنهاد می شود شام مردم به علت
اینکه فعالیت فیزیکی در مردم کم و امحل آشفتگی خواب ایجاد نشود، کم و سحری نیز همان ناهاری که مردم
در روزهای عادی می خورند باشد.

پزشک جعفریان در پایان با تاکید بر اینکه بعضی مردم چاق در ماههای رمضان حذف
سحری را دلگرمیی برای لاغری خود می دانند گفت: حذف سحری به هیچ عنوان در لاغری اثر گذار نیست حذف
سحری نه تنها سبب لاغری نمی شود بلکه منجر به کم شدن وزن عضله شخص شده و سیستم فیزیکی وی را
ناخوب می کند.

زیادتر بدانید : ۱۰ پیشنهاد غذا‌ای برای لاغری در ماه رمضان

* زیادتر انرژی جسم بایست با میل کردن سحری تأمین شود پس افطار را روش میل کنید تا شکم سنگین نشود.

* بعد از میل کردن سحری حتی الامحل نخوابید، چون وضعیت درازکش سبب برگشت مواد به مری و ترش کردن می‌شود.

لاغری در ماه رمضان در روزه داران

* آغاز افطار با مایعات گرمی نظیر آب، چای، شیر، سوپ، سبزیجات به همراه چند عدد خرما خوب است.

* خرما میوه خیلی غذایی و کاملی می‌باشد که قادراست به همراه چای یا آب جوش در افطار میل شود. خرما منشا خوبی از مواد معدنی نظیر آهن، پتاسیم، منیزیم، روی، کلسیم و فسفر و ویتامین‌های A، B1، B2، بیوتین، اسیدفولیک، و ویتامینِ C می‌باشد.

* خوراکی ی افطار بایست روش بوده و سریع هضم شود.

* هر روز بعد از افطار (یک تا دو ساعت بعد)تلاش نمایید ۳ – ۲ عدد میوه متوسط استفاده نمایید. البته از آبمیوه نیز می‌توان مصرف کرد، به شرطی که آبمیوه، طبیعی باشد.

*تلاش نمایید به جای خوراکی های چرب و سرخ شده از خوراکی های آب‌پز و بخارپز مصرف نمایید.

* از پنج گروه اصلی خوراکی استفاده نمایید.

* از تغییرات شدید در عادات خوراکی و میل کردن خوراکی های نامأنوس یا خوراکی هایی که ناراحتی به وجود می‌آورند پیشگیری نمایید.

* به جای استفاده زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان، از کشمش و خرما مصرف نمایید.

باشگاه خبرنگاران